golf 2 pohjan pintaruoste(sisäpuolella)

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

golf 2 pohjan pintaruoste(sisäpuolella)

ViestiKirjoittaja hartokki » 26.7.2012 21:33

elikkä tänään purin sisutan vekeen autosta ja huomasin että alkuperäiset bitumit olivan lohkeilleet kokonaan irti pohjasta ja niitten alla pintaruostetta jonkin verran ei kuitenkaan läpi asti niin ajattelin teräsharjalla hioa ruosteet pois mutta kysymys kuuluukin mikä maali olisi hyvä vetää lattiaan sitten tuon operaation jälkeen? onko vasaralakka hyvää tuohon että pitäisi ruosteen poissa mahdollisimman hyvin?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 26.7.2012 22:24

Ensin hapotetaan puhtaaksi hiottu pohja; kun happo on täysin kuivunut niin päälle ruosteenestopohjamaali, päälle sitten vaikka vasaralakka tai miranol.

Vasaralakkaa olen monesti kokeillut suoraan paljaalle pinnalle, mutta sieltä se ruoste vain sitkeästi puskee läpi muutamassa kuukaudessa vaikka olisi hapotettu ja sitä ennen hyvin hiottu puhtaaksi.

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 27.7.2012 14:20

elikkä tuommoisellako rälläkkään tulevalla teräsharjalla ei saa nuita ruosteita tarpeeksi hyvin pois? ja kunnon myrkyt laittaisi päälle? puhallus vehkeetkin olisi käytettävissä mutta sitä hiekkaa on kyllä sitten joka helvein paikka täynnää sen jälkeen...

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 27.7.2012 14:38

Vois kuvitella, että joku teollisuusepoksi olis oikeen hyvää pohjamaalia tuollasiin paikkoihin, missä ei appelsiinipinta haittaa.. En toki tiedä, en oo ikänä sillä autoja maalannu mutta kaikkee muuta kylläkin ihan riittävästi. Onhan sillä tosi hyvä ruosteensuoja ja tulee kalvoja paljon..

Tekno
-
Viestit: 373
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 28.7.2012 18:27

sinkki (siis aerosoli, esim Mastonin joku "vaalea sinkki") kun pistää vasaralakan alle, niin eipä tuu enää läpi. Ainakin itse olen todennut toimivaksi noin..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa