G IV Variantin kieroutuvat 280x22 jarrulevyt, ratkaisua?
Valvoja: ffp jäsenet
G IV Variantin kieroutuvat 280x22 jarrulevyt, ratkaisua?
Murheenkryyninä appiukon -06 Variant johon olen henkilökohtaisesti uusinut etulevyt kieroutumisen takia nyt 3 kertaa eli neljännet levyt menossa @187tkm. Joka kerta luonnollisesti uusittu myös palat ja puhdistettu sekä voideltu liu-ut, satulanpitimen pinnat, pyörännapa jne. Alkuperäiset levyt uusittiin takuuna alkuperäisosin -07, sen jälkeen kokeiltu Fosterin ja TRW:n valmisteita, nyt viimeisimpänä viimemainitut kestivät suorana 2,5kk ja taas vatkaa :/ Takuuna saa luonnollisesti uudet levyt mutta alkaa sylettää jatkuva jumppaaminen niin mua kuin appiukkoakin.
Onko porukalla kokemusta pysyykö jotkin levyt suorana loppuun saakka? Toisaalta eihän tämä ongelma koske kaikkia nelosgolfeja vastaavilla jarruilla koska muuten ei tarttis duunissa tehdäkään muuta kun uusia kieroja levyjä.. :D
Levyn muotohan selkäpuolella on vähintäänkin outo ja on porukalla pähkäilty sen olevan syy ongelmaan. Lämpö ei jakaudu tasaisesti ja levy kieroutuu.
Onko porukalla kokemusta pysyykö jotkin levyt suorana loppuun saakka? Toisaalta eihän tämä ongelma koske kaikkia nelosgolfeja vastaavilla jarruilla koska muuten ei tarttis duunissa tehdäkään muuta kun uusia kieroja levyjä.. :D
Levyn muotohan selkäpuolella on vähintäänkin outo ja on porukalla pähkäilty sen olevan syy ongelmaan. Lämpö ei jakaudu tasaisesti ja levy kieroutuu.
Tuossa vähän samanlainen vika, jossa on auttanut takajarrujen kunnostus tuohon tärinään => http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=4457
Näissä IV golfeissahan pitäisi kerran vuodessa käydä nuo takajarrut läpi jumitteluiden estämiseksi.
Näissä IV golfeissahan pitäisi kerran vuodessa käydä nuo takajarrut läpi jumitteluiden estämiseksi.
Ite oon tehnyt levyn vaihdon jälkeen kojeajon heti ennen renkaan kiinnitystä. Vaihde päällä laahautan jarruja ja heti tuntee onko kyseinen puoli kunnossa. Viimeksi rellussa täristi heti hiemna. Uudestaan levy irti navan vieläkin huolellisempi puhdistus ja takaisin. Sit oli värinätön. Vai oliko tää liian yksinkertainen juttu?
Lisätään nyt vielä tähän että kaikki 'normaalit' syyt levyjen kieroutumiseen on luettu pois niitä mahdollisesti kieroja etunapoja lukuunottamatta.
Eli tietoa kaivattaisiin valmistajista joiden levyt pysyisivät suorina, Zimmermann etc.
Hevosmiesten tietotoimiston mukaan ongelma olisi joistain poistunut käyttämällä nelivetoisen vastaavia levyjä käyttämällä, täytyisi varmaan tiedustella josko etkasta löytyisi tähän apua eli onko 4-motionit eri 280x22 levyllä kuin etuvetoiset.
Eli tietoa kaivattaisiin valmistajista joiden levyt pysyisivät suorina, Zimmermann etc.
Hevosmiesten tietotoimiston mukaan ongelma olisi joistain poistunut käyttämällä nelivetoisen vastaavia levyjä käyttämällä, täytyisi varmaan tiedustella josko etkasta löytyisi tähän apua eli onko 4-motionit eri 280x22 levyllä kuin etuvetoiset.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Uusilla levyillä mennyt välillä yli vuosi ennenkuin alkaa taas tärräämään mutta tää viimeinen setti alitti kyllä kaikki odotukset.. :/ Seuraavaksi kokeillaan Bremboja, eivät suostuneet nykyisessä duunissa uusia TRW:n levyjä takuuna tilaamaan, saas nähdä paraneeko tilanne.
En ymmärrä itsekään miten se napa olisi kieroksi mennyt ja toisekseen, miksi se ei heti vippaa jos vika siinä olisi?
Kuten jo useampaan kertaan on todettu, kaikki paikat on aina puhdistettu huolella asennuksen yhteydessä jo siitäkin syystä että tiedossa on ollut alusta saakka tämän olevan jarrutyypin perusvika.
Kyllähän tuohon kieroksi menemiseen vaikuttaa varmasti myös appiukon ajotyyli, jarruja käytetään kohtuu ronskisti mutta ei mun silmään silti ole jarrupölyn määrä aluvanteissa pistänyt. Eikä vaikuta jarrut laahanneen kun tuota yksilöä on tullut huollettua työnkin puolesta moneen kertaan.
En ymmärrä itsekään miten se napa olisi kieroksi mennyt ja toisekseen, miksi se ei heti vippaa jos vika siinä olisi?
Kuten jo useampaan kertaan on todettu, kaikki paikat on aina puhdistettu huolella asennuksen yhteydessä jo siitäkin syystä että tiedossa on ollut alusta saakka tämän olevan jarrutyypin perusvika.
Kyllähän tuohon kieroksi menemiseen vaikuttaa varmasti myös appiukon ajotyyli, jarruja käytetään kohtuu ronskisti mutta ei mun silmään silti ole jarrupölyn määrä aluvanteissa pistänyt. Eikä vaikuta jarrut laahanneen kun tuota yksilöä on tullut huollettua työnkin puolesta moneen kertaan.
Voisiko olla kyse siitä että levyjen pintaan on tarttunut jarrupaloista materiaalia, tämä voi tapahtua esim. kun jarrutetaan kovasti ja jäädään jarrupoljin pohjassa valoihin odottamaan jolloin palat ovat kuumaa levyä vasten. Levy on suora mutta paloista irtoava materiaali aiheuttaa täristyksen jonka voi poistaa levyn vaihtamalla tai sorvaamalla levyn.
Minkälaisia tai laatuisia paloja käytetty?
Tässä lisää aiheesta Stoptechin sivulla.
Minkälaisia tai laatuisia paloja käytetty?
Tässä lisää aiheesta Stoptechin sivulla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa