golf 3 variant

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

eikka90
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.4.2012 20:57

golf 3 variant

ViestiKirjoittaja eikka90 » 22.4.2012 17:02

Sellaista kyselisin,että kun tilasin V-maxx coilover setin autooni,niin kuinka saa takapään alas? Siinä on sokkasäätö? Jousi on tällä hetkellä aivan puristuksissa jousen yläpäästä,mutta melkein nyrkki mahtuu kaaren ja renkaan väliin :/ :) KAverin sanoi,että pohjaanlyönti kumi kannaattaa lyhentää sopivasti. Alustan tilasin Slamitilta.

Otan ohjeita vastaan,kiitos etukäteen.ps:olisi kiva saada auto pois hotrod mallista :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.4.2012 17:17

Yleensähän se säätö on kierteellä ja kun lasket sen säätölautasen alaspäin niin peräkin laskeutuu.

eikka90
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.4.2012 20:57

ViestiKirjoittaja eikka90 » 22.4.2012 18:48

No yleensä onkin,mutta tässä sarjassa rtupää oli kierre säädöllä ja takapää sokkasäädöllä,jossa kolme eri asentoa.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 22.4.2012 21:57

Onko varmasti variantin alusta?? Itsellä joskus oli kw ja kyllä sillä suht alas sen sai.

Tuossa on se mun vanha sarja ja konepelti näköjään kaupan, eli variantin iskarit on eriaiset kuin muissa golffeissa/ventoissa.
http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1314272

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 22.4.2012 22:51

Näkyi tosiaan variantin sarja olevan sokkasäädöllä ja muut kierteellä http://www.v-maxx.com/uk/products/coilover-kits/
Se jousen yläpää kuuluukin olla kasassa kun renkaat on maassa... se toimii tavallaan apujousena ja jousen toinen pää on sitten se varsinainen toimiva osa :)
Joskus saattaa olla tarpeenhieman lyhentää alkuperäistä pohjaanlyöntikumia, jos se jää liian lähelle iskaria tai jopa kantamaan kun lasketaan pyörät maahan. Katsomalla ja tutkimalla se selviää...

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 22.4.2012 23:29

Ota se sokka kokonaan pois sieltä? tai se koko jousen alla oleva säätömokkula, nii luulis laskevan?

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 23.4.2012 9:18

Sokan pois jättämällä jousi makaa taka-akselin varassa.

Kuva

Slamit.net kirjoitti:Sopivuus: Golf III Variant 1992-1997, kaikki moottorivaihtoehdot (EI Syncro- malleihin)
Madallus: ETU 40-85mm, TAKA 40/50/60mm

Sokkasäädöllä suurin madallus takana on -60 mm, etäisyys pyörän navasta kaareen jossain 330 mm nurkilla.
Alemmas pääsee lyhentämällä jousta, tai putkea jonka sisään takaiskari tulee. Molemmissa tapauksissa saattaa olla syytä lyhentää myös iskarin vartta.

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 23.4.2012 10:46

Mulla farmarissa samanlainen alusta kuin kuvassa tosim JOMima myyty samaa kuraa. Sokka yläsäädössä ja 35,5 cm navasta kaareen. Pohjaanlyönti kumista kyllä sahasin pois.

eikka90
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.4.2012 20:57

ViestiKirjoittaja eikka90 » 23.4.2012 18:58

No ajattelin nyt kokeilla sillai et lyhennän pohjaanlyönti kumin 3cm ja jos se auta niin sit jousesta 2 kierrosta pois. Kiitos neuvoista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 55 vierailijaa