! Miten murtautua A4 B5 farmari audiin KIIRE !!
Valvoja: ffp jäsenet
! Miten murtautua A4 B5 farmari audiin KIIRE !!
Avainta kun kääntää oven lukossa, niin ei tapahdu mitään muuta kuin sisävalo syttyy. Sama homma molemmilla puolilla autoa. Ei saa edes sitä yhtä ovea auki. Lukot toimineet normaalisti vielä 10min aiemmin ja sitä ennen aina.
Kaivataan pikaisia vastauksia. Jos ei muuta, niin mikä ikkuna on halvin vaihtaa. Huomenna aamulla on pakko päästä autoon sisälle.
Kaivataan pikaisia vastauksia. Jos ei muuta, niin mikä ikkuna on halvin vaihtaa. Huomenna aamulla on pakko päästä autoon sisälle.
Sivulasit on yleensä halvimmat (alta satasen), tuulilasi on täysin väärä paikka. Ja pikkuikkunat on sitten kalleimpia, niistä kannattaa pysyä erossa :)
Mutta eiköhän sinne muutenkin pääse sisään, pyytää vaikka ammattimiehen avaamaan. Tai sitten porakone käteen ja poraat lukon rikki, sitä kautta pääset oven sisään avaamaan.
Mutta eiköhän sinne muutenkin pääse sisään, pyytää vaikka ammattimiehen avaamaan. Tai sitten porakone käteen ja poraat lukon rikki, sitä kautta pääset oven sisään avaamaan.
Tuulilasi on kyllä vasta vaihdettu, mutta toivon tosiaan että jokin muu vaihtoehto löytyy.
Oulusta tälle illalle ammattimiehen saaminen voi maksaa enemmän kuin toinen takasivulasi, että se olkoon viimeinen oljenkorsi. Mutta eikö nyt jotain siistimpää ideaa murtautumiseen löytyisi.
Keskuslukon pumppu ei pidä ääntä kun avainta kääntää, mutta sisävalo syttyy, niin olisiko vika sitten tuossa alipainepumpussa? tai letkuissa? Vaikka sillähän ei tässä hädässä nyt toisaalta ole mitään väliä, kun pääsis vaan aamulla liikenteeseen.
Oulusta tälle illalle ammattimiehen saaminen voi maksaa enemmän kuin toinen takasivulasi, että se olkoon viimeinen oljenkorsi. Mutta eikö nyt jotain siistimpää ideaa murtautumiseen löytyisi.
Keskuslukon pumppu ei pidä ääntä kun avainta kääntää, mutta sisävalo syttyy, niin olisiko vika sitten tuossa alipainepumpussa? tai letkuissa? Vaikka sillähän ei tässä hädässä nyt toisaalta ole mitään väliä, kun pääsis vaan aamulla liikenteeseen.
Takaluukun lukossa avaimen saa työnnettyä ehkä puoleen väliin kun on niin täynnä paskaa. Kaikenlaisia myrkkyjä sinne on laitettu mutta se pitäis ottaa pöydälle ja putsausta joskus.
Takasivuikkunoissa on veivilasit, että nyt kun jostain keksis sellasen metallijutun, millä sitä saa pyöritettyä auki. Vai saako väkisin painamalla alas?
Etuovien lukoissa ei ilmeisesti nyt ole minkäänlaista mekaanista avausta, kun se yksittäinen ovikaan ei aukea.
Takasivuikkunoissa on veivilasit, että nyt kun jostain keksis sellasen metallijutun, millä sitä saa pyöritettyä auki. Vai saako väkisin painamalla alas?
Etuovien lukoissa ei ilmeisesti nyt ole minkäänlaista mekaanista avausta, kun se yksittäinen ovikaan ei aukea.
Kyllä sen ovilukon pitäisi olla mekaaninen avaimella.
Avain ei ilmeisesti sitten käänny tarpeeksi pitkälle jos ei lukko aukea.
Ei muutaku crc:tä reippaasti ja renkuttamaa avainta pidemmälle.
Jos ja kun saat auki, niin suosittelen lukkojen purkua ja putsausta.
Eikös tuossa pitäisi olla jo kaukosäätöinen keskuslukko?
Vai onko tässäkin joku käpy käynyt? =)
Avain ei ilmeisesti sitten käänny tarpeeksi pitkälle jos ei lukko aukea.
Ei muutaku crc:tä reippaasti ja renkuttamaa avainta pidemmälle.
Jos ja kun saat auki, niin suosittelen lukkojen purkua ja putsausta.
Eikös tuossa pitäisi olla jo kaukosäätöinen keskuslukko?
Vai onko tässäkin joku käpy käynyt? =)
niin tai varaa suoraan ajan lasin vaihtoon. ennemmin rikon vanhan heikossa kunnossa olevan tuulilasin kuin lasin millä ei ole niin suuri merkitys näkyvyyteen.
Aha, että meinasit sitten saada ajan lasinvaihtoon ennen huomisaamua vai?
Jos sinne autoon on niin kiire päästä, että täytyy turvautua lasin rikkomiseen tarkoittaa se yleensä sitä, että autoa tarvitsee hyvinkin pian ja jopa päivittäin joten ei helvetissä siitä tuulilasista sillon parane mennä läpi.
Vai pitäisikö se ennakoida millon ovet eivät suostu aukenemaan ja varata etukäteen se lasinvaihto???
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Varkaat murtautuivat aikoinaan mun 1m Leoniin kuskinovenlukon hajoittamalla. Kuulemma yleinen tapa murtautua vag konsernin autoon, kun keskuslukko menee samalla pois päältä. Uusi sylinteri oli joitakin kymppejä ja vaihton voi tehdä itsekin. Kyllä sen pitäisi lähteä avaimella auki vaikka ilman sähköjäkin, joten todennäköisesti sylinteri jo muutenkin pilalla.
Ja voi sitä ihanaa määrää terävää lasia kun tuulilasista menee sisään.
Vissiin olette monesti moisen rikkoneet kun ehdotukset on tuommoisia?
Jos lasin joudut hajottamaan niin varmaan fiksuin paikka on takasivulasi. ja ehkä vielä kartturin puoli.
ilmastointiteippiä ikkunaan ja sit jollain piikillä tms kulmasta rikki.
eikä tule edes juuri siivottavaa sillai.
mietin just että varmaan siellä kontissa on juuri se keino millä onnistuisi saada lukot auki jos alipainepumppu ei pelaa kuten pitää. mutta eipä se auta jos kontin lukko on kökköä täynnä.
Vissiin olette monesti moisen rikkoneet kun ehdotukset on tuommoisia?
Jos lasin joudut hajottamaan niin varmaan fiksuin paikka on takasivulasi. ja ehkä vielä kartturin puoli.
ilmastointiteippiä ikkunaan ja sit jollain piikillä tms kulmasta rikki.
eikä tule edes juuri siivottavaa sillai.
mietin just että varmaan siellä kontissa on juuri se keino millä onnistuisi saada lukot auki jos alipainepumppu ei pelaa kuten pitää. mutta eipä se auta jos kontin lukko on kökköä täynnä.
Ennenkaikkea tuulilasi paskaks varsinkin jos autossa on vielä sadetunnistin :D
E39 bemariin maksoi vajaa 900€ moinen ja tuskin tuo hinta paljoa poikkeaa diudissa. Takasivulasin itse rikkoisin, kuten jo tuossa edellä joku kirjoitti. Senkin tosin vasta äärimmäisessä hädässä jos ei mikään muu enää auta.
E39 bemariin maksoi vajaa 900€ moinen ja tuskin tuo hinta paljoa poikkeaa diudissa. Takasivulasin itse rikkoisin, kuten jo tuossa edellä joku kirjoitti. Senkin tosin vasta äärimmäisessä hädässä jos ei mikään muu enää auta.
Itse jouduin murtautumaan omaan IV golffiin joskus, kun oli mikrokytkinhäikkää ja meni lukkoon itsekseen..
Autossa oli veivi-ikkunat, vänkärin ikkuna liikkui hiukan ylös alas, ja sitä nitkuttamalla ja rynkyttämällä aukesi sen verran, että mahtui rautalanka välistä.. Nyt toki voi olla ongelmana jos jokapaikka jäässä... Tosin muovipussiin lämmintä vettä -> sulaa :)
Tosin voisit kokeilla soittaa merkkiliikkeeseen, että löytyykö jotain jippoa. Farkkugolffiin ois ollut kuulemma, mutta töpöperäseen ei.
Autossa oli veivi-ikkunat, vänkärin ikkuna liikkui hiukan ylös alas, ja sitä nitkuttamalla ja rynkyttämällä aukesi sen verran, että mahtui rautalanka välistä.. Nyt toki voi olla ongelmana jos jokapaikka jäässä... Tosin muovipussiin lämmintä vettä -> sulaa :)
Tosin voisit kokeilla soittaa merkkiliikkeeseen, että löytyykö jotain jippoa. Farkkugolffiin ois ollut kuulemma, mutta töpöperäseen ei.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kukin tyylillään. Touranin lasi tunnistimella oli reilut 300 plus työ. Ainakin väitti yhden ad:n pomo.
Jos lasi olisi huono, niin siitä minä menisin. Laminoituhan se tietysti on, karkaistusra tulee melkoinen sotkukin. Pieni reikä tuulilasiin ja siitä läpi ennalta tehty sopiva työkalu, jolla kahvasta saa otteen. Apparin puolelta, jotta voisi ajaa paremmin.
Uskoisin toimivan. Tosin joskus ollut ehkä väärässä.
Tietenkin voi käydä näin: www.stara.fi/2011/09/22/avaimet-jaivat- ... jan-paata/
Mitenkäs noi sisäkahvat toimii vw vehkeissä? Mistäs sen oven saa auki lukossa ollessaan? Kuskinovi?
Vielä jos oikein hyvin tekis ni imurin kanssa reikää tekemään ja suojaa paikat. Ei kai se nyt typerää olis laittaa ilmastointiteippiä ni osa siruista tarttuisi siihen. Kellä olis ylimääräisiä laseja testattavaksi....
Jos lasi olisi huono, niin siitä minä menisin. Laminoituhan se tietysti on, karkaistusra tulee melkoinen sotkukin. Pieni reikä tuulilasiin ja siitä läpi ennalta tehty sopiva työkalu, jolla kahvasta saa otteen. Apparin puolelta, jotta voisi ajaa paremmin.
Uskoisin toimivan. Tosin joskus ollut ehkä väärässä.
Tietenkin voi käydä näin: www.stara.fi/2011/09/22/avaimet-jaivat- ... jan-paata/
Mitenkäs noi sisäkahvat toimii vw vehkeissä? Mistäs sen oven saa auki lukossa ollessaan? Kuskinovi?
Vielä jos oikein hyvin tekis ni imurin kanssa reikää tekemään ja suojaa paikat. Ei kai se nyt typerää olis laittaa ilmastointiteippiä ni osa siruista tarttuisi siihen. Kellä olis ylimääräisiä laseja testattavaksi....
Viimeksi muokannut Levis, 6.1.2013 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
hanski: ei se laminointi tee siitä panssarilasia. kerran yks pisti tuulilasin paskaksi nyrkillä. ei kylläkään tullu lasinsirut naamalle. tosiaan oma pointti oli juurikin se että jos on huonossa kunnossa lasi.
ja vittumainen se rikkinäisellä sivulasillaki on talvella ajaa. ainaskin itse hommasin samana päivänä ehjän lasin ku oli murtauduttu autoon. joka paikassa ei ole mahdollista viedä talliin tai johonki paikkaan jossa auto on varmasti suojassa
ja suuremmalla todennäköisyydellä löytyy lasiliikkeistä tuulilasi kuin sivulasi
ja vittumainen se rikkinäisellä sivulasillaki on talvella ajaa. ainaskin itse hommasin samana päivänä ehjän lasin ku oli murtauduttu autoon. joka paikassa ei ole mahdollista viedä talliin tai johonki paikkaan jossa auto on varmasti suojassa
ja suuremmalla todennäköisyydellä löytyy lasiliikkeistä tuulilasi kuin sivulasi
Tää tarina on sitten tosi.
Vaimon työkaveri ajoi lahdesta turkuun asti ilman tuulilasia. Oli talvi ja takapenkillä lapsia peittojen alla. Lasi oli hajonnut ajon aikana ja naikkonen oli sitten hajottanut loputkin lasista ja jatkanut matkaan laivalla ruotsiin saakka. Repikää siitä. Kun on kiire laivaan ni...
Vaimon työkaveri ajoi lahdesta turkuun asti ilman tuulilasia. Oli talvi ja takapenkillä lapsia peittojen alla. Lasi oli hajonnut ajon aikana ja naikkonen oli sitten hajottanut loputkin lasista ja jatkanut matkaan laivalla ruotsiin saakka. Repikää siitä. Kun on kiire laivaan ni...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Niin siis itse ehdotin tuota takasivulasia jo aijjemmin tuossa. Kuitenkin jokusia laseja tulut elämän aikana poistettua autoista tuolla pelastuslaitoksen puuhissa.
Ja halvin lasi mahtaa olla TAKAOVENLASI (jos kaksi niin se isompi) eli jos farkkuauto niin siitä kait eikä siitä liimatusta taaimmaisesta. helpompi vaihtaakin se oven lasi.
Tuulilasin hajottaminen sotkee auton varmasti siihen kuntoon ettei tarvi samana päivänä ajaa sillä sekä sitten lasinsirut ovat teräviä ja leikkaavia. käytännössä laminaatti pitää sahata jotta saisi edes sinne päin siistin reiän tehtyä. tällöin lasipölyä on jokapaikassa reilusti.
Sivulasin hajoituksessa karkaistu lasi pirstaloituu yhen pisteen iskusta ja teippaamalla ensin lasi kokonaan voidaan se ottaa ulos jopa niin ettei autoo tipahda yhtään murusta, ja nämä muruset eivät ole leikkaavia eli niitä voi pyöritellä käsissä kohtuu turvallisesti.
Toki paras jos saisi lukon auki tai poistettua. tai sen kontin luukun auki.
Kuitenkin tarkoitus oli päästä autoon ja kyetä sillä myös ajamaan vielä samana päivänä.
tästä vielä kevennykseksi http://www.youtube.com/watch?v=2BUN6Lii0fo
Ja halvin lasi mahtaa olla TAKAOVENLASI (jos kaksi niin se isompi) eli jos farkkuauto niin siitä kait eikä siitä liimatusta taaimmaisesta. helpompi vaihtaakin se oven lasi.
Tuulilasin hajottaminen sotkee auton varmasti siihen kuntoon ettei tarvi samana päivänä ajaa sillä sekä sitten lasinsirut ovat teräviä ja leikkaavia. käytännössä laminaatti pitää sahata jotta saisi edes sinne päin siistin reiän tehtyä. tällöin lasipölyä on jokapaikassa reilusti.
Sivulasin hajoituksessa karkaistu lasi pirstaloituu yhen pisteen iskusta ja teippaamalla ensin lasi kokonaan voidaan se ottaa ulos jopa niin ettei autoo tipahda yhtään murusta, ja nämä muruset eivät ole leikkaavia eli niitä voi pyöritellä käsissä kohtuu turvallisesti.
Toki paras jos saisi lukon auki tai poistettua. tai sen kontin luukun auki.
Kuitenkin tarkoitus oli päästä autoon ja kyetä sillä myös ajamaan vielä samana päivänä.
tästä vielä kevennykseksi http://www.youtube.com/watch?v=2BUN6Lii0fo
Viimeksi muokannut veksu, 6.1.2013 22:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
En osssa sanoa, ei oo tullut kokeiltu koskaan tuolleen, tosin on mielessä ollut että kun sattuu sopivasti reeneissä tilaisuus niin pitää kokeilla meneekö se.
BTW varaosahaku löysi oven laseja kalleimmat 60 euroa ja mahto olla pitkin suomea moisia.
että ilmastointiteippi mukaan, teippaat lasin ja poks. sitten lähin hajottamo ja uus tilalle.
BTW varaosahaku löysi oven laseja kalleimmat 60 euroa ja mahto olla pitkin suomea moisia.
että ilmastointiteippi mukaan, teippaat lasin ja poks. sitten lähin hajottamo ja uus tilalle.
Kiitos kaikille vastauksista! Ovet on auki ja lasit ehjät.
Homma meni näin: Kolmella puukapulasta veistetyllä kiilalla kuskin ovea yläpäästä raolleen 1-2 cm ja rautalangalla sisäkahvasta ovi auki. Hommaa helpotti kuollut palautinjousi sisäkahvassa.
Nyt sitten selvittämään vikaa. Aamulla vasta 20min. ajon jälkeen lukot toimi taas normaalisti. Samoin iltapäivällä, mutta lukkoon niitä en tohdi enää jättää, ennen kuin vika on korjattu. Olisko ideoita? Alipainepumppu? Vettä letkuissa, kun vuotavatkin?
Homma meni näin: Kolmella puukapulasta veistetyllä kiilalla kuskin ovea yläpäästä raolleen 1-2 cm ja rautalangalla sisäkahvasta ovi auki. Hommaa helpotti kuollut palautinjousi sisäkahvassa.
Nyt sitten selvittämään vikaa. Aamulla vasta 20min. ajon jälkeen lukot toimi taas normaalisti. Samoin iltapäivällä, mutta lukkoon niitä en tohdi enää jättää, ennen kuin vika on korjattu. Olisko ideoita? Alipainepumppu? Vettä letkuissa, kun vuotavatkin?
Kannattas varmaan selvittää ihan ensin miksi ovi ei aukea avaimella. Voisiko ovipumppu olla niin jäässä tai muuten jumissa, että se estäisi avautumisen?
Tämä siis ensimmäisenä siksi, että auton saisi lukkoon ja aukikin, vaikkei kompura pelaisikaan. Voisi sitten rauhassa ihmetellä mikä sitä vaivaa. Tietenkin se kompura kannattaa silmämääräisesti tarkastaa myös ennen kuin jatkaa spekulointia.
Tämä siis ensimmäisenä siksi, että auton saisi lukkoon ja aukikin, vaikkei kompura pelaisikaan. Voisi sitten rauhassa ihmetellä mikä sitä vaivaa. Tietenkin se kompura kannattaa silmämääräisesti tarkastaa myös ennen kuin jatkaa spekulointia.
Etuovien ja takaluukun lukot on mekaanisesti aukenevia eli alipainepumppu ei estä lukon avaamista. (ei ainakaan -98 Polossa)
ja lievää OT
Omassa Vagineessa oli keskuslukko pelistä pois vuotavan kumiosan takia joka löytyi polttoaineluukun tapin juuresta. Uuta kumiosaa ei saanut ja koko alipainehässäkkä olis ollut 60€ niin silikonilla kumin reikä umpeen.
ja lievää OT
Omassa Vagineessa oli keskuslukko pelistä pois vuotavan kumiosan takia joka löytyi polttoaineluukun tapin juuresta. Uuta kumiosaa ei saanut ja koko alipainehässäkkä olis ollut 60€ niin silikonilla kumin reikä umpeen.
Eli jos oikein käsitin, niin on mahdollista, että tuo mekaaninen yhteys lukon ja lukkopesän välillä on molemmilta puolilta autoa rikki (ollut siis jo pidempään) mutta se ei ole vaikuttanut toimintaan mitenkään, kun kompura on pörrännyt kaikki ovet siitä huolimatta auki. Nyt vain sattui vika tulemaan kompuraan, letkuston kosteus jäätymään tai sitten letkuissa oleva vuoto isonemaan, niin ettei kompuran tuotto riittänyt ovien aukaisuun.
Pitääpä testata aamulla lukkojen toiminta. Mutta ilmeisesti täysin toimivassa keskuslukituksessa se oven nuppi nousee samaa tahtia kuin avainta kääntää ja muut nupit seuraa myöhemmin perässä? Näin oli ainakin vanhassa mersussa.
Kun sais tuon lukituksen luotettavasti pelaamaan lopputalven, niin voi sitten kesän lämpimillä purkaa etuovet ja käydä läpi niiden pumput.
Olisko tästä alipainelukituksesta mitään kaaviokuvaa tai vastaavaa kellään linkittää, niin selvittäisi vähän tietämättömälle.
Pitääpä testata aamulla lukkojen toiminta. Mutta ilmeisesti täysin toimivassa keskuslukituksessa se oven nuppi nousee samaa tahtia kuin avainta kääntää ja muut nupit seuraa myöhemmin perässä? Näin oli ainakin vanhassa mersussa.
Kun sais tuon lukituksen luotettavasti pelaamaan lopputalven, niin voi sitten kesän lämpimillä purkaa etuovet ja käydä läpi niiden pumput.
Olisko tästä alipainelukituksesta mitään kaaviokuvaa tai vastaavaa kellään linkittää, niin selvittäisi vähän tietämättömälle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa