Ongelma coiloverien kanssa!

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Tekno
-
Viestit: 373
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

Ongelma coiloverien kanssa!

ViestiKirjoittaja Tekno » 22.9.2012 19:12

Elikkäs mulla on Rokkor kynätolpat, ja pitäisi saada joku järki tuohon kasausjärjestykseen, kun tämän sivun ohjeilla ei homma onnistu: http://jettajunkie.com/vw-jetta/showthr ... -Coilovers

Laitetaan nyt aluks kuvia:

Coili näyttää siis tältä, eli sama kuin ohjeissa:
http://gi130.photobucket.com/groups/p25 ... MG2740.jpg

siinä on tämmönen yläkuppi, jep se on ok:
http://gi130.photobucket.com/groups/p25 ... MG2741.jpg

Mikä tämä on, laakeriko? Itse laitoin ekaksi tuohon kohtaan laakerin, jonka poistin vanhoista orkkistolpista. Sen päälle sen mutterin joka siinä päällä oli.
http://gi130.photobucket.com/groups/p25 ... MG2745.jpg

mutterilla tarkoitan tätä:
http://www.autohausaz.com/secure/PartIm ... 412365.jpg

Sitten laitoin päälle sen "kumihatun": jonka jälkeen tolppa näyttää tältä:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/E ... directlink

Ohjeissa se näyttää tältä:
http://gi130.photobucket.com/groups/p25 ... MG2752.jpg

Aika pitkälti samannäköinen tässä vaiheessa itselläni.

Kun tuollaisena tolpat ruuvasin paikoilleen, tipahti auto kirjaimellisesti maahan, eikä auttanut juurikaan vaikka ruuvasin ylimpään asentoon... Mikähän meni vikaan?

Se mutteri jolla laakerin lukitsin, ei ole siis tavallinen mutteri vaan tuollainen missä on vain kaksi lovea, ja se menee tuonne kumitötsän sisään, tässä kuva:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/5 ... directlink

Kokeilin laittaa vielä toisen mutterin tuohon päälle, ja sitten paikoilleen. Eihän se tuntunut toimivan oikein, kun kumi ei uponnut edes kunnolla silloin iskarintolppaan.
Viimeksi muokannut Tekno, 22.9.2012 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 22.9.2012 19:53

Sulla on vanhan iskaritolpan yläpää siinä ja uuden iskaritolpan kääntölaakeri. Ainakin noin äkkiseltään...

Tosin ton kääntölaakerin ei pitäis maata ihan tasan jousilautasta vasten. Eli eka on jousilautanen, sitten pitäisi olla joku väliholkki, sitten kääntölaakeri ja sitten mutteri. Siihen kumi päälle ja koriin kiiinni. Päälle vielä metallikuppi ja mutteri. Näin siis uudemmissa yläpäissä.

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 22.9.2012 20:23

Tässä kuvassa näkyvät molempien, vanhan (vasen) ja uudemman mallisen iskarin yläpään osat. Auttaako yhtään?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 22.9.2012 22:38

Sulla on tosiaan (kuten yllä jo kerrottu) Golf mk2 -ylätuet, joissa on laakeri kiinni itsessään.

SEKÄ Golf mk3 laakerit, jotka vaativat kaverikseen mk3 kumituet myös. Ei mene muuten.

SIIS; jos haluat käyttää mk2 ylätukia (huonompi vaihtoehto kestävyyden kannalta), niin homma toimii juuri kuten mk2 korjausoppaassa, tai ETKAn kuvassa
( http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/GO/1989/92/52/1035895/ )


Jos taas haluat käyttää mk3 laakereita ja tukia (parempi vaihtoehto kestävyyden kannalta),
niin homma toimii näin:

http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... cs-for-MK2


Näillä tiedoilla homma onnistuu. Katso tosiaan näistä linkeistä muttereiden ja välilevyjen tuotenumerot. Kiinnitysosat EIVÄT ole samoja mk2 ja mk3 ylätukien kanssa (!)

Coil overin kanssa ylätukien asennus on sama kuin normaaleilla jousilla/iskareilla, siis jousen ylälautasesta ylöspäin katsoen.

Tekno
-
Viestit: 373
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 24.9.2012 10:30

Kyllä se laakeri oli erikseen kuitenkin noissa tuissa, sen pujotin ensin tolpan päälle, ja sitten sen kumituen, jonka sisään laakeri upposi ihan hyvin, varovasti kun naputteli vasaralla...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa