Alfatech "hälytin" radioavain hakusessa..

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

Alfatech "hälytin" radioavain hakusessa..

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 7.8.2012 20:24

Käly osti Kaarinan,-97,vehkeeseen on jemmattu Ko. hälytin. Kake on kadonnu aikoja sitte..Todettiin eilen: miinus irti vartiksi-ei starttaa.. Sit löyty "piilonappi", jota painamalla taas saatiin sytkään virrat takasin..Onko kellään tietoa Ko.hälystä?? Voiko tuon ohittaa miten vai antaako olla ja painelee tuota nappia kun ei starttaa..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.8.2012 20:47

Onko mallista tarkempaa tietoa? Itsellä vois olla tallessa 200bb-mallin kytkentäohje jolla vois saada ton riisuttua hallitusti pois.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 8.8.2012 6:47

Piilonappi viittaa Alfatech 100 hälyttimeen, kaukosäätimiä ei ole saanut vuiosiin. Kytkentä ohjeita kannattaa kysellä Örum:lta.

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 8.8.2012 19:14

Huomenna taas tutkitaan ajan salliessa.. Mistähän tuon mallia arvais ettiä?? Tarrat on ikkunoissa,niistä v-tunkaan apua,konehuoneessa sireeni, nada. Eli pitäis kai löytää vehkeen "aivot".. Missähän vois olla?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.8.2012 19:54

No itsehän lähtisin seuraamaan sen napin takaa lähteviä johtoja, langaton systeemihän tuskin on kyseessä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.8.2012 0:04

200BB:ssä keskusyksikkö on samassa paketissa sireenin kanssa, eli erillistä ohjainmokkulaa ei ole. Sieltä lähti luokkaa 24 johtoa samassa nipussa.

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 11.8.2012 17:16

Seuraa johtoja.. Voi v..tu että oli asiallinen kommentti. H.Jormalaiselle:Sireeniin meni vain muutama hassu karva.. Antaa paskan olla, kunhan käyntiin saa.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 11.8.2012 17:34

Virtalukon johtoihin menee luultavammin piuha häläriltä minkä ottaa pois siitä orkkisjohtojen välistä niin sit ei ehkä tarvis enään sitä kuittaus nappia eikä häläristä olisi mitään hyötyä/haittaa.
Aika usein se keskusyksikkö jemmataan sinne sulakerasian nurkalle että kato sieltä jos löytyis.

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 11.8.2012 17:43

Sulakeboksi jo kateltu, kun joutu vaihtamaan virtalukon.. Sielläkään mitään ylimäärästä ollu ja vielä todettava senverran että missään ei näy "teipattuja/ylimääräsiä" piuhoja.. joten voisko olla jopa maahantuojan asentama/asennuttama??

E:poislukien toi nappi jonka johdot sukeltaa orkkisjohtosarjaan..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.8.2012 18:41

Mikäs siinä kommentissa oli asiatonta?

Meinaatko että täällä joku voisi jollain kristallipallolla katsoa minnehän se Esa Asentaja olisi sen laatikon voinut piilottaa?

Todennäköisesti:
A) sireeniltä lähtevät johdot vie laatikolle
B) napilta lähtevät johdot johtavat laatikolle

Mutta onnea etsintöihin.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 11.8.2012 19:07

Jos sinulla olisi Alfatech 200, niin silloin H.Jormalaisen kommentti olisi täysin oikein ( sireeni ja keskus samassa), joka Cobran valmistama. Mutta sinulla taitaa olla Alfatech 100, joka on halpa kaukoidän valmiste.
Alfatech 100 kytkentäohjeita KANNATTAA kysyä Örum:lta.

Netistä on melko turhaa googlettaa mitään Alfatech 100:sta, koska tuon hälyttimen aikoihin google oli ehkä vasta keksitty. Ja ko. tuotetta on myyty ainoastaan suomessa. Silloinen Alfatech autotarvikemaahantuoja teetti erän kyseistä halpis hälytintä.
Viimeksi muokannut jad, 11.8.2012 22:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 11.8.2012 19:20


jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 11.8.2012 22:08

Kyllä.

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 13.8.2012 18:30

Pekalle pojot tässä dilemmassa, paskatekistä pääosa romuista kuutamolla..

hjukke
-
Viestit: 27
Liittynyt: 6.3.2011 19:16

ViestiKirjoittaja hjukke » 13.8.2015 18:48

Vieläkö löytyy 200BB tietämystä?? Pitäisi cabriosta purkaa pikkuhiljaa pois...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.8.2015 19:10

Mitä pitäs tietää?

Yksiköltä kun seuraa johtoja ni pitäs löytyä ajoneston johdot. Muut muistaakseni voi vedellä suoraan irti, mut en ulkoa muista mitä kaikkea siinä on.

hjukke
-
Viestit: 27
Liittynyt: 6.3.2011 19:16

ViestiKirjoittaja hjukke » 13.8.2015 19:47

Mulla ei ilmeisesti muuta häikkää ole enää kytkettynä, mutta kun johtoliittimen ottaa irti niin ei lähde enää käyntiin.. mk1 cabrio golf siis kyseessä. "Ajoneston" kun sais jumpattua jotenkin pois. Auto on ollut mulla reilu neljä vuotta, joten varastamassa en sitä ole, kun kahdet avaimetkin kerran on :D SIsätilan "tutkan" otin jo aiemmin pois, se oli kojelautapaneelien välissä pärisemässä.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 14.8.2015 13:09

Ajonesto kytkentä kiertää hälyttimen kautta. Eli autossa jokin johto katkaistu ( sytytys tai pa-pumppu ohjaus ) ja kiertää hälyn kautta. Näin ollen liittimen irroitus katkaisee piirin. Jos on "vanha" 200BB johtosarja, tällöin ajoneston johdin pari ovat väriltään vihreitä. Nuo vaan yhteen. Uudemmassa johtosarjassa ajoneston, maadoitus, +15 ja +30 johtimet ovat kaikki mustia, tällöin on syytä purkaa kytkennät johto kerrallaan.

hjukke
-
Viestit: 27
Liittynyt: 6.3.2011 19:16

ViestiKirjoittaja hjukke » 14.8.2015 16:13

Perhana, ei ole vihreitä liittimen pässä.. Tuota ei ole ehkä ylipäätään maailman fiksuiten
asennettu, siksi hankala selvittää.. Ja sireenin akku ainakin pimeä.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 14.8.2015 20:29

200BB:ssä en nyt värejä muista, mutta asennusfirmoissa kytketään iso osa johtimista lähelle pääsulaketaulua. Jos ei sieltäkään löydy, niin sitten kattoisin virtalukolta.
Yleensä siellä on nipussa katkottu 2 kpl johtimia joiden päihin on juotettu 4 kpl hälyyttimeltä tulevia johtoja. Nämä ovat siis ne ajoneston piuhat.

Noi hälyttimet on kaikenkaikkiaan hyvin yksinkertaisia laitteita kaikki, mitä noita olen asennellut, niin kaikissa on ollut rele-mallin ajonestot. Suurimmassa osassa on täysin sama periaate.

Follow the wires, dude!! :)

edit. virran otto, virran tunnistus ja vilkku piuhat kytketään joko rosvo-liittimillä tai "ammattimaisemmin" juottamalla piuhat kunnolla johtimiin jonnekkin väliin, niitä ei katkota.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa