6N 1.0l ALL/AER Polon moottorinvaihtoa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

6N 1.0l ALL/AER Polon moottorinvaihtoa

ViestiKirjoittaja Paavis » 13.12.2012 21:22

Nyt kun talvi saa ja kaikki on muutenkin levällään niin mamman kauppakassi otti ja niiasi pikatien kylkeen. Öljypumppu kait otti nokkiinsa ja levisi 150tkm elon jälkeen jättäen jälkeensä kieroon katsovan kampuran ja kasan kannen kyljestä karkaavia venttiilejä.

Tarttis saada uusi kone. Mitä pistetään entisen 33kw tehomyllyn tilalle? Meniskö 1,4 litranen samoilla jarruilla? Olis nurkissa levyjarrullinen G2 GTI taka-akseli niin ei olis paha rasti metsästää tehostinta jne niin sais projektia..

Mutta mikä menis suoraan samoilla sähköillä vanhan tilalle ilman, että tarttee tekniikkaan sen kummemin kajota? Ei ole kiva tuisku(/ee/)ssa ja pakkasessa ropata. Sais käydä tuo entinen vaihteistokin (mistä ei ole sen vähempää käryä). Otan selvää.

Tässä olis nyt vähän valinnan varaa. Meikäläinen ei vaan noista moottorikoodeista tiedä enkä ole vielä katsonut mikä tuo entinenkään oli. Niitäkin oli parilla koodilla kun sitä joskus väijyin.

Linkki ohjaa varaosahakuun

Tack ja got jul!
Viimeksi muokannut Paavis, 4.6.2013 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 14.12.2012 11:52

Ainakin tuo 1.3 ADX (1-pisteruisku) on pomminvarmaa teknikkaa.

Vaihdelaatikon sopivuudesta ei tietoa..

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 15.12.2012 12:12

Tutkailin tuossa perhealbumia ja näyttäisi ALL moottori olevan tuo mitä siihen laitetaan kun lähellä olisi halvalla joku saksantuontimylly kaupan.

dumb
-
Viestit: 291
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 15.12.2012 12:42

Vasta bongasin nettivaraosista ALL moottorin myynnissä, halvalla. Hakusanalla "Polo".
ALL ja AER ovat kai täysin vaihtokelpoisia keskenään, toki ohjainlaite pitää vaihtaa ja suorittaa sopeutus ettei ajonesto prakaa.
Konehuoneeseen sopii tietysti heittämällä myös 1.3, 1.4 ja 1.6 koneet mutta ne on kaikki valurautalohkoisia kun tuo ALL on alumiinia. Tollasen muutoskatsastaminen voi olla aika turhauttavaa puuhaa, varsinkin kun päällepäin noita ei erota muusta kuin lohkosta ja jakopään kopassa olevasta tarrasta. Todistukset päästöistä ja koneiden painoista ym...

dumb
-
Viestit: 291
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 15.12.2012 12:42

Vasta bongasin nettivaraosista ALL moottorin myynnissä, halvalla. Hakusanalla "Polo".
ALL ja AER ovat kai täysin vaihtokelpoisia keskenään, toki ohjainlaite pitää vaihtaa ja suorittaa sopeutus ettei ajonesto prakaa.
Konehuoneeseen sopii tietysti heittämällä myös 1.3, 1.4 ja 1.6 koneet mutta ne on kaikki valurautalohkoisia kun tuo ALL on alumiinia. Tollasen muutoskatsastaminen voi olla aika turhauttavaa puuhaa, varsinkin kun päällepäin noita ei erota muusta kuin lohkosta ja jakopään kopassa olevasta tarrasta. Todistukset päästöistä ja koneiden painoista ym...

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 17.12.2012 9:54

Mä kävin hakemassa just _sen_moottorin. Sattu olemaan vielä hoodeilla ettei tarvinnu kaljakauppaa kauemmas kalaan lähteä.. =P

Sillain mä ymmärsin kans, että tämä vanha AER ja uusi ALL ovat kutakuinkin samat motit. ECUa tms. tässä ei tullu.. Tämä kaveri tuottaa moottoreita saksasta ja sillä oli talli täynnä kaikennäköistä konetta. Toivottavasti rokkaa samalla ekulla..

Jos en muuta niin osat saan toivottavasti tosta hankinnasta. Eikä 150e vaihdelaatikolla ollu mun mielestä kovin paha hinta.

Tarttee sit ihmetellä sen käyntiin saamisen kanssa kun sen aika tulee.. joskus juhannuksena kait.

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 4.6.2013 16:16

Nyt on ilman lämmenny sen verta, että jaksoi ko. auto ruveta rassaamaan.
Perkasin vaihtomoottorin kannen auki kun ei ollut tietoa kuinka kauan motti on seissyt..

1. sylinterin alaosasta löytyi aika pahaa hapettumaa, sen verran karheaa oli tuo alempi, että sormella tuntui.

Koska tuo on alumiinilohkoinen niin sitä pääse (?) hoonaamaan niin tuo sylinteri jää tuollaiseksi. Korjaamokäsikirja kielsi purkamasta alakertaa.

Kuinka paljon haittaa tuosta hapettumasta on? Vaikuttaako edes mihinkään vai kannattaako enää kasata?

Kuinka paljon ruostetta sylinterit ylipäänsä sietää? Mitä vaikutusta sillä tuolla alhaalla (akk) on?

Kuva

http://aijaa.com/3O9MuO

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 23.6.2013 11:20

Mä olen koittanut kysellä tätä kyliltä, että kuinka paljon sormiin tuntuva ruoste sylinterissä haittaa, eikä kukaan siihen ole osannut vastata tai sitten kysymys on ollut typerä..

Lyödään kone kasaan ja katsotaan.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 23.6.2013 11:34

Jos kerran sormella tuntuu, niin en missään nimessä laittaisi kasaan. Ohipuhallusta tulee 100% varmuudella, kun tuosta kohtaa ei enää renkaat ole tiiviit lohkoon.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa