MK2 Jettaan uutta laatikkoa ja jarrua ?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

MK2 Jettaan uutta laatikkoa ja jarrua ?

ViestiKirjoittaja Neunii » 10.11.2012 12:35

Kyseessä oleva auto on mk2 Jetta -90, ja vielä toistaiseksi alkuperäsellä 1.6 bensamoottorilla.
Saisin mahdollisesti hommattua -99 1.9tdi Cordobasta 02A laatikon, vetarit, olka-akselit ja 256mm jarrut.

Kysymykset kuuluukin:
Ovatko nuo Seatin olka-akselit samanlaiset kuin nuo mk2/mk3 olat (jotain kuvia yritin tihrustella ja aika samoissa paikoissa näyttäis olevan raidetankojen kiinnitykset yms.)

Onko noissa Seatin vetareissa pituuseroja ?

Ja nyt tällä hetkellä ei ole löytynyt vielä uutta moottoria, joten käykö tuo 02A laatikko tuon vanhan 1.6 lohkon kylkeen ? Vauhtipyörä ja kytkin pitää hommata toiset ainakin.

Käykö Seatin vaihdekeppitorni (mikälie oikealta nimeltään) tuohon mk2 vai pitääkö hommata toisesta autosta ?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 10.11.2012 16:10

Ainakin sen verran voi sanoa, että vaihteisto käy kyllä vanhan lohkosi kylkeen.

Vetarit saattavat olla väärän mittaiset, mutta nivelet voivat olla vaihdettavissa ristiin (kakkoskopassa on vetarin rihloja erilaisia)

Cordoban jarruja on käytetty kakkiksissa onnistuneesti, mutta olka-akseleista en osaa sanoa. Kannatnirautojen, levyjen ja satuloiden pitäisi sopia kyllä 256-millisille jarruille tarkoitettuihin mk2 olka-akseleihin.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 11.11.2012 12:24

Kiitos sinulle ja yv:llä vastanneille.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 14.11.2012 20:11

Mistä autosta käy kytkin ja vauhtipyörä tuon 02A:n kanssa ?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.11.2012 20:24

Kaikista niistä autoista missä on ollut 4syl 02A laatikko...eheheheh.... no joo.
Muumikeula passatit vois olla parhaita luovuttajia.Ja jos siirryt nestekytkimeen, niistä käy myös polkimet.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.11.2012 20:30

Onko 02A-laatikko muuten käytettävyydeltään parempi kuin 020? Ärsyttää hidas ja jäykkä vaihteen kytkeytyminen 020:ssa.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 14.11.2012 20:32

Nojoo ;D mut lähinnä et olis oikeenpainonen yms.
Kaveri puhu kans muumikeulasta, meinas et 1.6litrasen kytkinpaketti vois sopia sekä lootaan että tohon nykyseen vauhtipyörään. Pitäis vaan saada varmistus asiasta.

Taidan aluks mennä vaijerikytkimellä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.11.2012 20:47

Minusta kaikki 02A kytkimet on samoja, erot on levyjen materiaaleissa ja paineasetelmissa.
020 osat ei käy 02A laatikkoon, ne on ihan erillaisia.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 17.11.2012 21:34

Eri kokoisia vauhtipyöriä niissä on ainakin, kytkimiä en ole sitten rinnakkain vertaillutkaan.

Esim. 35i Passatissa:

Pienin koko löytyy esim. 1.6i:stä.
Keskikokoja on vaikkapa Passat 1.8 monipisteruisku, isompia on sitten 2.0 16V ja G60 -koneiden yhteydessä, sekä toki TDI:n yhteydessä.

Jos tarkoitus on myöhemmin vaihtaa tehokkaampi kone tms, niin kannattanee saman tien laittaa 228 mm vauhtipyörä - löytyy G60:stä ja TDI:stä (Passatit '88-'96). TDI:n on painavampi, joten sorvattava sitä on bensakonekäyttöön.

...siihen sopii sitten tarvittaessa se perinteinen virikytkinpaketti, eli Sachs SRE asetelma + VR6 levy. Noilla pitäisi sen 450 Nm pitää, melko lailla kierrosalueesta huolimatta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa