Kuva kakkos-Golfin bensa- ja jarruputkista?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

Kuva kakkos-Golfin bensa- ja jarruputkista?

ViestiKirjoittaja TurboJ » 7.8.2012 0:43

Onko jollain selkeä kuva, missä näkyy kakkiksen pohjassa kulkevat bensa- ja jarruputket?

Palapeliä kootaan taas erittäin pitkästä aikaa ja mallia vähän kaivataan...

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 7.8.2012 5:53

Kuva 1
Kuva 2

Tuon parempia ei omista kätköistä löydy.
Jarruputkissa ei nyt mitään ihmeellistä ole.
Ne menee omassa kourussa taakse ja takana sitte kääntyilee omille puolille.
Bensalinjat taas menee omissa urissa, mutta ehkä se isoin mysteeri on toi takaosan suodatin pumppu hässäkkä.

ps. Älä välitä jarruputken haaroituspalasta.. se on omaa juttua.
Eli kahtena tulee edestä taakse asti.
Multa myös puuttuu se kuormanmukaan säätyvä jarrupaineensäädin, joka majailee useimmissa taka-akselilla.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.8.2012 7:17

Esim. G60 tulee taakse vain yksi jarruputki joka haarautui kahdeksi paineensäätimellä.

Näin ainakin omassa aikoinaan ja marmorilla väittivät että näin se pitää ollakin.

E:siinä alla se syykin.
Viimeksi muokannut Sebastian, 7.8.2012 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

vwfani
-
Viestit: 124
Liittynyt: 4.7.2004 19:47

ViestiKirjoittaja vwfani » 7.8.2012 8:14

Golf 2 ABS järjestelmässä yksi taakse ja ilman ABS järjestelmää kaksi taakse.

Pattiszuper
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 7.8.2011 18:31

ViestiKirjoittaja Pattiszuper » 1.9.2012 17:49

Hei,

miten onko kakkoskoppasen syncron ja muiden kakkoskoppasien golffien välillä eroa jarruputkissa?

Jonde
-
Viestit: 2086
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 1.9.2012 17:58

Kyllä on, takaa erilaiset johtuen akselistosta.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 1.9.2012 18:42

On niissä eroa vaikka kuinka paljon.

Paineensäätimellisissä on eri putket kuin autoissa ilman säädintä;
levyjarrullisessa on eri putket kuin rumpujarrullisessa (ainakin useimmissa).

Ja syncron koko takapää on aivan erilainen, putket ihan eri kamaa.

Niissä on kuitenkin kaikissa ns. A-päät, ja varaosaliikkeistä saa vaikka
minkä mittaisia putkia valmiina. Helpointa on napata vanha putki kokonaisena
irti, mitata se kunnolla ja sitten ostaa ja taivutella uusi putki mallin mukaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa