Joku viisas voisi jakaa hieman tietämystään, niin mielenrauha olisi helpompi saavuttaa.
Mietin tässä sitä, että kun autoon tekee erilaisia custom-osia, niin miten eri materiaalit vaikuttavat toisiinsa.
Ruostumatoni teräs ja alumiini ovat tyypillisiä lisättävien osien materiaaleja.
Mitä tavallinen pelti tekee joutuessaan näiden kanssa kosketuksiin?
Ja pultit ja mutterit sitten; jos auton alkuperäisiä galvanoituja tai keltapassivoituja pultteja korvaa ruostumattomilla tai haponkestävillä, aiheuttaako tämä ajan mittaan kierteiden syöpymisen?
On jo sen verran koulun kemian tunneista aikaa, että kaipa tässä jotain insinööriä avuksi kaivattaisiin :)
Pultit, mutterit, kiinnikkeet - sähköpariongelmia?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onko porukalla kokemusta Saabin ja Volvon pyöränpulteista? Kaksi autoa tiedän joissa joka kevät talvialuvanteiden pultit on ihan jumissa. Toisessa pultit ja vanteet alkuperäiset, toisessa ainakin vanteet tarvikemallia. Väliin on koitettu tervaa, kuparitahnaa, vaseliinia ja molybdeenisulfidivaseliinia.
Muuta ei ole keksitty kuin tämä sähkökemiallinen syöpyminen ja olis kiva kuulla millä siitä pääsisi eroon.
Muuta ei ole keksitty kuin tämä sähkökemiallinen syöpyminen ja olis kiva kuulla millä siitä pääsisi eroon.
Audi A2:sia Saksasta haeskellessa kiinnitin huomiota myös sellaiseen ilmiöön, että näissä alumiinikorisissa autoissa ne harvat peltiosat tahtoivat olla ihan yllättävän kovassa ruosteessa. Lukkopelti, monet pultit ja mutterit jne. Myöskin sitten myöhemmin jarruremppaa tehdessä havaitsin, että korroosio oli syönyt jarruosia paljon tavallista enemmän.
Taitaa siinä jokin juttu olla ihan käytännössäkin..
Taitaa siinä jokin juttu olla ihan käytännössäkin..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa