Nyt kun talvi saa ja kaikki on muutenkin levällään niin mamman kauppakassi otti ja niiasi pikatien kylkeen. Öljypumppu kait otti nokkiinsa ja levisi 150tkm elon jälkeen jättäen jälkeensä kieroon katsovan kampuran ja kasan kannen kyljestä karkaavia venttiilejä.
Tarttis saada uusi kone. Mitä pistetään entisen 33kw tehomyllyn tilalle? Meniskö 1,4 litranen samoilla jarruilla? Olis nurkissa levyjarrullinen G2 GTI taka-akseli niin ei olis paha rasti metsästää tehostinta jne niin sais projektia..
Mutta mikä menis suoraan samoilla sähköillä vanhan tilalle ilman, että tarttee tekniikkaan sen kummemin kajota? Ei ole kiva tuisku(/ee/)ssa ja pakkasessa ropata. Sais käydä tuo entinen vaihteistokin (mistä ei ole sen vähempää käryä). Otan selvää.
Tässä olis nyt vähän valinnan varaa. Meikäläinen ei vaan noista moottorikoodeista tiedä enkä ole vielä katsonut mikä tuo entinenkään oli. Niitäkin oli parilla koodilla kun sitä joskus väijyin.
Linkki ohjaa varaosahakuun
Tack ja got jul!
6N 1.0l ALL/AER Polon moottorinvaihtoa
Valvoja: ffp jäsenet
6N 1.0l ALL/AER Polon moottorinvaihtoa
Viimeksi muokannut Paavis, 4.6.2013 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vasta bongasin nettivaraosista ALL moottorin myynnissä, halvalla. Hakusanalla "Polo".
ALL ja AER ovat kai täysin vaihtokelpoisia keskenään, toki ohjainlaite pitää vaihtaa ja suorittaa sopeutus ettei ajonesto prakaa.
Konehuoneeseen sopii tietysti heittämällä myös 1.3, 1.4 ja 1.6 koneet mutta ne on kaikki valurautalohkoisia kun tuo ALL on alumiinia. Tollasen muutoskatsastaminen voi olla aika turhauttavaa puuhaa, varsinkin kun päällepäin noita ei erota muusta kuin lohkosta ja jakopään kopassa olevasta tarrasta. Todistukset päästöistä ja koneiden painoista ym...
ALL ja AER ovat kai täysin vaihtokelpoisia keskenään, toki ohjainlaite pitää vaihtaa ja suorittaa sopeutus ettei ajonesto prakaa.
Konehuoneeseen sopii tietysti heittämällä myös 1.3, 1.4 ja 1.6 koneet mutta ne on kaikki valurautalohkoisia kun tuo ALL on alumiinia. Tollasen muutoskatsastaminen voi olla aika turhauttavaa puuhaa, varsinkin kun päällepäin noita ei erota muusta kuin lohkosta ja jakopään kopassa olevasta tarrasta. Todistukset päästöistä ja koneiden painoista ym...
Vasta bongasin nettivaraosista ALL moottorin myynnissä, halvalla. Hakusanalla "Polo".
ALL ja AER ovat kai täysin vaihtokelpoisia keskenään, toki ohjainlaite pitää vaihtaa ja suorittaa sopeutus ettei ajonesto prakaa.
Konehuoneeseen sopii tietysti heittämällä myös 1.3, 1.4 ja 1.6 koneet mutta ne on kaikki valurautalohkoisia kun tuo ALL on alumiinia. Tollasen muutoskatsastaminen voi olla aika turhauttavaa puuhaa, varsinkin kun päällepäin noita ei erota muusta kuin lohkosta ja jakopään kopassa olevasta tarrasta. Todistukset päästöistä ja koneiden painoista ym...
ALL ja AER ovat kai täysin vaihtokelpoisia keskenään, toki ohjainlaite pitää vaihtaa ja suorittaa sopeutus ettei ajonesto prakaa.
Konehuoneeseen sopii tietysti heittämällä myös 1.3, 1.4 ja 1.6 koneet mutta ne on kaikki valurautalohkoisia kun tuo ALL on alumiinia. Tollasen muutoskatsastaminen voi olla aika turhauttavaa puuhaa, varsinkin kun päällepäin noita ei erota muusta kuin lohkosta ja jakopään kopassa olevasta tarrasta. Todistukset päästöistä ja koneiden painoista ym...
Mä kävin hakemassa just _sen_moottorin. Sattu olemaan vielä hoodeilla ettei tarvinnu kaljakauppaa kauemmas kalaan lähteä.. =P
Sillain mä ymmärsin kans, että tämä vanha AER ja uusi ALL ovat kutakuinkin samat motit. ECUa tms. tässä ei tullu.. Tämä kaveri tuottaa moottoreita saksasta ja sillä oli talli täynnä kaikennäköistä konetta. Toivottavasti rokkaa samalla ekulla..
Jos en muuta niin osat saan toivottavasti tosta hankinnasta. Eikä 150e vaihdelaatikolla ollu mun mielestä kovin paha hinta.
Tarttee sit ihmetellä sen käyntiin saamisen kanssa kun sen aika tulee.. joskus juhannuksena kait.
Sillain mä ymmärsin kans, että tämä vanha AER ja uusi ALL ovat kutakuinkin samat motit. ECUa tms. tässä ei tullu.. Tämä kaveri tuottaa moottoreita saksasta ja sillä oli talli täynnä kaikennäköistä konetta. Toivottavasti rokkaa samalla ekulla..
Jos en muuta niin osat saan toivottavasti tosta hankinnasta. Eikä 150e vaihdelaatikolla ollu mun mielestä kovin paha hinta.
Tarttee sit ihmetellä sen käyntiin saamisen kanssa kun sen aika tulee.. joskus juhannuksena kait.
Nyt on ilman lämmenny sen verta, että jaksoi ko. auto ruveta rassaamaan.
Perkasin vaihtomoottorin kannen auki kun ei ollut tietoa kuinka kauan motti on seissyt..
1. sylinterin alaosasta löytyi aika pahaa hapettumaa, sen verran karheaa oli tuo alempi, että sormella tuntui.
Koska tuo on alumiinilohkoinen niin sitä pääse (?) hoonaamaan niin tuo sylinteri jää tuollaiseksi. Korjaamokäsikirja kielsi purkamasta alakertaa.
Kuinka paljon haittaa tuosta hapettumasta on? Vaikuttaako edes mihinkään vai kannattaako enää kasata?
Kuinka paljon ruostetta sylinterit ylipäänsä sietää? Mitä vaikutusta sillä tuolla alhaalla (akk) on?
http://aijaa.com/3O9MuO
Perkasin vaihtomoottorin kannen auki kun ei ollut tietoa kuinka kauan motti on seissyt..
1. sylinterin alaosasta löytyi aika pahaa hapettumaa, sen verran karheaa oli tuo alempi, että sormella tuntui.
Koska tuo on alumiinilohkoinen niin sitä pääse (?) hoonaamaan niin tuo sylinteri jää tuollaiseksi. Korjaamokäsikirja kielsi purkamasta alakertaa.
Kuinka paljon haittaa tuosta hapettumasta on? Vaikuttaako edes mihinkään vai kannattaako enää kasata?
Kuinka paljon ruostetta sylinterit ylipäänsä sietää? Mitä vaikutusta sillä tuolla alhaalla (akk) on?
http://aijaa.com/3O9MuO
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa