Corrado / Golf G60 jarrujen asennussarja ja jarrupalat

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

Corrado / Golf G60 jarrujen asennussarja ja jarrupalat

ViestiKirjoittaja TurboJ » 11.8.2012 12:34

Kuuluuko noihin G60 -tyyppisiin Girling / Lucas 54:iin jonkinlaiset jarrupalan kiinnitysraudat, ts. jarrupalojen asennussarja?
Niissä jarrupaloissa itsessäänhän on yläsivuilla pienet jouset valmiina.

Siis 4x100 280 mm jarrut ja yksimäntäiset satulat.



EDIT:

Nyt on kaikki jarruosat uusia, ja ihmettelen sitä, että männän täytyy työntyä ulos noin sentin verran ennenkuin ottaa jarrupalaan kiinni. Tuntuu aika kummalliselta, kun yleensä on niin jämptit paikat.

Onkohan nyt valittu liian ohuet jarrupalat tai levyt vai onko kyseessä normaali ilmiö?
Viimeksi muokannut TurboJ, 15.8.2012 23:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 14.8.2012 0:28

??

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 14.8.2012 5:46

Kyllä mulla pysyy ainakin kahdessa autossa palat ihan itsestään satulan ja kannakkeen välissä ilman mitään kiinnitysrautoja.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 14.8.2012 6:59

Kuin myös. Ei mitään turhia osia ole välissä ja hyvin pysähtyy.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 15.8.2012 23:37

Seuraava huomio ja kysymys:

Nyt on kaikki jarruosat uusia, ja ihmettelen sitä, että männän täytyy työntyä ulos noin sentin verran ennenkuin ottaa jarrupalaan kiinni. Tuntuu aika kummalliselta, kun yleensä on niin jämptit paikat.

Onkohan nyt valittu liian ohuet jarrupalat tai levyt vai onko kyseessä normaali ilmiö?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 16.8.2012 0:31

Voitko tarkentaa millä osilla olet jarrusi kasannut?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 16.8.2012 7:58

G60 olka-akselit ja satulan kiinnitysraudat.

Lucas 54 mm satulat, niin ikään G60:stä.

280x22 4x100 jarrulevyt, piti olla G60-sopivat.

G60 -jarrupalat, Ferodo Racing -merkkiä.
Nämä palat olivat "ohuet versiot", samalla profiililla oli olemassa myös paksumpia mutta ei saman merkkisenä. Kuitenkin sopivuustieto oli juuri G60:een.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 16.8.2012 8:52

eli nuo jarrupalat on siis ohuet. G60 kuuluu olla ne paksummat virallisesti kun satulan kita on hieman isompi mitä noissa ohuemmille paloille tarkoitetuissa jarruissa.
Sulla on siis paloina nyt ne 256-kokoisten jarrujen palat.
256 satula käy G60 kannakkeisiin ja niillä voi rakentaa myös g:n jarrut mutta silloin on käytettävä ohuempaa jarrupalaa.
Jotenkin noin se muistaakseni meni :)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 16.8.2012 13:35

Juuri näin. Satuloiden oikeilla paloilla männän joutuu puristamaan ihan pohjaan jotta satulan saa paikoilleen.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 16.8.2012 19:25

oonko väärässä mut eikö geessä ole 25mm levyt? ei voi muistaa kuin paksut nuo omat levyt oli kun tilasin mutta ainaski itsellä oli just että mahtui paikalleen. geen levyt ja vr6 palat

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 16.8.2012 23:54

Kyllä se levyn paksuus on 22 mm.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 17.8.2012 8:18

Varmistetaanpa vielä; takasatuloina on 38-milliset Girlingit.
Näytti siltä, että näihinkään ei mene mitään erillistä jarrupalojen asennussarjaa.
Outo juttu, koska olen näitä tottunut asiakkaillekin myymään kakkiksiin...

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 18.8.2012 21:29

??

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 18.8.2012 23:48

Takasatuloissa itselläni sellaiset peltilipareet, jotka asennetaan liukupinnoille. Taitavat olla rosteria kun eivät ruostu. Ilman niitä palat hieman turhan löysät paikallensa. Loppujenlopuksi palat jäävät samanlailla jousien ahdistamana jännitykseen satulan ja kannakkeen väliin kuin etujarruissakin.

Tiesittekö että samaa palaa käytetään myös pösöissä ja citikoissa sekä olikohan jopa voortinkin takajarruissa? :)

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 19.8.2012 12:46

Olisiko jollain kuvaa näiden pienten peltikiinnikkeiden oikeasta asennosta?

ETKAn kuvistakaan en löytänyt ohjetta..

Vaikeaa välillä koota autoa kun se on ollut viimeksi kasassa yli neljä vuotta sitten :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa