Jetta mk2 vahvistus hitsaukset

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

Jetta mk2 vahvistus hitsaukset

ViestiKirjoittaja Henska » 19.1.2013 13:18

Löytyiskös neuvoja tuon 2-ovisen Jetta mk2 rungon jäykistämiseen lisäämällä hitsiä ja ehkä jotain uutta rautaakin. Akselit on mk3 vr6 sarjaa(ja taitaa siinä etukelkan takana olla joku Saksanmaan lisätuki taaimmaisten tukivarsien välillä).
Uretaani puslia pitäisi siihen puristaa. Joitain on jo talilla odottamassakin.

Kaikkia pisteillä koottuja kohtia ei varmaankaan kannata yhtenäisellä saumalla vetää.

Jossain päin foorumia ollut puhetta, että melko letku tuo kori olisi.
Sit kun tuo pohja on pinnoittamaton voisi sitä samalla koittaa jäykistää ja tukea.

Kaaria ei ole tulossa, mutta tuet tolppien väliin sekä eteen, että taakse.

Mielellään kuulisin sellaisa mielipiteitä ja neuvoja joista kirjoittajalla on kokemuksen pohjalta ollut apua.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.1.2013 13:26

Tiivistetään seuraavat 30 viestiä yhteen.
Minä ehdotan etu- ja takarunkojen yhdistämistä.
Jonka seuraavat 5 tyrmäävät, ettei kannata etuvetoseen.
Jonka jälkeen 5 seuraavaa kannattaa poikkitukia ja jäykistehitsauksia.
Jonka jälkeen alkaa kääntö ja vääntö, että kehikko on paras ja muut on ihan turhia.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.1.2013 14:31

oven karmien pistehitsauksien tuplaaminen. lattiapeltien saumoista tuuma hitsiä kaks tuumaa väliä ja taas tuuma hitsiä jnejne. iskaritolpat kuulemma voi vetää läpisaumalla huolletta. itse ainaskin lisäisin pistehitsaus kohtien määrää.
jostain kait nuo löytyis viralliset tiedotki mitkä kestää vetää täydellä saumalla ja mitä ei

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 19.1.2013 23:05

Juu olis hyvä saada tietoa mitkä voi vetää kunnon saumalla ja mitä ei. Jottei tulisi turhaa rekenneltua uusia repeämä kohtia.

Mutta tuon suuntaisia ajattelin ihan tuntumalta toteutella.

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 25.1.2013 19:41

Oma kokemus..Derbyyn tein tuuman saumaa, tuuman tyhjää.. Kävin kaikki saumat noin läpi.. renkaita vaihtaessa näki korin tukevoitumisen.. Ennen kun nosti vasenta rengasta ylös, takavasen oli yhä maassa.. Hitsauksien jälkeen kun nosti etukulmasta, takarengas nousi yhtäaikaa etusen kanssa..

mrannikko
-
Viestit: 102
Liittynyt: 7.11.2008 10:00

ViestiKirjoittaja mrannikko » 25.1.2013 20:33

oven karmien pistehitsauksien tuplaaminen. lattiapeltien saumoista tuuma hitsiä kaks tuumaa väliä ja taas tuuma hitsiä jnejne. iskaritolpat kuulemma voi vetää läpisaumalla huolletta. itse ainaskin lisäisin pistehitsaus kohtien määrää.


Tuo on ihan toimiva. Iskaritolpat jäykistää jo kummasti koria. Tolpista saumat ja muutama pystysauma alhaalta ylös. Itse aikoinaan jäykistin mk V RS2000 kotteroni hieman turhan jäykäksi. Rupesi katosta ratkeamaan poikki.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 11 vierailijaa