Coilovereiden kokoonpano Passat 35i -91
Valvoja: ffp jäsenet
Coilovereiden kokoonpano Passat 35i -91
Jeps eli ihan pikanen kysymys, että olenko kasannut tolpan oikein, puhuttaessa etuiskareista.
Ostin taannoin tuossa TA technixin coilover sarjan passattiini ja nyt on laitettuna kiinni, mutta en ole varma onko etuiskarit oikein koottu.
Kuuluuko iskareiden yläpään kiinnitys levyjen liikkua kun rattia kääntää? Tarkoitan siis niitä levyjä jotka on konehuoneen puolella nähtävissä, iskarintornin päällä.
Olenko kasannut iskarin oikein jos katsotaan alhaalta ylös mentäessä: Iskari, jousi, jousenlautanen, laakeri, mutteri, ylälevy, mutteri. Vai onko tuo laakerin päällä oleva mutteri turha?
Iskareiden mukana tuli yksi mutteri, onko se mahdollisesti tarkoitettu koko homman ylimmäiseksi, eli yläpään kiinnitysmutteriksi?
Tässä melko samanlainen tolppa laakereineen kuin minulla :
http://ocukroguesgallery.com/lopez/Susp7.jpg
Sitten se sarjan mukana tullut mutteri :
http://aijaa.com/0087010101019
Ostin taannoin tuossa TA technixin coilover sarjan passattiini ja nyt on laitettuna kiinni, mutta en ole varma onko etuiskarit oikein koottu.
Kuuluuko iskareiden yläpään kiinnitys levyjen liikkua kun rattia kääntää? Tarkoitan siis niitä levyjä jotka on konehuoneen puolella nähtävissä, iskarintornin päällä.
Olenko kasannut iskarin oikein jos katsotaan alhaalta ylös mentäessä: Iskari, jousi, jousenlautanen, laakeri, mutteri, ylälevy, mutteri. Vai onko tuo laakerin päällä oleva mutteri turha?
Iskareiden mukana tuli yksi mutteri, onko se mahdollisesti tarkoitettu koko homman ylimmäiseksi, eli yläpään kiinnitysmutteriksi?
Tässä melko samanlainen tolppa laakereineen kuin minulla :
http://ocukroguesgallery.com/lopez/Susp7.jpg
Sitten se sarjan mukana tullut mutteri :
http://aijaa.com/0087010101019
Kyllähän ne yläpäät kääntyy, kun rattia käännät. Ja auton kun tunkkaat ylös, niin ne yläpäät "valahtaa". Täysin normaalia siis.
Tolppa on käsittääkseni kasattu ihan oikein. Itse olen tuon tolpan mukana tulleen nylock-mutterin väännellyt yleensä setin päällimmäiseksi. Eipä sillä niin merkitystä, mikä mutteri siellä on, kunhan on oikean kokoinen ja kiinni.
Tolppa on käsittääkseni kasattu ihan oikein. Itse olen tuon tolpan mukana tulleen nylock-mutterin väännellyt yleensä setin päällimmäiseksi. Eipä sillä niin merkitystä, mikä mutteri siellä on, kunhan on oikean kokoinen ja kiinni.
Kyllä, sen kuuluukin olla kohollaan (irti siitä iskaritornista). Muutenhan se ei pääsisi vapaasti kääntymään, kun ottaisi siihen torniin kiinni.
Edittiä: Tossa vielä kuva:
Ja kuva siitä, miten se iskari kaikkine laakereineen ja kumeineen istuu siellä tornissaan:
http://i101.photobucket.com/albums/m73/ ... rio001.jpg
Edittiä: Tossa vielä kuva:
Ja kuva siitä, miten se iskari kaikkine laakereineen ja kumeineen istuu siellä tornissaan:
http://i101.photobucket.com/albums/m73/ ... rio001.jpg
Semmonen ongelma ilmeni että, mikäli laitan tuonne laakerin "sisälle" tai päälle vielä mutterin niin nousee tuo yläpäänlevy hyvin korkeelle. Koska sillon se mutteri estää sitä menemästä alemmas.
Kuvaa:
Eli tässä ilman laakerin sisällä/päällä olevaa mutteria:
Mutterin kanssa:
Ilman mitään(mutteri laakerin päällä):
Haittaako jos sen mutterin jättää pois?
Kuvaa:
Eli tässä ilman laakerin sisällä/päällä olevaa mutteria:
Mutterin kanssa:
Ilman mitään(mutteri laakerin päällä):
Haittaako jos sen mutterin jättää pois?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa