mk2 valonpesimien irrotus ja muutakin pesurikysymystä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

mk2 valonpesimien irrotus ja muutakin pesurikysymystä

ViestiKirjoittaja TurboJ » 7.11.2012 16:18

Kuinka nuo orkkis-valopesurin suutinrungot lähtevät irti?
Kakkoskopan Golf/Jetta.

Sekä pienen että ison puskurin versiot kyseessä.

En pimeässä saanut selville millainen tuo kiinnitysmekanismi on ja kuinka paljon
väkivaltaa niiden irrottamiseen tarvitaan.

Lisäkysymys:

Minulla on kaksi uusien sähköjen pesuritankkia, ja niissä on vain yksi pumppu. Tuplalähdöillä tosin, mutta molemmat lähdöt ovat niitä pieniä, eli eivät vastaa valopesurien isoa "puutarhaletkua" kooltaan.

Minulla on myös vanhojen sähköjen pesuritankki, jossa on kaksi pumppua; näistä se valopesurin pumppu on juuri sillä isolla lähdöllä.

Onko vanhojen ja uusien sähköjen välillä siis eroa valopesurien toiminnassa?
Toimivatko ne molemmissa versioissa aina samalla kuin lasinpesuri, vai onko viiksessä erillinen kytkin valopesuria varten?

..paha selvittää itse kun kaikki omat kakkikset ovat palasina pitkin varastoja ja pihaa..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.11.2012 21:16

Ison puskurin pesurit lähtee kampeamalla/vetämällä. En tiiä lähteekö ehjänä, mutta uudet menee siis painamalla.

Mörssi
-
Viestit: 52
Liittynyt: 28.5.2009 17:21

ViestiKirjoittaja Mörssi » 8.11.2012 6:55

Pikkupuskurisen irrottelin tuossa taannoin, varmasti en muista kuinka lähti, mutta kyllä sen keksi kun pääsi hyvässä valossa tarkastelemaan. Saattoi olla, ettei ollut kuin se vesiletkun liitin joka pitää pesurin paikoillaan, kun kanta on kolmion muotoinen.

Pitäis nuo pesurien kolot täytellä, miten muu porukka on? Aattelin jonku halvan kolvin mätänetistä hakea ja nappaa toisesta mutkalla olevasta puskurista materiaalia täytepalaksi. Lähinnä vaan, kun noita löytyy eritehoisia kolveja, niin mikähän kannattaa vai onko sillä wattilukemalla väliä?

Edit: Pikkupuskurisessa pesuri tulee kahdella mutterilla kiinni. Ovat muistaakseni sen verta hankalasti, että itse otin tuon runkopalkin sisään tulevan raudan irti pesurit irrottaakseni.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 10.11.2012 14:14

Näköjään ihan iisi homma oli nuo irrottaa, muutama minuutti siinä meni kun oli sekä ison että pienen puskurin pesurit irti. Pikkupuskurimallissa ne ovat tosiaan muttereilla kiinni puskurin takapuolelta; pitkällä 1/4 jatkovarrella lähtee kätevästi ne 10mm mutterit auki.

Ne vesiletkujen muoviliittimet mitkä ovat pesurirungoissa painamalla kiinni, ovat hankalimmat. Saattavat olla todella lujasti kiinni. Onneksi kuitenkin itse rungot ovat sitä kumin tapaista, niin ei helposti hajoa kuitenkaan. Liittimet voivat kyllä murtua sillä voimalla, millainen puristus tarvitaan että niistä saa ylipäänsä tarpeeksi lujasti kiinni.

Sattuuko muuten jollain olemaan ehjää paria isopuskurin pesimien "hattuja" eli niitä pieniä muovilevyjä jotka peittävät asennustappien reijät?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 10.11.2012 14:46

Ja kysytään nyt vielä uudestaan, että miten nuo viikset ovat suhteessa ajovalopesimiin? Eli uudet vs. vanhat sähköt, onko erillinen ajovalopesukytkin vai yhdessäkö ne aina toimivat lasinpesurin kanssa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa