Golf III takaiskarit - leima tuli mutta..

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Gti_Golf
-
Viestit: 29
Liittynyt: 12.2.2012 22:52

Golf III takaiskarit - leima tuli mutta..

ViestiKirjoittaja Gti_Golf » 8.10.2012 22:54

Oli tarkoitus vaihtaa talveksi GTI Golfiiin vakioalusta JOMin tilalle mutta takaiskarin kanssa tuli pieniä ongelmia.

Ensin meni irrottaessa alapään pultti poikki, jonka jälkeen en saanut vakioiskaria millään paikalleen. Se on sen verran pitlkä etten saanut millään alapäätä kohdalleen vaikka kuinka yritin painaa napaa alas ja koitin jousenpuristimilla puristaa jousta kasaankin mutta ei vaan mene paikalleen.

Onko tähän jotain kikkaa helpottamaan?
Viimeksi muokannut Gti_Golf, 12.10.2012 0:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 8.10.2012 23:49

Toisen puolen iskari on vielä kiinni ja lyhyt coili rajoittaa akselin liikkumista? Kyllä se Jomi toimii talvellakin :=)

Gti_Golf
-
Viestit: 29
Liittynyt: 12.2.2012 22:52

ViestiKirjoittaja Gti_Golf » 9.10.2012 0:16

Jep, toinen iskari on vielä kiinni. Täytyy huomenna irroittaa sekin, jos se auttaisi.

Ei se JOM toimi kesälläkään :D
No ei, ihan kohtuullinen se on, vaikkkin vähän pintakova.

Vaihdan vakioalustan koska jomiin olisi pitänyt vaihtaa taas iskarin tukikumit ja laakerit sekä korottaa leimaa varten. Ehjät vakiot oli tallissa, niin ajattelin kokeilla välillä niitä..

Kiitos vinkistä!

Gti_Golf
-
Viestit: 29
Liittynyt: 12.2.2012 22:52

ViestiKirjoittaja Gti_Golf » 9.10.2012 20:34

Takaiskarit sai nätisti paikalleen kun irrotti toisenkin puolen. Olisihan tuo pitänyt itsekin tajuta. Alapään pultit oli älyttön tiukalla ja toiselta puolelta pultti napsahtikin poikki..

Nyt on auto taas nipussa ja kulmien säädön jälkeen toivottavasti leima papereissa.

Gti_Golf
-
Viestit: 29
Liittynyt: 12.2.2012 22:52

ViestiKirjoittaja Gti_Golf » 12.10.2012 0:25

Päivitelläämpä hieman, kulmat säädetty ja leimakin tuli mutta korjauskehotuksin:

1) hammastangon suojakumi rikki
kannattaako vaihtaa vain kumi, vai koko raidetangot vai kumit + raidetangon päät?

2) pohjassa kumituttien ympärillä mätää
saa suositella kohtuuhintaista hyvää pajaa pk-seudulta johon viedä hitsattavaksi.

Mietin että samaan syssyyn voisi vaihtaa helmat ja ehkä jopa ylimaalata kokonaan tai kylkilistoista alas. Tarkoitus olisi kuitenkin tuota kauppakassia pitää vielä pitkään, joten korjaukset tulisi tehdä kestävämmäksi kuin vain seuraavaan leimaan. Mitähän tuollaiseen pitäsi varata rahaa? Pärjääkö tonnilla kuinka pitkälle?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 12.10.2012 13:12

Turhaan niitä niveliä vaihtaa, jos niissä ei ole väljää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa