D2 sarjaa mk2 Jettaan

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

D2 sarjaa mk2 Jettaan

ViestiKirjoittaja Henska » 8.2.2013 14:39

Tuossa D2 katusarjassa tuntus olevan kiinnostava versio yhdistään Vr6 akselit tuohon mk2 Jettaan -86.

Minkälaisia kokemuksia täällä kirjoittaville on siitä kertynyt?

Eivät ilmeisestikkään ole tyv hyväksyttyjä? Ainoa tarjottava malli on myös 2 vuotta uudempaan mk2 Jettaan. Onko noita siitä ja tuon todistuksen puutteesta huolimatta saatu katsastettua onnistuneesti

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 8.2.2013 15:27

no eipä nuo tarvi olla tuv-hyväksyttyjä joten ongelmaa ei sen puolesta tule. en osaa sanoa miten soveltuu tuohon vr6-akseliin mutta ei vissiin pitäis olla ongelmaa?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.2.2013 17:52

Kakkis on niin vanha ruoska ettei siihen mitään TUV-todistuksia tarvi ja sama alusta käy siis mk2 / mk3 eli passaa niihin akseleihinkin.

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 8.2.2013 17:58

Joo samat kiinnityspisteet käy apurungolle ja taka-aselille. Ne on melko helppo tarkastella tuossa tallissa. Se hieman ihmetyttää, et D2 tarjoaa sarjaa mk2 88-92, muttei vanhempaan. Jotain eroa siis yläpäissä on.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.2.2013 18:23

Ihan samat osat sinne yläpäähän menee vanhempiinkin.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 9.2.2013 8:12

Yhtään lappua en oo näyttäny leimalla kakkiksen alustoista ja kolmella erilaisella oon leimannu. Riittävän vanha niin sehän on ollu matala jo 15 vuotta jos joku kyselee ;)

Tässä samalla voiskin vielä varmistella että miten nuo D2 ja BC-racing (aika samankaltaisina) passaa yhteen vanteiden kans. Kellään kokemusta, onko tilaa paremmin ku halvoilla sarjoilla? 9" pitäs survoa eteen ja vanteen sisäreuna menee kaaren kans käypäsellä ET:llä kiinni jouseen. Apujousen poisto auttas kyllä mutta leimalle pitäs rakentaa joku ulosjouston rajoitus ja oishan se parempi alusta aina eteenpäin.

Kuva ois parempi ku sata jänistä. Liekkö ees kakkiksessa vielä kellään noita? Kolmosessa toki voi olla tilanne aika pitkälti sama mittojen osalta.

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 9.2.2013 9:28

Henska kirjoitti:Se hieman ihmetyttää, et D2 tarjoaa sarjaa mk2 88-92, muttei vanhempaan. Jotain eroa siis yläpäissä on.

Vanhemmissa kakkiksissa on ollut etujoustintukia joihin vaihdetaan pelkkä vaimenninpatruuna. Olisiko sitten -88 ja siirrytty käyttämään yksiosaista etujoustintukea/iskunvaimenninta ja tuo tieto jäänyt kummittelemaan luetteloihin.

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 9.2.2013 9:59

Ok, kiitos tiedosta. Vielä kun löytys joltaan kokemuksia sarjan kestosta ja käyttäytymisestä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 9.2.2013 10:37

nuissa d2 bc yms ei taida olla ollenkaan apujousta joten ulosjoustoakaan ei suuremmissa määrissä ole

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 9.2.2013 12:37

D2 säädetään runkoa pyörittämällä eikä jousilautasta liikuttamalla.
Jousilautasella säädetään jousen esijännitystä noissa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa