Golf 1 1983 Lukkojen sarjoitus
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 1 1983 Lukkojen sarjoitus
Olisko jollakin DIY- linkkiä tai vinkkiä tekijästä?
Autossa moniavainjärjestelmä ja se pitäisi muuntaa yhdellä avaimella toimivaksi.
Pystyykö kaikkia lukkoja sarjoittamaan vai kannattaako esim ostaa valmis virtalukko / ovilukko -sarja tarvikkeena ja sarjoittaa hansikaslokero ja takaluukun (ja bensiinikorkin) lukko sitten?
Autossa moniavainjärjestelmä ja se pitäisi muuntaa yhdellä avaimella toimivaksi.
Pystyykö kaikkia lukkoja sarjoittamaan vai kannattaako esim ostaa valmis virtalukko / ovilukko -sarja tarvikkeena ja sarjoittaa hansikaslokero ja takaluukun (ja bensiinikorkin) lukko sitten?
Lukkohin saa haittasarjoja, jolla sarjotus virallisesti tehdään.
Epävirallisempi sarjoitus on ottaa lukkopesä käteen, laittaa avain sisään ja ajaa vinkulla haitat tasaiseksi. Saattaa sen jälkeen avautua useammallakin avaimella, mutta eipä nuo lukot muutenkaan paljoa hidasta jos joku haluaa autoon mennä.
Epävirallisempi sarjoitus on ottaa lukkopesä käteen, laittaa avain sisään ja ajaa vinkulla haitat tasaiseksi. Saattaa sen jälkeen avautua useammallakin avaimella, mutta eipä nuo lukot muutenkaan paljoa hidasta jos joku haluaa autoon mennä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Offtopicin puolelle vähän aletaan lipsua, mutta kyllä kakkiksessakin se radio sammuu virta-avain poistamalla, ainakin uudemmilla sähköillä. Liekö H. Jormalainen sulla sit väärin kytketty, tai se katkaisija jumissa?
Noiden lukkojen sarjoitus ainakin kakkiksessa onnistuu aika hyvin, kun on tarpeeksi monta irtolukkoa, eli iso läjä haittoja. Siitä vain sitten valkkailee sopivat, näin siis ovien ja luukun lukoissa. Tankin korkkia en ole kokeillut purkaakaan ikinä, ja hanskalokeron lukkosylinteri on halkaisijaltaan pienempi kuin muut, eli haitatkaan eivät ole vaihtokelpoisia.
Tässä kohtaa kiinnostava tieto varmaan ois, että poikkeavatko ykkösen ja kakkosen lukot toisistaan? Ovatko haitat ja sylinterit keskenään vaihtokelpoisia? Noita kakkiksen lukkoja voi nimittäin olla vähän paremmin ylimääräisinä.
Noiden lukkojen sarjoitus ainakin kakkiksessa onnistuu aika hyvin, kun on tarpeeksi monta irtolukkoa, eli iso läjä haittoja. Siitä vain sitten valkkailee sopivat, näin siis ovien ja luukun lukoissa. Tankin korkkia en ole kokeillut purkaakaan ikinä, ja hanskalokeron lukkosylinteri on halkaisijaltaan pienempi kuin muut, eli haitatkaan eivät ole vaihtokelpoisia.
Tässä kohtaa kiinnostava tieto varmaan ois, että poikkeavatko ykkösen ja kakkosen lukot toisistaan? Ovatko haitat ja sylinterit keskenään vaihtokelpoisia? Noita kakkiksen lukkoja voi nimittäin olla vähän paremmin ylimääräisinä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tarkkoja jos ollaan, niin ko. ominaisuuden olen tavannut Jetassa, mutta olisi kyllä aika outoa, että tällaisessa asiassa Jetta eroaisi mitenkään Golfeista. Ja kohtuu outoa olisi, että kyseiseen yksilöön olisi virtalukko vaihdettu ja itse tehty uusia johdotuksia. Jos oli tehty, niin oli harvinaisen siististi tehty. Siis mahdollista on, ettei systeemi ollut alkuperäinen, mutta pidän sitä epätodennäköisenä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa