Onko enää järkeä massauttaa 10-vuotiasta autoa?
Valvoja: ffp jäsenet
Onko enää järkeä massauttaa 10-vuotiasta autoa?
Otsikossahan tuo kysymys seisoo, ja auto tuossa vasemmalla laidalla. Onko tässä minkään valtakunnan järkeä? Tuntuisi nyt löytyneen "se" auto jolla ajetaan paaliin saakka (lue: 10+ vuotta), joten autosta on tarkoitus pitää hyvää huolta. Vasta pari kuukautta ollut omistuksessa, joten entisestä historiasta ei juurikaan tietoa. Eteläsuomessa viettänyt elämänsä eli suolakylvyissä on ajeltu. Auttaako tuo massaus siis enää tässä vaiheessa, vai onko näissä volkkareissa ylipäänsä pohjan ruostuminen edes ongelmana?
Tottakai voi ja kannattaa. Tuon ikäisessä kaikki vanhat massaukset ovat jo rapistuneet. Tärkeintä on että pohjat tehdään kunnolla. Ensin kunnon pesu. Ja ei ruosteen pälle vaikka kuinka joku massavalmistaja niin väittäisi. Pintaruosteet pois, reiät paikaten jos on ja inertaa (epoksipohjamaali) päälle.Kovissa paikoissa vetäisin vielä 2k uretaanimaalin tuon inertan päälle. Sitten massaa.
Oma mielipide on, että jos aikoo pitää pisempään, niin aina kannattaa ruostesuojata. Mutta ei koskaan paksua massaa ruosteen päälle, koska siellä siellä alla se ruoste sitten muhii rauhassa ja katseilta suojassa. Jos alusta siis on jo (pinta)ruosteessa, niin pohjaan pelkkää kotelosuojaa, imeytyy ruosteeseen ja hidastaa tehokkaasti lisäruostumista.
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Mulle on moni ammattilainen neuvonut vanhempiin autoihin joissa jo ruostuminen alkanut laittamaan kotelonsuoja aineen sekaan 20% öljyä, pelkkä kotelonsuoja ei kuulema imeydy ruosteeseen ja jää semmoseki kökkäleiksi ja onhan tuo tullu itekki huomattua näissä vanhoissa romuissa. joku halpa moottoriöljy ja miksei käytettykin tuohon passaa
Kyllä on puhtaasti auton pidosta kiinni onko se 22v vanha suojaus hyvä vai ei, noita ruosteen raiskaamia audeja löytyy ihan tarpeeksi vaikka kuinka olisi mainostettu sinkkikoria ja hyvää suojausta.
Oma 29v golffi on suojattu kolmesti ja siksi ruosteeton tänä päivänäkin, mutta kun kattoo täällä foorumilla muita mk1:siä niin näkee hyvin kuinka mätiä suojaamattomat suomiautot on.
Oma 29v golffi on suojattu kolmesti ja siksi ruosteeton tänä päivänäkin, mutta kun kattoo täällä foorumilla muita mk1:siä niin näkee hyvin kuinka mätiä suojaamattomat suomiautot on.
Mulle on moni ammattilainen neuvonut vanhempiin autoihin joissa jo ruostuminen alkanut laittamaan kotelonsuoja aineen sekaan 20% öljyä, pelkkä kotelonsuoja ei kuulema imeydy ruosteeseen ja jää semmoseki kökkäleiksi ja onhan tuo tullu itekki huomattua näissä vanhoissa romuissa. joku halpa moottoriöljy ja miksei käytettykin tuohon passaa
Esson-baarin ammattilaisetko näitä neuvoja jakelee?
Että jäteöljyä kotelosuojan sekaan. Ei helvata. Kas kun ei maantiesuolaa.
No ei tod, käytettyä moottoriöljyä, mutta kotelosuoja-aina jatkettuna atf:llä, eli automaatto laatikon öljyllä jonka viskositetti on olematonta, niin uppoaa aika kivasti jos vaan jossain käsittelyssä on pienikin hiushalkema.
Maatalous puolella on nimittäis kyseistä yhdistelmää käytettyä useammana kerran mm. leikkuupuimureiden korroosio suojauksessa puintikauden jälkeen paikoissa joita muuten ei saa kunnolla suojattua korroosiolta vuoden päästä olevaa sesonkia.
50/50 seos kotelosuojaa/atf ei ole tosiaan mihään paikoilleen jäävää tavaraa, mutta ohuesti vedettynä aika kova imeytymä/peitto joka antaa vuoden ajan hyvän suojan...
Maatalous puolella on nimittäis kyseistä yhdistelmää käytettyä useammana kerran mm. leikkuupuimureiden korroosio suojauksessa puintikauden jälkeen paikoissa joita muuten ei saa kunnolla suojattua korroosiolta vuoden päästä olevaa sesonkia.
50/50 seos kotelosuojaa/atf ei ole tosiaan mihään paikoilleen jäävää tavaraa, mutta ohuesti vedettynä aika kova imeytymä/peitto joka antaa vuoden ajan hyvän suojan...
Nonniin, nyt olisi budjettikin kasassa. Omasta takaa ei ole nosturia, ei tiloja eikä aikaa tehdä itse projektia, joten joku pätevä firma pitäisi löytää.
Ensisijaisesti voipi ehdotella Tampereen / Pirkanmaan alueella olevia firmoja, mutta sanokaa vaan rohkeasti jos löytyy joku luottopaikka vähän kauempaakin.
Kuinka pitkä projekti tuo on, eli puhutaanko viikosta kun auto on nosturilla kuivumassa?
Ensisijaisesti voipi ehdotella Tampereen / Pirkanmaan alueella olevia firmoja, mutta sanokaa vaan rohkeasti jos löytyy joku luottopaikka vähän kauempaakin.
Kuinka pitkä projekti tuo on, eli puhutaanko viikosta kun auto on nosturilla kuivumassa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: EdithBip ja 29 vierailijaa