VW Golf 3 ei käynnisty

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jjjesse
-
Viestit: 7
Liittynyt: 25.11.2012 16:04

VW Golf 3 ei käynnisty

ViestiKirjoittaja jjjesse » 25.11.2012 16:29

Juu eli oma kolmosgolffi ei käynnisty,golffi on vm-97 jossa on ajonesto. Starttaa hyvin muttei lupaakkaan käyntiin.

Tänään mittasin kaverin kanssa puolan, puola on ehjä ainakin omien mittaustuloksien perusteella, virtalukon pohja on myös uusittu.
Kuinka moni on ohittanu kolmosgolffissa ajoneston? Olisiko jollakin selvää ohjettta kuinka ajoneston purkaminen/ohittaminen onnistuu?

Mistä kannattas seuraavaks lähtee etsimään vikaa?

Aiemmin auto käynnistyi helposti, nyt vika on pahentunu eikä auto käynnisty ollenkaan. :D virtalukko on jotenkin myös väljä, avain pyörähtää itekseen hieman OFF-asentoon ja auto sammuu kesken ajonkin, ja sitten ei meinaa käynnistyä mitenkään.
Tuostahan pystyisi lukemaan vikakooditkin, mutta katsotaan nyt jos joku keksisi vian ilman testeriä. [/u]

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.11.2012 18:12

Vikakoodien lukuun,näkee onko se edes ajoneston syy.
Yleensä käynnistyy sekunniksi ennekuin ajonesto katkaisee käynnin mutta poikkeuksiakin on.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

.

ViestiKirjoittaja boliisi » 25.11.2012 20:50

Tulpat? ABS 1,8i Ventossa vm 93 oli tulpat huonot eikä yrittänytkään käyntiin... tulpat vaihtoon ja auto läksi käyntiin.. ja bensaahan oli tankissa?? :)

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 26.11.2012 6:42

Onko kipinä ? Uudella puolapaketilla kannattaa kokeila.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 26.11.2012 12:29

En tiiä millä koneella teikäläisen golffi on, mutta omassa autossa kampiakselin asentoanturin johdossa oli yhdistämisvikaa mikä oireili sitten että välillä sai käynnistää vaikka maailman tappiin asti eikä käynnistynyt. Välillä taas saatto käynnistyä kuin palmun alta. Ei antanut vikakoodia muuten kun sillon kun ei käynnistynyt eikä jäänyt ees muistiin vikakoodia.

jjjesse
-
Viestit: 7
Liittynyt: 25.11.2012 16:04

ViestiKirjoittaja jjjesse » 26.11.2012 14:30

Kiiitoksia vinkeistä/omista kokemuksista. Just uusin bensapumpun releen, ei ainakaan vielä käynnistynyt.
Kipinä katsottiin myös, ja kyllä siellä ihan hyvä kipinä oli. Ja myös se puolakin on ehjä omien mittausten perusteella.

Golffi on siis 1.6, eli se harmillisin kone mitä kokemuksia kuullut. Ei kehtaisi paalatakkaan tuota kun ajettu vain 196tkm ja pellitkin on ikäisekseen, noh, todella hyvät. :D

Seuraavaksi täytynee uusia puolapaketti, tulppa, tulpanhatut ja virranjakajan kansi. Virranjakajan sisällä on ilmeisesti HALL-anturi, siinäkin voi olla vika...?

Katsellaan. :)

jjjesse
-
Viestit: 7
Liittynyt: 25.11.2012 16:04

ViestiKirjoittaja jjjesse » 27.11.2012 17:37

Elikkäs nyt on testattu uudelle bensapumpunreleellä ja uudella puolalla. Ei käynnisty.
Seuraavaksi taitaa Golffi lähteä testerin persuuksiin, jos vain sellasen tässä saisin käsiiini.

Niin ja vika ei voi olla bensapumpussa itsessään koska autosta katkeaa virrat kokonaa,valot sammuu jne. parkit jää palamaan.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 27.11.2012 18:21

Virtalukon pohja voisi myös olla yksi syypää ko. vikoihin.

jjjesse
-
Viestit: 7
Liittynyt: 25.11.2012 16:04

ViestiKirjoittaja jjjesse » 27.11.2012 18:55

Ainiin, sekin on juuri uusitu.

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 27.11.2012 19:05

Ajonesto-ongelman tunnistamiseksi voisi kokeilla toimiiko vara-avaimella paremmin. Yleensä toki juuri se vara-avain ei toimi, ja kuten Sebastian sanoi, käynnistyy sekunniksi.

jjjesse
-
Viestit: 7
Liittynyt: 25.11.2012 16:04

ViestiKirjoittaja jjjesse » 27.11.2012 20:36

Eipä se sitten mahda olla ajonestokaan joka tässä nyt takkuaa. Auto ei siis lupaakkaan käyntiin.

Tässäkun miettii mitä kaikkea on jo tehty niin ei tule ainakaan mitään mitä seuraavaksi voisi kokeilla, uusia osiakaan turha ostaa ennenkun tietää missä vois vika olla. Katsomma jos se testeri näyttäisi jotain...
-virtalukonpohja uusittu
-puola
-benssapumpunrele
-katsottu kipinä, ok
- virranjakaja putsattu

Samat viat siis ilmeni ennen nuita "operaatiota"


Avaimen siru on myös laitettu virtalukkoon kiinteäksi,siihen mustan pannan viereen. Ei silläkään ole mitään merkitystä onko käytössä vara, vai "käyttö"avain.. Käyttöavaimessa on siru ja vara-avaimessa ei ole..

HUOM virtalukko on jotenkin myös väljä, avain pyörähtää itekseen hieman OFF-asentoon ja auto sammuu kesken ajonkin, ja sitten ei meinaa käynnistyä mitenkään.

Tumssi kirjoitti että kampiakselin asentotunnistimessa voi olla yhdistämisvikaa ja auto ei käynnisty, onko tämä kkuinka mahdollista? Eniten mua mietityttää tuo virtalukko ja avain, että minne siitä lähtee signaaleja kun avain kääntyy OFF-asentoon ja auto sammuu, eikä käynnisty sen jälestä.??
henkimaailman juttuja nää volkkarit, piru vie. :D ja anteeksi tekstin paljous ja sekainen teksti...
Viimeksi muokannut jjjesse, 27.11.2012 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 27.11.2012 20:38

Saahan bensatankki korvausilmaa, onko korkkia käytetty auki?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 27.11.2012 20:59

Toimiiko bensapumppu ?

jjjesse
-
Viestit: 7
Liittynyt: 25.11.2012 16:04

ViestiKirjoittaja jjjesse » 27.11.2012 21:29

Tallissa on uusi bensapumppukin, saatiin lainaan paikallisesta varaosaliikkeestä. koitetaan sitä siis huomenna. Konehuoneesta kuuluu sirinää/vinkumista n.5sek kun laittaa virrat päälle mutta se ei varmaankaan ole bensapumpun ääni?

jjjesse
-
Viestit: 7
Liittynyt: 25.11.2012 16:04

ViestiKirjoittaja jjjesse » 30.11.2012 19:07

Jaahans, ei se vaan rotisko käynnisty.

Nyt on uusittu
-bensapumppu
-HALL-anturi
-tulpat

kipinä tulee...
Bensapumppu ei pidä mitään mekkalaa vaikka on kokeiltu uudella releelläkin..

Bensapumpulta lähtee kirkas letku mutta siinä ei kulje bensaa ollenkaan.. Täytyisikö siinä kulkia? Alkaa epäilyttämään että bensansaannissa on vika... Ja kyllä tankissa on bensaa.

edelleen odotellaan vianlukijaa, onneksi ei ole kiire saada autoa kuntoon...

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 30.11.2012 23:06

Hyppyjohto releen paikalle ja testiä.

aan
-
Viestit: 24
Liittynyt: 11.9.2009 1:32

ViestiKirjoittaja aan » 1.12.2012 10:06

Ota ruiskulta bensaletku irti ja starttaa, jos tulee bensaa nii pumppu on ehjä, jos ei niin uutta pumppua. Ja letkujahan on kaksi vierekkäin ruiskulla, ota irti se missä on nuoli ruiskulle päin.

joonasjii
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.7.2014 7:27

golf gti temppuilee

ViestiKirjoittaja joonasjii » 24.7.2014 7:36

Itellä tosiaan -94vm gti golffi, ei käynnisty ei.. Uusittu virtalukon pohja puola puolan ja tulpan johdot koko virranjakaja mutta kipinää ei tule? Mahtaako olla ajonesto syynä siihen koska tästä mallista se löytyy, purin boksin ja yhden kylmäjuotoksen löysin en oo vielä päässy koittaan toimiiko mutta samalla toinen ongelma. Polttoainetta ei tule konehuoneeseen asti, pumppu hurisee mutta en oo auton alle kerenny vielä kattoon että pumppaako se vai pyöriikö vaan tyhjänä, yhdeltä autokorjaamolta sanottiin että joissain volkkareissa on ollu pumppu ja sytkä "yhdistettynä" että jos pumppu on rikki ettei tuu ainetta ruiskulle niin sillon ei anna kipinääkään ja sama päin vastoin eli jos ei kipinää tule niin ei ainetta myöskään? Onko kellään vastaavasta kokemusta? Vinkkejä otetaan enemmän kun mielellään!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.7.2014 7:54

Ajonesto antaa käynnistää auton ja sammuttaa sitten sen. Ja siitä jää vikakoodi muistiin.

joonasjii
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.7.2014 7:27

ei käynnisty ei

ViestiKirjoittaja joonasjii » 24.7.2014 8:10

Vikakoodeja ei löytynynt kun eilen skannattavana käytiin, mutta ajonesto järjestelmään ei sisään päästy sillä koneella niin asentaja sano että siinä suurella toden näköisyydellä vika on..

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 24.7.2014 8:40

Muistaakseni alkuperäinen ajonesto katkaisee näissä bensapumpulta virrat, eli virrat päälle laittaessa antaa esipaineen mutta startatessa katkaisee pumpun virrat.

joonasjii
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.7.2014 7:27

ViestiKirjoittaja joonasjii » 24.7.2014 9:37

Eli siis jos tuo pumppu/sytytys on yhdessä jotenkin niin kipinä häviäis siitä samalla, täytyy siis tänään tarkistaa pumppu!

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 24.7.2014 10:18

Viallinen pumppu ei hävitä kipinää. Ajonesto antaa käynnistyä 1-2 sekunnin ajaksi.
Hall-anturi ja ecun päävirtarele tutkintaan.

joonasjii
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.7.2014 7:27

ViestiKirjoittaja joonasjii » 24.7.2014 11:24

Täytynee tänään siis kaivautua tutkiin pumpun maailman menoo!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.7.2014 12:02

Ennemmin kannattaa tsekata nuo ifan mainitsemat kohdat kuin se pumppu.

joonasjii
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.7.2014 7:27

ViestiKirjoittaja joonasjii » 24.7.2014 13:22

Totta! En ollukkaa huomannu ja en tiiä mistä tuo jälkimmäinen viesti tänne pomppas:D

joonasjii
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.7.2014 7:27

ViestiKirjoittaja joonasjii » 25.7.2014 8:41

Hall- anturi ehjä, ecun relettä en vielä kattonu, onko se kuskin jalkatilassa olevassa sulaketaulussa? Nopeuttaa hommaa jos saa tiedon mistä sen etsii! :)

Gollpero
-
Viestit: 274
Liittynyt: 11.3.2012 13:04

ViestiKirjoittaja Gollpero » 28.7.2014 9:32

http://www.1600i.de/1600i-elektronik/relais-steuergeraet/CheckingandrepairingtheECUrelay.htm

Edit: MK4 golffissa ecun rele on moottoritilassa. Kannattaa vilkaista sieltä jos ei tuolta linkin ehdottamasta paikasta löydy.

Gollpero
-
Viestit: 274
Liittynyt: 11.3.2012 13:04

ViestiKirjoittaja Gollpero » 1.8.2014 13:32

Onko rele löytynyt jo?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.8.2014 18:24

Ainakin mk3 vr6:ssa rele on kuskinjalkatilassa olevassa reletaulussa, eiköhän muissakin mk3:ssa ole siellä.

Tää taitaa käydä kaikkiin: http://i2.photobucket.com/albums/y20/ew ... _block.jpg

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 4.1.2015 15:38

Onko näihin kipinän kadottaneisiin löytynyt ratkaisua? Täällä ois kans 1.6 kolmoskoppa josta kipinä hukasa.

Moottori AEE ja kokeiltu vaihtaa uusi puola mutta ei vaikutusta. Vikakoodina ainoastaan 00282 eli kaasuläpän asentomoottorilla häikkää mutta se oire ollut jo ennemmin.

Bensaa saa kun haisee koko talli kun kokeilee startata mutta kipinää ei tule edes suoraan puolalta. Hall-anturi ilmeisesti toimii kun kierroslukumittari nousee startatessa ja antaa myös vikakoodin jos johdon irroittaa ja silloin myös mittari ei nouse.

E: Puola mittausten perusteella pitäisi olla ehjä.

Aiemmin naapurilla oli samanlaista vikaa ja oli korjaantunut hall anturin vaihdolla mutta kun ei nyt muista että toimiko kierroslukumittari startatessa. Sekään ei antanut vikakoodia.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 10.1.2015 9:34

Ei ollut uudesta hall-anturistakaan apua. Alkaa loppuun vikapaikat kohta kesken. Tietty vois vielä virtalukon pohjan vaihtaa kun hyllysä toimiva on.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.1.2015 10:00

Kesällä korjasin yhden 1,4 AEX(?):n puolan vaihtamalla vaikka yleismittarilla mittauksessa näytti olevan kunnossa. Siinä oli tommonen puola.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 10.1.2015 11:27

Juu tuossa juuri samanlainen. Oli kokeiltu uutta puolaa mutta vasta kun palautettu se niin oli selvinnyt että sama puola oli jo aiemmin palautettu kun ei ollut vikaan vaikuttanut toisessa autossa.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 11.1.2015 11:08

Puolahan se tuossakin oli rikki. En sitten tiedä että oliko myös hall-anturissa vikaa kun ei aiemmin uudella puolalla herännyt eloon vai oliko aiemmin kokeiltu uusi puola myös rikki.

Jonspa
-
Viestit: 33
Liittynyt: 27.6.2014 3:03

ViestiKirjoittaja Jonspa » 16.1.2015 9:08

Tulen tähän myös kyselemään :D mikähän vaivais mun golffia, auto on -94vm ja 90hv versio moottorikoodista en nyt juuri osaa sanoa.. Mutta itse asiaan, autosta löytyy sähkölasit 4x, sähkötoiminen kattoluukku ja hälytin jotka ilmeisesti olleet tehtaalta lähtiessä jo, kun minulla auto temppuilee niin (yleensä) tekee sitä että ei starttaa ollenkaan ja väliin starttaa normaalisti mutta ei vaan käynnisty.. Ja ajovalo katkasijan takana ollutta mustaa boksia kun heiluttelee/koputtelee niin yleensä lähtee käymään, eli olisko kellään mitään hajua että mikä boksi tuo voisi olla koska kyselin jo aikasemmin viasta ja sanottiin että tuossa vuosimallissa ei olisi vielä ajonestoa ja luulin sen olevan ajoneston boksi..

Kiitos ja anteeksi epäselvästä selvityksestä. :D

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 16.1.2015 12:11

Tehdas ajonesto antaa auton käynnistyä pariks sekunniks ja sitte vasta sammuttaa auton. Ettei vaan olis jokin jälkiasennussarja sulla autossa ja se nyt temppuilee.

Jonspa
-
Viestit: 33
Liittynyt: 27.6.2014 3:03

ViestiKirjoittaja Jonspa » 16.1.2015 18:12

Toi voi olla aika lähellä totuutta, koska auto ei sammu jos sen saa käyntiin paitsi välillä aina ajostakin saattaa sammua.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.1.2015 20:04

Eikös ton pitäis sammua vaikka väkisin kun virta katkeaa lukolta?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa