Tarvikevaraosat Suomesta ja ulkomailta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

OuZei
-
Viestit: 10
Liittynyt: 14.8.2012 17:02

Tarvikevaraosat Suomesta ja ulkomailta

ViestiKirjoittaja OuZei » 9.10.2012 10:32

Moro,

Näiden Volkkarien kanssa painiessa tulee sen verran usein tarvetta varaosille, että lompakko ei aina kestä marssia marmoritiskille, joten tarvikeosiin täytyy usein tyytyä ja olenkin miettinyt että onko sillä mitään väliä mistä ne osat hakee, jos ei marmorilta? Eli onko ne kaikki samaa tavaraa vai kannattaako lähteä esim. Saksasta tilaamaan? Hinnassa ei näytä postimaksujen jälkeen olevan mitään eroa esim. Motonetin ja tämän välillä, mutta onko sitten eroa jos paketin kyljessä lukee Motonet vs. Bilstein tai Sachs?

Eli hyvää pitäis taas saada halvalla. Ei koskaan kuulosta hyvältä, mutta kertokaa nyt näkemyksiänne kuitenkin.

PS. Nyt on omalla kohdalla siis kyse lähinnä puslista, laakereista, jarrulevyistä, -paloista jne. jne. ei mistään moottorinohjauksesta, täydestä jakopään remontista tai muusta isommasta.

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 9.10.2012 11:06

No jos vaihtoehtona on Motonetin "ei tietoa mistä tämä osa tällä viikolla on tullut", eli mahdollinen kiina/paskaosa tai sitten oikeasti jonkun laatupuljun tekemä "merkkivaraosa" ja hinta on sama saksasta tilattuna, niin en empisi ostaa laadukkaampaa.

Eri asia sillin kun voi *todentaa* että Motonetin osa on jonkun laatufirman tekemä...

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 9.10.2012 11:58

Puslat yms varaosat saa kyllä aika kätevästi Slamitin kautta, hinta on hieman halvempi kuin marmorilta ostaessa mutta sinnepäin. Tosin toimitusaikojen takia itse olen käynyt marmoria tukemassa, yleensä parin päivän sisällä tulee osa kuin osa.

Olen huomannut myös, että Fixus on yllättävän fiksu liike. Esim. ohjausvaihdetta hommaillessa löytyi OEM-osa, mutta melkein 50% halvemmalla kuin marmorilta. Sieltä kannattaa katsella jarrulevyjä, paloja yms yms, sieltäkin saa sitä halvinta rihkamaa mutta saa myös OE-laatuista ja laadukkaita merkkejä

Saksalainen Teilesuche24 on kans suuri pulju, sieltä tilailin esim Febin raidetangot (puoleen hintaan vs. Suomesta ostaessa), mutta olen kuullut että sieltä saattaa saada aina vähän mitä sattuu eli ei aina voi luottaa siihen, että tilattu osa todellakin sopii omaan kulkineeseen vaikka sivuilla niin väitetään..

Edit: Toisaalta jos tietää mitä on hakemassa (esim. minkä merkkiset jarrulevyt haluaa), niin eipä tuolla väliä ole mistä sen ostaa, Motonetistä tai marmorilta tai tai tai, mistä halvimmalla saa :)
Viimeksi muokannut Hart, 9.10.2012 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jakari1
-
Viestit: 6
Liittynyt: 31.8.2012 20:04

ViestiKirjoittaja jakari1 » 9.10.2012 12:01

Olen ollut tyytyväinen Motonetin; puslat taakse ja eteen (alatukivarsi ) Volvo 240 ja vesipumppu /jakoremmi + kiristin / jarrupalat malli mukana etu / takaiskarit.

Myöskin Volkkariin 1,4 vm,2001 iskarit taakse + eteen /jarrupalat+ pakoputki katista perään,

Sopimattomia olleet volvo 240, Stefa kampiakseli etupää koitettu 2 kpl vuotivat sekä jännitteensäätäjä Boshin laturiin, sekä taka-akselin pyöränlaakerit halvempi malli, (olisi ollut SKF, jotka olisi ollut sopivat, 2 mm leveämmät,

Kuulin kaverilta että Sitikan jarrulevyt meni hiukan vituralleen uutuuttaan oli ostettu Motonetistä.

Ps, meinasi unohtua ! viimeviikolla hain vw golf 1,6 vm 05, PA- suodattimen Motometsästä ja vertailunvuoksi myöskin merkkiliikkeestä, laitoin suodattimet vierekkäin ettei leimoja näkynyt ,kysyin emännältä kumpi on "kampi", ei pystynyt sanomaan, en minäkään ulkonäönperusteella jollen olisi tiennyt, pienet vihreät pisteetkin oli samoissa kohdissa kummassakin kuten painemerkinnät 4 bar,tekstissä eroa toisessa vw leima ja toisessa Bosh, ja kummatkin oli valmistettu Kiinassa.

Mutta hinnassa oli suurin ero tuplat,

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 9.10.2012 14:05

Täältä myös ääni Fixukselle. Veeraankin löytyny aina hyvin kaikki mitä tarttenu. Motonet osia en kyllä suosittele, pari vuotta sitten vaihdettuja motonet osia joutunu vaihteleen taas uusiin ku eivät ole kestäneet...

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 9.10.2012 14:36

Eihän Motonet niitä itse valmista, eikä kukaan tahallaan myy paskaa. Mitäs olet itse mennyt nuukuuksissasi ostamaan Oscaa ym marketin halvinta.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.10.2012 14:49

Itsekin viikonloppuna kävin ostoskärryllisen Golfiin kamaa Motonetista. Pyörii ja katselee niin löytyy merkkikamaakin ja edullisesti.Nyt oli joitakin osia Boschina ja parina "no-name"tuotteena, oli aika vaikea päätös minkä niistä otan.

Eli vähän valoja päälle kun käy siellä Motonetissa, kyllä sieltä oikeasti saa laadukastakin.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 9.10.2012 15:38

Noh, tuo aika ku ite siel asioin ni oli sitä aikaa ku ei niin paljoo ymmärtäny näitten päälle :). Sillo ku kävin niitä osia hakemassa niin ei niillä kyllä tosin ollu muuta kuin yhtä merkkiä hyllyssä :o. Tulpan johdot on tosin sieltä, ja ainakin n. vuoden nyt toiminu ihan hyvin niillä *koputtaa puuta*.

OuZei
-
Viestit: 10
Liittynyt: 14.8.2012 17:02

ViestiKirjoittaja OuZei » 9.10.2012 17:03

Olen huomannut myös, että Fixus on yllättävän fiksu liike. Esim. ohjausvaihdetta hommaillessa löytyi OEM-osa, mutta melkein 50% halvemmalla kuin marmorilta. Sieltä kannattaa katsella jarrulevyjä, paloja yms yms, sieltäkin saa sitä halvinta rihkamaa mutta saa myös OE-laatuista ja laadukkaita merkkejä

Tossa vähän katselin noita Fiksuksen hintoja ja tosiaan ihan fiksuilta näyttää. Taidanpa käydä siellä ainakin katsomassa ennen kuin lähden Saksasta tilaamaan. Onhan siinä sekin, että on edes joku jota syyttää, jos Fiksuksen tiskillä on kaveri lyöny vääränlaiset palikat kouraan...

Olen ollut tyytyväinen Motonetin; puslat taakse ja eteen (alatukivarsi ) Volvo 240 ja vesipumppu /jakoremmi + kiristin / jarrupalat malli mukana etu / takaiskarit.

Myöskin Volkkariin 1,4 vm,2001 iskarit taakse + eteen /jarrupalat+ pakoputki katista perään,

Sopimattomia olleet volvo 240, Stefa kampiakseli etupää koitettu 2 kpl vuotivat sekä jännitteensäätäjä Boshin laturiin, sekä taka-akselin pyöränlaakerit halvempi malli, (olisi ollut SKF, jotka olisi ollut sopivat, 2 mm leveämmät,

Kuulin kaverilta että Sitikan jarrulevyt meni hiukan vituralleen uutuuttaan oli ostettu Motonetistä.

Aika vähään olet ollut tyytyväinen jos puolet osista on ollut paskaa ja silti jaksat kehua.

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 9.10.2012 17:55

AwesomeGTIssä on myös vähän vaikka minkälaista hilpettä vaggineisiin jos brittejä haluaa tukea.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 9.10.2012 19:20

itsekkin hakisin myös motonetistä jos olis ammattimainen varaosamyyjä mutta tuntuu olevan vaihtuvuus sen verta suuri että ei tahdo saada sitä ammattimaisuutta. ja sitten ku monesti löytyy rosccaa tai muuta kiinapaskaa ja jos tarvii tilata niin toimitusaika välistä turhan pitkä.

menen siis toiseen varaosapuljuun. hinnassa ei juuri eroa joskus jopa halvempi kuin motonetti eikä oo tarvinu kertaakaan valittaa ostoksesta. luotolle itse saan jos on tarve
myös osasetilta saanu hyvää palvelua.

mutta ennen kaikkea katsotaan mitä ostetaan

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 9.10.2012 20:25

Näistä tulee tavaraa tilattua, on sitä mitä pitääkin ja homma toimii, hinnat 50% suomihinnoista.

http://www.carparts-pros.com/

http://shop.ahw-shop.de/


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa