Olka-akselin työstäminen; riskaabelia?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

dumb
-
Viestit: 291
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

Olka-akselin työstäminen; riskaabelia?

ViestiKirjoittaja dumb » 27.9.2012 16:37

Ajatuksena sorvauttaa etupyörän laakeripesää 2mm suuremmaksi. Alkuperäinen 66mm ja pitäisi saada 68. Mielestäni materiaalivahvuus riittää myös sorvauksen jälkeen, mutta pari sorvaajaa on kieltäytynyt hommasta. Onkohan ne oikeasti ihan aiheesta huolissaan vai nuoleskellaanko tässä nyt pykäliä jonka mukaan näitä tällaisia osia ei saisi mitenkään työstää? Ymmärrän kyllä, että esim hitsaus ei ole soveliasta; onneksi se ei ole tarpeellistakaan :)

Kyseessä 6n:n akseli, kaiketi aika samanlainen materiaaliltaan kuin mk2/mk3 golf.

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 27.9.2012 22:53

Todennäköisesti ei ole normaalikäyttöä ajatellen mitään riskiä ottaa millin lastua pois, mutta lähtökohtaisesti massatuotetuissa komponenteissa ei ole yhtään ylimääräistä materiaalia missään..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.9.2012 0:14

Anteeksi uteliaisuuteni, mutta mikä mahtaa olla tilanne että pitäisi saada isompi laakeri? Että ei mikään vakio-osa sovi?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 28.9.2012 9:57

Kyllä on ihan rutiini toimenpide kilpa-auto puolella, kun halutaan paksummat/vahvemmat vetonivelet.

dumb
-
Viestit: 291
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 30.9.2012 21:20

Kiitos tästä. Jos jad tietää enemmänkin tuosta modauksesta niin saa kertoa.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 30.9.2012 23:01

Kyseinen operaatio onnistuu luotettavasti ainakin SarlinRaceTeam:lta ja PO-Metallilta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa