vw golf 2 16v kytkinakselin hela ja pienempi stefa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

vw golf 2 16v kytkinakselin hela ja pienempi stefa

ViestiKirjoittaja hartokki » 20.11.2012 17:04

eli ostin tuon uuden messinkisen helan tuonne kytkinakselin sisään niin tuleeko se sinne ihan "pohjaan" asti elikkä sinne "kynykseen" asti joka sielä päässä näkyy ja sitten tuo pienempi stefa eli kytkinakselin stefa pitääkö se painaa kiinni tuohon messinkiseen helaan vai mitenkä? sori jos huonosti selitetty mutta laitan vaikka huomenna kuvat jos tilanne sitä vaatii

hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 20.11.2012 17:11

Lyöt helan vaan senverran sisään että stefa jää n.1mm sisään akselin päästä.

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 20.11.2012 17:18

mutta siitä ei varmaan ole haittaakaan kun se hela on laitettu nyt sinne sen verran syvälle kuin se menee eli "pohjaan" n.1cm kytkinakselin päästä ja stefan jätän ns. tasalle kytkinakselin kanssa? mites sitten pitääkö tuohon kytkinakseliin/painelaariin laittaa jotain rasvaa/vaseliinia kun kasaa vai voiteleeko se öljy tuon kytkinakselinkin?

hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 20.11.2012 17:27

Kyllä se stefa on hyvä asentaa helaa vasten.Stefan huuli kannattaa ainakin voidella.

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 20.11.2012 17:33

ok, no helaa nyt ei enää saa vedettyä takaisin lähemmäksi kytkinaselin päätä kun sen kerkesin sinne syvemmälle laittaa mutta mutta täytynee tuo stefa painaa sitten vielä syvemmälle eli helaa vasten niin luulisi tuon toimivan

hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 20.11.2012 17:35

Toimii kyllä!:)

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 20.11.2012 19:44

Hiot pienestä putista sen verran tavaraa pois, että menee helan läpi. Sitten vaan massaulosvetäkällä naputellen. Tai jos pultti pitää tapeeksi hyvin helan takana, niin korilaatta pulttiin ja mutterilla kiristämällä.

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 20.11.2012 20:38

no löysin tämmöisen sivun http://brokevw.com/020seal.html niin tuolla sanotaan näin tuosta holkin ja stefan asennuksesta

Holkin asenus
"To install the bushing, just drive it in until it stops" eli painaa holkkia niin kauan vain kunnes stoppaa.

Ja stefasta lukee näin
"The seal is inserted just under flush with the end of the shaft, VW specs call for it to sit 0.8mm-1.3mm under the edge of the shaft. There is sometimes a white plastic cap that comes with the new seal, and it is the installation tool.
It is 0.8-1.3mm thick, so it allows you to drive the seal and cap in flush, pop the cap out, and the seal will be in the right spot. These pics show the seal and tool on a bare shaft..."

eli silloinhan minä olen tuon holkin laittanut oikein kerta se on siellä pohjassa ja vielä se stefakin on siinä akselin päässä sopivasti :)

hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 20.11.2012 20:58

Niiden ohjeiden mukaan oikein:)
Kyllä se toimii noinkin.Kyllä stefat on hyvä asentaa aina jotakin "olkapäätä" vasten.
Ja paremmin tuo pronssiholkki ohjaa kytkimen puikkoa kun on mahdollisimman päässä kytkinakselia.

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 21.11.2012 16:51

ifa: se hela on kiinni sielä pohjassa saakka niin ei taida tuolal pultti keksinnöllä sitä saada enää takaisin päin sieltä... mutta kaippa se nuin toimii kaiken jären mukaan , hartsikin oli sitä mieltä että toimii joten näillä kasataan :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa