Alfatech "hälytin" radioavain hakusessa..
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
Alfatech "hälytin" radioavain hakusessa..
Käly osti Kaarinan,-97,vehkeeseen on jemmattu Ko. hälytin. Kake on kadonnu aikoja sitte..Todettiin eilen: miinus irti vartiksi-ei starttaa.. Sit löyty "piilonappi", jota painamalla taas saatiin sytkään virrat takasin..Onko kellään tietoa Ko.hälystä?? Voiko tuon ohittaa miten vai antaako olla ja painelee tuota nappia kun ei starttaa..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
Sulakeboksi jo kateltu, kun joutu vaihtamaan virtalukon.. Sielläkään mitään ylimäärästä ollu ja vielä todettava senverran että missään ei näy "teipattuja/ylimääräsiä" piuhoja.. joten voisko olla jopa maahantuojan asentama/asennuttama??
E:poislukien toi nappi jonka johdot sukeltaa orkkisjohtosarjaan..
E:poislukien toi nappi jonka johdot sukeltaa orkkisjohtosarjaan..
Mikäs siinä kommentissa oli asiatonta?
Meinaatko että täällä joku voisi jollain kristallipallolla katsoa minnehän se Esa Asentaja olisi sen laatikon voinut piilottaa?
Todennäköisesti:
A) sireeniltä lähtevät johdot vie laatikolle
B) napilta lähtevät johdot johtavat laatikolle
Mutta onnea etsintöihin.
Meinaatko että täällä joku voisi jollain kristallipallolla katsoa minnehän se Esa Asentaja olisi sen laatikon voinut piilottaa?
Todennäköisesti:
A) sireeniltä lähtevät johdot vie laatikolle
B) napilta lähtevät johdot johtavat laatikolle
Mutta onnea etsintöihin.
Jos sinulla olisi Alfatech 200, niin silloin H.Jormalaisen kommentti olisi täysin oikein ( sireeni ja keskus samassa), joka Cobran valmistama. Mutta sinulla taitaa olla Alfatech 100, joka on halpa kaukoidän valmiste.
Alfatech 100 kytkentäohjeita KANNATTAA kysyä Örum:lta.
Netistä on melko turhaa googlettaa mitään Alfatech 100:sta, koska tuon hälyttimen aikoihin google oli ehkä vasta keksitty. Ja ko. tuotetta on myyty ainoastaan suomessa. Silloinen Alfatech autotarvikemaahantuoja teetti erän kyseistä halpis hälytintä.
Alfatech 100 kytkentäohjeita KANNATTAA kysyä Örum:lta.
Netistä on melko turhaa googlettaa mitään Alfatech 100:sta, koska tuon hälyttimen aikoihin google oli ehkä vasta keksitty. Ja ko. tuotetta on myyty ainoastaan suomessa. Silloinen Alfatech autotarvikemaahantuoja teetti erän kyseistä halpis hälytintä.
Viimeksi muokannut jad, 11.8.2012 22:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mulla ei ilmeisesti muuta häikkää ole enää kytkettynä, mutta kun johtoliittimen ottaa irti niin ei lähde enää käyntiin.. mk1 cabrio golf siis kyseessä. "Ajoneston" kun sais jumpattua jotenkin pois. Auto on ollut mulla reilu neljä vuotta, joten varastamassa en sitä ole, kun kahdet avaimetkin kerran on :D SIsätilan "tutkan" otin jo aiemmin pois, se oli kojelautapaneelien välissä pärisemässä.
Ajonesto kytkentä kiertää hälyttimen kautta. Eli autossa jokin johto katkaistu ( sytytys tai pa-pumppu ohjaus ) ja kiertää hälyn kautta. Näin ollen liittimen irroitus katkaisee piirin. Jos on "vanha" 200BB johtosarja, tällöin ajoneston johdin pari ovat väriltään vihreitä. Nuo vaan yhteen. Uudemmassa johtosarjassa ajoneston, maadoitus, +15 ja +30 johtimet ovat kaikki mustia, tällöin on syytä purkaa kytkennät johto kerrallaan.
200BB:ssä en nyt värejä muista, mutta asennusfirmoissa kytketään iso osa johtimista lähelle pääsulaketaulua. Jos ei sieltäkään löydy, niin sitten kattoisin virtalukolta.
Yleensä siellä on nipussa katkottu 2 kpl johtimia joiden päihin on juotettu 4 kpl hälyyttimeltä tulevia johtoja. Nämä ovat siis ne ajoneston piuhat.
Noi hälyttimet on kaikenkaikkiaan hyvin yksinkertaisia laitteita kaikki, mitä noita olen asennellut, niin kaikissa on ollut rele-mallin ajonestot. Suurimmassa osassa on täysin sama periaate.
Follow the wires, dude!! :)
edit. virran otto, virran tunnistus ja vilkku piuhat kytketään joko rosvo-liittimillä tai "ammattimaisemmin" juottamalla piuhat kunnolla johtimiin jonnekkin väliin, niitä ei katkota.
Yleensä siellä on nipussa katkottu 2 kpl johtimia joiden päihin on juotettu 4 kpl hälyyttimeltä tulevia johtoja. Nämä ovat siis ne ajoneston piuhat.
Noi hälyttimet on kaikenkaikkiaan hyvin yksinkertaisia laitteita kaikki, mitä noita olen asennellut, niin kaikissa on ollut rele-mallin ajonestot. Suurimmassa osassa on täysin sama periaate.
Follow the wires, dude!! :)
edit. virran otto, virran tunnistus ja vilkku piuhat kytketään joko rosvo-liittimillä tai "ammattimaisemmin" juottamalla piuhat kunnolla johtimiin jonnekkin väliin, niitä ei katkota.