Golf 1 1983 Lukkojen sarjoitus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

Golf 1 1983 Lukkojen sarjoitus

ViestiKirjoittaja Harri » 17.1.2013 20:28

Olisko jollakin DIY- linkkiä tai vinkkiä tekijästä?

Autossa moniavainjärjestelmä ja se pitäisi muuntaa yhdellä avaimella toimivaksi.
Pystyykö kaikkia lukkoja sarjoittamaan vai kannattaako esim ostaa valmis virtalukko / ovilukko -sarja tarvikkeena ja sarjoittaa hansikaslokero ja takaluukun (ja bensiinikorkin) lukko sitten?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 17.1.2013 20:34

Lukkohin saa haittasarjoja, jolla sarjotus virallisesti tehdään.

Epävirallisempi sarjoitus on ottaa lukkopesä käteen, laittaa avain sisään ja ajaa vinkulla haitat tasaiseksi. Saattaa sen jälkeen avautua useammallakin avaimella, mutta eipä nuo lukot muutenkaan paljoa hidasta jos joku haluaa autoon mennä.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 18.1.2013 15:51

Kakkikseen toteutin tuon jälkimmäisen...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.1.2013 17:58

Onko virtalukko kuinka hankala sarjoittaa?

Oon varovasti haaveillu että laittasin loppupään kolmoskorisesta virtalukon kakkoskoriseen että sais sen radion sammumaan avaimen ulos vetämällä. Virtalukon ympärillä oleva runko on noissa sama että pitäis mekaanisesti olla yhteensopivat.

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 19.1.2013 13:52

Offtopicin puolelle vähän aletaan lipsua, mutta kyllä kakkiksessakin se radio sammuu virta-avain poistamalla, ainakin uudemmilla sähköillä. Liekö H. Jormalainen sulla sit väärin kytketty, tai se katkaisija jumissa?

Noiden lukkojen sarjoitus ainakin kakkiksessa onnistuu aika hyvin, kun on tarpeeksi monta irtolukkoa, eli iso läjä haittoja. Siitä vain sitten valkkailee sopivat, näin siis ovien ja luukun lukoissa. Tankin korkkia en ole kokeillut purkaakaan ikinä, ja hanskalokeron lukkosylinteri on halkaisijaltaan pienempi kuin muut, eli haitatkaan eivät ole vaihtokelpoisia.

Tässä kohtaa kiinnostava tieto varmaan ois, että poikkeavatko ykkösen ja kakkosen lukot toisistaan? Ovatko haitat ja sylinterit keskenään vaihtokelpoisia? Noita kakkiksen lukkoja voi nimittäin olla vähän paremmin ylimääräisinä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.1.2013 15:01

Ei tollasta ominaisuutta löydy edes kytkentäkaaviosta. Uusimmat kakkosgolfit millä oon ajanu on olleet -90 ja -91 eikä kummassakaan ole ollut.

-96 pitäis olla ensimmäiset Golfit missä toi ominaisuus on. Siihen asti on sama virtalukko -88 alkaen.

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 19.1.2013 15:40

Tarkkoja jos ollaan, niin ko. ominaisuuden olen tavannut Jetassa, mutta olisi kyllä aika outoa, että tällaisessa asiassa Jetta eroaisi mitenkään Golfeista. Ja kohtuu outoa olisi, että kyseiseen yksilöön olisi virtalukko vaihdettu ja itse tehty uusia johdotuksia. Jos oli tehty, niin oli harvinaisen siististi tehty. Siis mahdollista on, ettei systeemi ollut alkuperäinen, mutta pidän sitä epätodennäköisenä.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.1.2013 17:05

Itsellä sammui kyllä -91 G60:ssä (Golfin virtalukko,Corradon sähköt) kun avaimen irrotti.
Ja myöskin 6/95 valmistetussa Golfissa joten on se aiemminkin ollut kuin -96.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 19.1.2013 18:05

Myös mulla sammuu ja on siis ensimmäisen 100:n Golf veeran joukossa mitä tehtaalta tullut ulos, eli vm. -92.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.1.2013 21:45

Pitää vissiin uskoa että sen sais mullakin toimimaan noin. Pitääpä joskus tutkia tarkemmin lukon johdotuksia.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 19.1.2013 22:38

Vaatii toimiakseen virtalukon pohjan jossa on ylimääränen napa tuota ominaisuutta varten. Noita on ollu tuoreemman pään kakkiksissa kyllä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.1.2013 0:53

Siis vaikka itse virtalukko vanha, niin pohja saa aikaan tuon ominaisuuden?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 20.1.2013 10:45

6N0 905 865 on sen uudemman virtalukon pohjan varaosanumero.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 20.1.2013 10:50

eipä tuo sarjoitus oo vaikeata. kuhan on tarpeeksi haittalevyjä tai oikea sarja

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 20.1.2013 20:53

Jormalainen: Aivan niin. Ei muutaku tuolla MikHautan osanumeron kans marmoritiskille. ;)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.1.2013 22:59

Ei mun vuosimallissa muuta olekaan. Niitä sitten on vissiin vaan kytketty erilailla.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.1.2013 15:57

Oisko jo joku ehtiny vaihtaa siihen pohjan.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 21.1.2013 16:17

lähinnä tulis tossa jormanaisen tapauksessa mieleen, että onko soittimen virta varmasti otettu oikeasta paikasta alunperinkään?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.1.2013 21:07

Soittimelle otettu sähkö alkuperäisestä liittimestä. Kun ostin auton niin sillä oli ajettu 195 tkm ja ikää oli vähän alle 10 v.

Äipällä oli aikanaan viimeisiä kakkosgolfeja -91 manhattan eikä siinäkään alkuperäinen radio sammunut avaimen vetämällä.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 22.1.2013 7:47

nyt menee hiukan muisteluks ja kans sinne 10vuoden taakse, mutta väitän että siitä soittimen liittimestä löytyy jatkuva virta ja ylimääräisenä virtalukon kautta kulkeva.
Ei muuta kun virtakynä käteen ja tutkimaan?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.1.2013 12:08

Juu löytyy, mutta se menee sytytysvirran kanssa päälle ja pois.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa