Uudet uretaanipuslat vw Jetta mk2

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

Uudet uretaanipuslat vw Jetta mk2

ViestiKirjoittaja Henska » 21.12.2012 18:52

Posti toi tänään tilaamani Powerflex puslat taka-akselille. Pakkauksessa ei ollut asennus ohjetta ainoastaan puslat molemmille puolille ja puslan sisään tulevan teräs holkin.
Pitäisikö tuohon sarjaan kuulua muutakin, vai painetaanko pusla akseliin ja holkki sen sisään ja silla hyvä?

Ämpee
-
Viestit: 69
Liittynyt: 11.10.2010 14:03

ViestiKirjoittaja Ämpee » 21.12.2012 19:01

Moro. Eikös siitä akselista lyödä vanha hela pois ja sitten pusla siihen tilalle, mutta asennusrasvahan noissa muistaakseni myös oli mukana.

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 21.12.2012 20:44

No juu rasva siel oli, sen unohdin. Vanha pusla on jo poistettu valmiiksi. Lähinnä mietin et , kuuluuko siihen jotain prikkoja yms?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.12.2012 21:24

näin muistaakseni. ei mullakaan tullu ku nuo puslat, holkit ja kuparirasva. ja kannattaa kattoa että menee oikeassa asennossa paikalleen jotta saat pulttikoneella/räikällä veettyä ne korin pultit kiinni :=)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.12.2012 23:42

korin pultit
?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 22.12.2012 7:22

Muista myös katsoa, ettei sinne ole jääny vanhan puslan osia.
Ulkokehälle jää usein semmne ohut lirpake jota ei huomaa välttämättä.
Tällöin pusla kyllä menee paikalleen, mutta ei käsivoimin ja menee melkoisesti ruttuun.
(nimimerkillä kokemusta on) =)
Kovasti mainostavat powerflexillä, että asennus pitää onnistua aina käsin.
Ja kyllähän se oikein laitettuna menikin helposti paikalleen.

edit. Ja Powerflexin ohjeet on kirjoitettuna sisäpuolelle siihen muovikuoreen.
Ovat usein vähän semmosia suuntaa antavia, mutta on kuitenkin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.12.2012 10:37

no itse käytin koko taka-akselin irti autosta. kolmosessa kun joutuu joko irroittaan paineensäätimen joka voi olla ettei irtoa niin sitten pultti rälläkällä poikki ja kääntää toisinpäin

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 22.12.2012 18:51

kiitos vinkeistä. Akseli on jo irti ja puslat poissa. Menee puhallukseen ja maalaan ennen asennuksia.

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 31.12.2012 12:22

Laiton ohje kyselyä myyjälle. Kehoittivat antamaan homman auto korjaamolle.

Tuossa linkissä mitä pitää sisällään.


http://www.powerflex.co.uk/product-deta ... /1069.html

Tuollaista halpiskorjaamo opasta selailin ja siinä puhuttiin jotain välysten kampeamista akseliin toiseen reunaan?

Kun tuon linkin mukainen toinen pää on tuollainen kolmiomainen, niin miten se oikeasti tulisi asentaa. Ei viittis ssatasen puslia asentaa persuuksilleen.

Varmaan ihan palikka homma, mutta nyt on kyllä kysyjäkin.

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 12.1.2013 9:40

Sovittelin irrallaan olevaan akseliin noita puslia. Puslalla /ja sen läpi tulevalla rst holkilla on selvä välys sen pitkän kiinnitys pultin suunnassa siihen osaan, jolla akseli kiinnitetään alustaan. Kuuluuko näin todella olla? Vanha pusla ollut siinä suunnassa ilmeisesti tiukempi kun akselissa on maalit jäljellä niillä kohdin, vaikka muuten pintaruostetta kyllä löytyy.(tarvii tänään mitata uuden ja vanhojen jämien mitta erot, jos vaan ne osat vielä löytyy)

Ihan käsin painamalla ei pusla taka-akseliin taas mene, vaikka kaikki vanhan puslan jäänteet poissa. Eli se kohta varmasti välyksetön. Kunhan vaan saa puristettua paikalleen.

Onko tarkoitus poistaa tuo välys kiristämällä se pitkä pultti niin tiukalle, että korikiinnike joustaa holkki pusla yhdistelmän välyksettömäksi akseli/akselinkorinkiinnike väliltä? Muutenhan tuohon jää ainakin millin puolentoista välys?

Myöskin uuden kiinnitys pultin ja holki välys yllätävän suuri, etenkin kierteen puoleisessa päässä(tämä siis uusi vw alkuperäis osa), Toisessa päässä pulttiahan on pieni vahvennus. Tosin ei sekään pää välyksetön ole tuohon powerflexin holkkiin.

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 12.1.2013 17:42

Kävin mittaileen alkuperäisen puslan metalliholkin. Täsmäävät tuohon uretaani version holkkiin. Mitäs nyt??

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.1.2013 17:47

Kiinni vaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa