downpipe golf iv

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

downpipe golf iv

ViestiKirjoittaja ryynanen » 10.10.2012 20:31

Kellään kokemuksia tuosta 1.8t golffin downpipesta. Kiinnostais lastuttaa auto mut haluaisin hommata sitä ennen putkiston ihan turbolta asti ni sais kaikki irti sillä softalla. Eli tuota isompaa downpipeä saa ilman kattia ja katin kanssa ja hinnasssahan on huima ero. Miten jos ei laittais kattia ollenkaan? Meneekö leimalta läpi? Tai ahistaako jos sorvaa sen vanhan katin sinne ison downpipen ja avaramman catback putken väliin. Tai onko tuolla downpipen vaihdolla vastaavaa hyötyä jos meinaa vaan lastuttaa..?[/img]

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 10.10.2012 21:24

Itse hommaisin katittoman DP:n ja siirtäisin katin auton alle, ja sinne sitten tietenkin paremmin virtaava katti. Ymmärtääkseni lastutuksen kanssa tuosta putkistosta ei pahemmin ole hyötyä, joku jolla on kokemusta niin kertokoon tarkemmin.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 10.10.2012 21:54

S4mmy kirjoitti:Itse hommaisin katittoman DP:n ja siirtäisin katin auton alle, ja sinne sitten tietenkin paremmin virtaava katti. Ymmärtääkseni lastutuksen kanssa tuosta putkistosta ei pahemmin ole hyötyä, joku jolla on kokemusta niin kertokoon tarkemmin.

Poikittaisissa 1.8t koneissa katalysaattori on ihan vakionakin downpipen lopussa auton alla.
Aivan varmasti on hyötyä isommasta downpipestä, ainakin "custom" lastutuksessa. Puhumattakaan turboa säästävästä vaikutuksesta, kun virtaus paranee, jolloin pakolämmötkin saattaa jopa laskea. Mikäli koko putkiston uusii isompaan, kannattaa samalla uusia myös katti sellaiseen joka on samaa kokoa uuden putkiston kanssa.

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 11.10.2012 4:03

Kiinnostaisi tietää myös tuon katsastuksen läpipääsyn todennäköisyys esim. kisakatin kanssa olettaen, ettei katsuri ole tuttu tai muuten lahjattu.

VWVortexilla oli 1.8T DPstä pieni juttu

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 11.10.2012 10:27

Jos auto muuten kunnossa ja moottori ehjä, niin kyllähän siinä päästöt on aisoissa. Kannattaa kummiskin myös ihan vakio katilla, lämmittää/kenkiä enemmän ennen leimaa.. Päästöt kannattaa ottaa etukäteen jos vähänkänä epäilet.

Riku.J
-
Viestit: 271
Liittynyt: 3.9.2003 20:02

ViestiKirjoittaja Riku.J » 11.10.2012 17:26

Itsellä on miltekin 3" downpipe ja paremmin virtaava katti, samalla laitoin BSR 2.5" loppuputken, ainakin softatus autossa muutos tuntui.

Mitä tuota vakio downpipeä ja putkistoa katsoo niin en ihmettele jos kuristaa, aika säälittävä keksintö.

Katsastuksessa ja päästöissä ei mitää ongelmia ole ollut.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.10.2012 18:13

Mikä katti sulla on?

Riku.J
-
Viestit: 271
Liittynyt: 3.9.2003 20:02

ViestiKirjoittaja Riku.J » 12.10.2012 5:48

3.0" Catco:n keraamikennoinen (400CPI)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa