golf 4 sähkökaaviota?
Valvoja: ffp jäsenet
golf 4 sähkökaaviota?
Hei,
onko jollain tällaista sähköisessä muodossa, tai tieto mistä netin syövereistä löytyisi? Google kovasti yritin käyttää, mutta huonosti tuntui löytyvän, yksi pdf venäjäksi löytyi, mutta valitettavasit se ei auttanut :)
onko jollain tällaista sähköisessä muodossa, tai tieto mistä netin syövereistä löytyisi? Google kovasti yritin käyttää, mutta huonosti tuntui löytyvän, yksi pdf venäjäksi löytyi, mutta valitettavasit se ei auttanut :)
Tästä pitäisi löytyä :
http://mikhauta.pp.fi/muut/GolfIV.pdf ja sivu 5
http://mikhauta.pp.fi/muut/GolfIV.pdf ja sivu 5
Onko sen kytkimen toiminnassa jotain ongelmaa?
Lyhyesti selitettynä:
Jarruvalokytkimessä on kaksi erillistä kärkeä, sulkeutuva ja avautuva.
Sulkeutuva ohjaa jarruvaloja ja siitä menee myös tieto eculle..
Avautuvalta menee vain eculle tieto polkimen asennosta.
Jos toinen kärki ei toimi niin ecu antaa vikakoodin.
Ilmeisesti kaikien bensakoneiden kohdalla ei ole eculle meneviä tietoja käytössä ollenkaan.
kytkennästä...
1-pinni = puna-ruskea jarruvalon sulakkeelta (F13)
2-pinni = sini-keltainen (F43) (diesel) TAI musta sininen (F5) (bensa)
3-pinni = valko-keltainen eculle
4-pinni = puna-musta jarruvalolle (ja eculle)
nämä kytkennät peräisin Alfamer-korjausoppaasta.... eli pienellä varauksella ;)
Lyhyesti selitettynä:
Jarruvalokytkimessä on kaksi erillistä kärkeä, sulkeutuva ja avautuva.
Sulkeutuva ohjaa jarruvaloja ja siitä menee myös tieto eculle..
Avautuvalta menee vain eculle tieto polkimen asennosta.
Jos toinen kärki ei toimi niin ecu antaa vikakoodin.
Ilmeisesti kaikien bensakoneiden kohdalla ei ole eculle meneviä tietoja käytössä ollenkaan.
kytkennästä...
1-pinni = puna-ruskea jarruvalon sulakkeelta (F13)
2-pinni = sini-keltainen (F43) (diesel) TAI musta sininen (F5) (bensa)
3-pinni = valko-keltainen eculle
4-pinni = puna-musta jarruvalolle (ja eculle)
nämä kytkennät peräisin Alfamer-korjausoppaasta.... eli pienellä varauksella ;)
Hei,
Tätä asiaa saatu hiukan eteenpäin, jännite uupuu navasta jonka kautta virta pitäisi lähteä takavaloille. Näin ollen ECU saa kyllä tiedon, mutta valot ei.
Uudenmallin jarruvalokatkaisijaa ei saa enää yhtä helposti asennettua väärin kuin vanhoja. Myöskin jos etäisyys olisi väärä, niin voisi palaa valot koko ajan :) Eli aikaloppui kesken, mutta seuraavaksi ihmettelemään sulaketaulua.
Tätä asiaa saatu hiukan eteenpäin, jännite uupuu navasta jonka kautta virta pitäisi lähteä takavaloille. Näin ollen ECU saa kyllä tiedon, mutta valot ei.
Uudenmallin jarruvalokatkaisijaa ei saa enää yhtä helposti asennettua väärin kuin vanhoja. Myöskin jos etäisyys olisi väärä, niin voisi palaa valot koko ajan :) Eli aikaloppui kesken, mutta seuraavaksi ihmettelemään sulaketaulua.
Oletko kokeillut yhdistää jarruvalokytkimelle tulevasta liittimestä suoraan... jos tällä konstilla valot syttyy, niin vian täytyy olla kytkimessä... jos ei syty, niin muualla... samoin voi kokeilla valolle lähtevään napaan antaa suoraan 12v, jolloin tulee varmaksi testattua valoille päin menevät johdot :)
Onhan sulake varmasti ehjä? mitattu tai vaihdettu uuteen...
Onhan sulake varmasti ehjä? mitattu tai vaihdettu uuteen...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa