golf gti 8v 94vm sähkövikaa ja pahasti

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

nikkep78
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.4.2012 19:57

golf gti 8v 94vm sähkövikaa ja pahasti

ViestiKirjoittaja nikkep78 » 9.4.2012 20:30

uusi käyttäjä.tuli hankkttua kyseinen golf ja jo ostaessa tuli vaihdettua koko hammastanko(stefavuoto)ja tietty klukko ja sähkölasit ei toiminnu.joka oven saranapuolelta löyty viat johtoa poikki ja alipaineletkua.no ja se myyjä mainihti myös että auto sammuilee toisinaan mutta lähtee välittömästi käyntiin kun pysähtyy ja käyttää virrat pois ja odottaa että joku rele napsahtaa niin heti lähtee käyntiin ja taas voi ajaa. toisinaan sillä voi ajaa päivän että ei mitään ja toisinaan tekee tuota 1h välein..vaihdettu sokkona varaosaautosta kaikki releet virranjakaja/hallanturi.sulakerasia vika edelleen sama.ja tänään vaihdettu virtalukonpohja ja kuskinovenkahva sinne ovensisälle se valkoinen laatikko joka yhdistyy ovenlukkoon ja kahvaan mutta uutena nyt starttaa mutta ei lähde käyntiin....voiko olla ratin irrottamisen kans jotain tekemistä ton käyntiin lähdon kanssa tai sen ovensisälle tulevan laatikon kanssa?. onko näissä osissa kyse ajonestosta?
Viimeksi muokannut nikkep78, 10.4.2012 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 9.4.2012 22:18

joo, jaksoin lukea ekan rivin, varmaan on jotain vikaa. kannattaisi varmaan ekana käydä äidinkielentunnit uudestaan, jospa se siitä lähtisi..

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 9.4.2012 22:33

jep... aika epäselväst on ilmaistu...
Siis vaihdoitko virtalukopohjan vai koko virtalukon (kun ratti on ollut irti)?
Jos virtalukko on vaihdettu (ja siis avainkin vaihtunut), niin ajonesto siellä nyt vittuilee...

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 10.4.2012 0:37

Kaverilla teki ajonesto tuota et sammutti kesken ajosta. Lopulta huomattiin, kun nyrkillä valokatkasin alta pamautti niin lähti samantie käyntiin :D Ajonesto boksin kun uitti CRCssä niin rupes futaamaan.. Ei ratti vaikuta tommoseen mitenkään. Oletko harkinnut vikakoodien lukemista?

nikkep78
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.4.2012 19:57

ViestiKirjoittaja nikkep78 » 10.4.2012 16:43

anteeks tuo kirjotus monumentti huomasin ite kans että aika moista tekstiä.


juu eli en vaihtannu ku pelkän virtalukonpohjan kun epäilin että siinä ois vika.mites tuo ajonesto box mistä löydän moisen laatikon??ja voisiko olla mahdollista jos bensansuodatin tukossa oisko mitään perää tässä väitteessä?ja sitten se että ovenlukkopesät väljät?

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 11.4.2012 3:52

tuolla ainakin on juttua ajonestosta:
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... dd9899a3bf

tuo hakutoiminto on ihan näppärä ;)

nikkep78
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.4.2012 19:57

ViestiKirjoittaja nikkep78 » 12.4.2012 20:02

no nyt ainakin selvis että kipinä on hukassa jostain kumman syystä..hassua että ton virtalukonpohjan ja keskuslukkoyksikön vaihdon yhteydessä häviäisi kipinä..nii ja löysin sen ajonesto möykyn valokatkasijan takaa ja sekin näytti ehjän näköseltä ..liekkö se ajonesto toimii kun kuskin ovi on auki ja avaimella ovi lukkoon ja sit kokeilin että lähtiskö käyntiin niin ei syty ykskään valo koelautaan ja taas käänsin ovenlukkoa auki ja sit kokeilin käyntiin ainakin starttas mut ei käynntiin asti.

ainakin rele jossa num 18 naksahtaa ja joku toinen kans ja se lienee num 30

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.4.2012 20:14

Joko tuosta sais vikakoodeja ulos?

audis6
-
Viestit: 627
Liittynyt: 10.2.2005 20:54

ViestiKirjoittaja audis6 » 13.4.2012 7:44

Siellä ajonestoboxin sisällä on pari relettä kolvaa ne yhteen tai tee liittimeen hyppylanka paksu punainen--punainen muistaakseni riippuu boxin mallista.

nikkep78
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.4.2012 19:57

ViestiKirjoittaja nikkep78 » 13.4.2012 18:28

tuota otin puolan irti ja käytin autosähkössä aunakin se yksikkö oli rikki ja puolassa oli kans jotakin häikkää.no hain uuden puolan ja täysin sama oire ei sitten millän lähde käyntiin asti.ei kait se auta kun kokeilla sitä hyppy johto hommaa.ja jos ei tämäkään auta niin sitten vien vikakoodien lukuun...ja se pistoke lienee siinä ajonesto laatikossa..

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 13.4.2012 19:32

ja se pistoke lienee siinä ajonesto laatikossa..
http://www.gerritspeek.nl/fotos/vag-com ... 3-1992.jpg

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.4.2012 20:38

ei kait se auta kun kokeilla sitä hyppy johto hommaa.ja jos ei tämäkään auta niin sitten vien vikakoodien lukuun..

Itse kyllä kokeilisin juurikin toisinpäin.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 14.4.2012 12:03

Eikös -94 se oli siellä tuhkiksen vieressä?
Kuva

nikkep78
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.4.2012 19:57

ViestiKirjoittaja nikkep78 » 14.4.2012 20:58

Kuva


tässä kuvia ajonestoboxsista pikkusen erilainen tuo liitin systeemi.kokeilin tosta toisesta liittimestä sitä hyppyjohto juttua mutta olenko niin tyhmä että en tajunnu että pitääkö liitin laittaa takaisin kun hyppy johto on laitettu?vaihdoin takaisin kaikki osat mitkä olin vaihtannu varaosa autosta..

Kuva¨


Kuva


URL=http://aijaa.com/0002310002211]Kuva[/URL]


Kuva

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 15.4.2012 9:31

Tuolla on asiaa keskuslukituksesta ja ajonestosta.

Kuva johdoista voisi olla otettu vähän lähempääkin, mutta ohjeen mukaan yhdistämällä johdot T5 ja T6 (sin / pun + ?) ja jättämällä boksi kytkemättä, se pitäisi olla ohitettu.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 15.4.2012 11:50

ohjeen mukaan yhdistämällä johdot T5 ja T6 (sin / pun + ?) ja jättämällä boksi kytkemättä, se pitäisi olla ohitettu.


Mites tämä ohje liittyy kyseiseen autoon?
Näkyy kuvistakin että on erilainen boxi kuin tuo ohjeen jenkkimalli..
eri numerolla ja erilaiset liittimet...

nikkep78
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.4.2012 19:57

ViestiKirjoittaja nikkep78 » 15.4.2012 18:00

juu tuli kokeiltua tuota t5 ja t6 hommaa ei tapahtunnu mitään toinen oli toisessa liittimessä ja toinen toisessa liittiessä ja molempien väri oli sinipunainen...oikeestaan niissä oli vain pelkät numerot 5-6...tosiaan ei syttynny edes mittaristoon mitään eloa....

risma
-
Viestit: 49
Liittynyt: 30.1.2010 17:22

ViestiKirjoittaja risma » 15.4.2012 19:16

Kannatta noiden hyppylankojen kanssa olla varovainen, ellei tiedä mitä tekee... Saattaa nimittäin savut karata jostakin piirilevyltä!!!

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 15.4.2012 21:43

^juuri näin ;)

luitko muuten tuon aikaisemmin linkkaamani viestiketjun?
Siinä oli sattumalta samasta boxista kyse.. Huomasin kun laitoin tuota boxin numeroa googleen.. vink vink...

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 16.4.2012 15:20

Mites tämä ohje liittyy kyseiseen autoon?
Näkyy kuvistakin että on erilainen boxi kuin tuo ohjeen jenkkimalli..
eri numerolla ja erilaiset liittimet...

Ajattelin että jospa linkistä löytyvällä neuvoilla, sähkökaavion avulla ja pikku päättelyllä topicin aloittaja löytäisi oikeat piuhat ja saisi ajonestonsa ohitettua.
Oman -95 GTI:n boksi ei ollut samanlainen kuin linkissä esitellyt, eivätkä johtojen värit täsmänneet, mutta silti tuon ohjeen avulla sen sai käyntiin. Toki ennen kytkemistä selvitin minkä värinen naru menee mihinkin.

luitko muuten tuon aikaisemmin linkkaamani viestiketjun?

Kas, sieltähän samainen ohje jo löytyikin. Pahoittelen että tuli toiseen kertaan.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 16.4.2012 16:45

Täällä setvitty mun ajonesto boksi onkelmaa:

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=122903&highlight=

Korjaantu tosiaan kun töppäsin tinaa jokaiseen releen jalkaan. Yksi oli selvästi murtunut.

nikkep78
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.4.2012 19:57

ViestiKirjoittaja nikkep78 » 17.4.2012 19:57

nyt on pakko pitää mietinkiä muutama päivä.kumma perkele ku tosiaa ainoat osat mitkä irtos niin oli ratti/ohjaustanko.virtalukonpohja.keskuslukkoyksikkö.ovenkahva/lukkopesä kuskinovesta.ja tietenkin oli akkukaapeli irti.ja ei millään käyntiin.ke tai to vikakoodin lukuun jos siellä selviis jotakin..

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 17.4.2012 22:17

Avasitko sitä häly boksia ja tutkitko niitä releen kantoja??

Toinen mikä voi olla niin sulaketaulu on jostain liitoksesta horo. Ja se rele joka ei kytke, niin se on todennäköisesti bensapumpun rele. Tosin jos rele ei kytke, niin vika voi olla myös ECU:n päässäkin. Onko sulla varaosa-autosta ecua lainata? Pa pumpun releen paikka on 5 ja releen nro yleensä 53.

Laitat sormen siihen releen päälle ja käännät virrat päälle, tunnet kyllä jos rele kytkee.

Toinen että vaihdat sen toisen reletaulun kokonaan sinne.

nikkep78
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.4.2012 19:57

ViestiKirjoittaja nikkep78 » 19.4.2012 15:55

se on jo vaihdettu se relelaatikko. ja kaikki releet 72.30.53.21 ainakin naksahtaa...

nikkep78
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.4.2012 19:57

ViestiKirjoittaja nikkep78 » 19.4.2012 20:51

jee nyt ei voi kun syyttää omaa tyhmyyttä ja hosumista.nyt meinaa vika löyty ja auto toimii se puola oli syypää kuitenkin.näin se menee oli to ilta ja irrotin puolan että käyn mittuuttamassa sen pe töitten jälkeen. no siinä samalla irrotin pyyhkijät ja niiden alla olevat suojamuovit että saan ecun töpykän irti ja laitettua siihen puhdistusainetta kait siina arvelin että olkoot yön yli irti ja laitan samalla kiinni sen ku asennan puolan paikalleen pistin suoja muovit paikalleen. no tuli pe ja sanovat että puola on pimeenä ja uuden puolan kanssa takas ja paikalleen mutta ei käyntiin ja mikä ihme tänään patkähti se ecu mieleen ja samalla tajusin et se töpykkä on pois paikoiltaan...


ainut että uusi vika ja uudet kuviot tyhjäkäynti heijjaa pahasti ainut jos niin sanotusti otat sen kaasupolkimella haltuun ni että piät sen esm.800 mutta kun päästät jalan pois niin heti alkaa heijjaa.sanotaan että 500-2300 välillä.muuten auto toimii ja pystyy ajaa ihan normaalisti...oisko kellään mitään hajua??ilmamassamittari ja tyhjäkäynti.m puhdistettu sähköpreillä....

kiitos kaikille ketkä oli mukana tässä holmölais savotassa....

clust
-
Viestit: 124
Liittynyt: 8.7.2008 19:10

ViestiKirjoittaja clust » 22.4.2012 13:57

Tyhjäkäynti menee sekaisin jos huohotusletkuissa on vuotoja, joten ne kannattaa tarkistaa. Alla olevassa kuvassa letku 16A on ollut haurasta/murenevaa monessa näkemässäni 2E moottorissa.

Letkun osanumero on 037 103 493 AB ja esimerkiksi slamit.net myy sitä vajaalla 20 eurolla.

Kuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa