golf gti 8v 94vm sähkövikaa ja pahasti
Valvoja: ffp jäsenet
golf gti 8v 94vm sähkövikaa ja pahasti
uusi käyttäjä.tuli hankkttua kyseinen golf ja jo ostaessa tuli vaihdettua koko hammastanko(stefavuoto)ja tietty klukko ja sähkölasit ei toiminnu.joka oven saranapuolelta löyty viat johtoa poikki ja alipaineletkua.no ja se myyjä mainihti myös että auto sammuilee toisinaan mutta lähtee välittömästi käyntiin kun pysähtyy ja käyttää virrat pois ja odottaa että joku rele napsahtaa niin heti lähtee käyntiin ja taas voi ajaa. toisinaan sillä voi ajaa päivän että ei mitään ja toisinaan tekee tuota 1h välein..vaihdettu sokkona varaosaautosta kaikki releet virranjakaja/hallanturi.sulakerasia vika edelleen sama.ja tänään vaihdettu virtalukonpohja ja kuskinovenkahva sinne ovensisälle se valkoinen laatikko joka yhdistyy ovenlukkoon ja kahvaan mutta uutena nyt starttaa mutta ei lähde käyntiin....voiko olla ratin irrottamisen kans jotain tekemistä ton käyntiin lähdon kanssa tai sen ovensisälle tulevan laatikon kanssa?. onko näissä osissa kyse ajonestosta?
Viimeksi muokannut nikkep78, 10.4.2012 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
anteeks tuo kirjotus monumentti huomasin ite kans että aika moista tekstiä.
juu eli en vaihtannu ku pelkän virtalukonpohjan kun epäilin että siinä ois vika.mites tuo ajonesto box mistä löydän moisen laatikon??ja voisiko olla mahdollista jos bensansuodatin tukossa oisko mitään perää tässä väitteessä?ja sitten se että ovenlukkopesät väljät?
juu eli en vaihtannu ku pelkän virtalukonpohjan kun epäilin että siinä ois vika.mites tuo ajonesto box mistä löydän moisen laatikon??ja voisiko olla mahdollista jos bensansuodatin tukossa oisko mitään perää tässä väitteessä?ja sitten se että ovenlukkopesät väljät?
tuolla ainakin on juttua ajonestosta:
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... dd9899a3bf
tuo hakutoiminto on ihan näppärä ;)
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... dd9899a3bf
tuo hakutoiminto on ihan näppärä ;)
no nyt ainakin selvis että kipinä on hukassa jostain kumman syystä..hassua että ton virtalukonpohjan ja keskuslukkoyksikön vaihdon yhteydessä häviäisi kipinä..nii ja löysin sen ajonesto möykyn valokatkasijan takaa ja sekin näytti ehjän näköseltä ..liekkö se ajonesto toimii kun kuskin ovi on auki ja avaimella ovi lukkoon ja sit kokeilin että lähtiskö käyntiin niin ei syty ykskään valo koelautaan ja taas käänsin ovenlukkoa auki ja sit kokeilin käyntiin ainakin starttas mut ei käynntiin asti.
ainakin rele jossa num 18 naksahtaa ja joku toinen kans ja se lienee num 30
ainakin rele jossa num 18 naksahtaa ja joku toinen kans ja se lienee num 30
tuota otin puolan irti ja käytin autosähkössä aunakin se yksikkö oli rikki ja puolassa oli kans jotakin häikkää.no hain uuden puolan ja täysin sama oire ei sitten millän lähde käyntiin asti.ei kait se auta kun kokeilla sitä hyppy johto hommaa.ja jos ei tämäkään auta niin sitten vien vikakoodien lukuun...ja se pistoke lienee siinä ajonesto laatikossa..
http://www.gerritspeek.nl/fotos/vag-com ... 3-1992.jpgja se pistoke lienee siinä ajonesto laatikossa..
tässä kuvia ajonestoboxsista pikkusen erilainen tuo liitin systeemi.kokeilin tosta toisesta liittimestä sitä hyppyjohto juttua mutta olenko niin tyhmä että en tajunnu että pitääkö liitin laittaa takaisin kun hyppy johto on laitettu?vaihdoin takaisin kaikki osat mitkä olin vaihtannu varaosa autosta..
¨
URL=http://aijaa.com/0002310002211][/URL]
Mites tämä ohje liittyy kyseiseen autoon?
Näkyy kuvistakin että on erilainen boxi kuin tuo ohjeen jenkkimalli..
eri numerolla ja erilaiset liittimet...
Ajattelin että jospa linkistä löytyvällä neuvoilla, sähkökaavion avulla ja pikku päättelyllä topicin aloittaja löytäisi oikeat piuhat ja saisi ajonestonsa ohitettua.
Oman -95 GTI:n boksi ei ollut samanlainen kuin linkissä esitellyt, eivätkä johtojen värit täsmänneet, mutta silti tuon ohjeen avulla sen sai käyntiin. Toki ennen kytkemistä selvitin minkä värinen naru menee mihinkin.
luitko muuten tuon aikaisemmin linkkaamani viestiketjun?
Kas, sieltähän samainen ohje jo löytyikin. Pahoittelen että tuli toiseen kertaan.
Täällä setvitty mun ajonesto boksi onkelmaa:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=122903&highlight=
Korjaantu tosiaan kun töppäsin tinaa jokaiseen releen jalkaan. Yksi oli selvästi murtunut.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=122903&highlight=
Korjaantu tosiaan kun töppäsin tinaa jokaiseen releen jalkaan. Yksi oli selvästi murtunut.
Avasitko sitä häly boksia ja tutkitko niitä releen kantoja??
Toinen mikä voi olla niin sulaketaulu on jostain liitoksesta horo. Ja se rele joka ei kytke, niin se on todennäköisesti bensapumpun rele. Tosin jos rele ei kytke, niin vika voi olla myös ECU:n päässäkin. Onko sulla varaosa-autosta ecua lainata? Pa pumpun releen paikka on 5 ja releen nro yleensä 53.
Laitat sormen siihen releen päälle ja käännät virrat päälle, tunnet kyllä jos rele kytkee.
Toinen että vaihdat sen toisen reletaulun kokonaan sinne.
Toinen mikä voi olla niin sulaketaulu on jostain liitoksesta horo. Ja se rele joka ei kytke, niin se on todennäköisesti bensapumpun rele. Tosin jos rele ei kytke, niin vika voi olla myös ECU:n päässäkin. Onko sulla varaosa-autosta ecua lainata? Pa pumpun releen paikka on 5 ja releen nro yleensä 53.
Laitat sormen siihen releen päälle ja käännät virrat päälle, tunnet kyllä jos rele kytkee.
Toinen että vaihdat sen toisen reletaulun kokonaan sinne.
jee nyt ei voi kun syyttää omaa tyhmyyttä ja hosumista.nyt meinaa vika löyty ja auto toimii se puola oli syypää kuitenkin.näin se menee oli to ilta ja irrotin puolan että käyn mittuuttamassa sen pe töitten jälkeen. no siinä samalla irrotin pyyhkijät ja niiden alla olevat suojamuovit että saan ecun töpykän irti ja laitettua siihen puhdistusainetta kait siina arvelin että olkoot yön yli irti ja laitan samalla kiinni sen ku asennan puolan paikalleen pistin suoja muovit paikalleen. no tuli pe ja sanovat että puola on pimeenä ja uuden puolan kanssa takas ja paikalleen mutta ei käyntiin ja mikä ihme tänään patkähti se ecu mieleen ja samalla tajusin et se töpykkä on pois paikoiltaan...
ainut että uusi vika ja uudet kuviot tyhjäkäynti heijjaa pahasti ainut jos niin sanotusti otat sen kaasupolkimella haltuun ni että piät sen esm.800 mutta kun päästät jalan pois niin heti alkaa heijjaa.sanotaan että 500-2300 välillä.muuten auto toimii ja pystyy ajaa ihan normaalisti...oisko kellään mitään hajua??ilmamassamittari ja tyhjäkäynti.m puhdistettu sähköpreillä....
kiitos kaikille ketkä oli mukana tässä holmölais savotassa....
ainut että uusi vika ja uudet kuviot tyhjäkäynti heijjaa pahasti ainut jos niin sanotusti otat sen kaasupolkimella haltuun ni että piät sen esm.800 mutta kun päästät jalan pois niin heti alkaa heijjaa.sanotaan että 500-2300 välillä.muuten auto toimii ja pystyy ajaa ihan normaalisti...oisko kellään mitään hajua??ilmamassamittari ja tyhjäkäynti.m puhdistettu sähköpreillä....
kiitos kaikille ketkä oli mukana tässä holmölais savotassa....
Tyhjäkäynti menee sekaisin jos huohotusletkuissa on vuotoja, joten ne kannattaa tarkistaa. Alla olevassa kuvassa letku 16A on ollut haurasta/murenevaa monessa näkemässäni 2E moottorissa.
Letkun osanumero on 037 103 493 AB ja esimerkiksi slamit.net myy sitä vajaalla 20 eurolla.
Letkun osanumero on 037 103 493 AB ja esimerkiksi slamit.net myy sitä vajaalla 20 eurolla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa