Golf V 1.6 FSi "STOP! Oil pressure, stop engine"

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

YALMAR
-
Viestit: 64
Liittynyt: 1.3.2011 9:58

Golf V 1.6 FSi "STOP! Oil pressure, stop engine"

ViestiKirjoittaja YALMAR » 12.3.2012 13:14

Eli otsikon mukasen tekstin heitti ajotietokoneen näytölle kun läksin kotoonta ajelemaan. Ehdin ajaa ehkä 500m kun tuli ilmotus. Vetäsin auton sivuun ja tarkistin ekaks öljyt että löytyy. Ja löytyihän sieltä (vaihdettu 3500km sitte). Käynnistin auton uusiks ja ehdin ajaa ehkä 50m kun tuli samainen ilmotus. Annoin auton olla parkissa ehkä max 2 minuuttia ja koitin taas, jonka jälkeen ei enää ilmotusta tullut.

Kenelläkään samanalaisia kokemuksia tai ehdotuksia siitä mistä tämä johtuu??
Anturissa vikaa ?
Jättääkö vikakoodin ?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 12.3.2012 13:25

Todennäköisesti pitäs jotain koodia jättää nuin vakavasta tapahtumasta.

Itselläni ei tietoa mitä koodia vois olettaa, mutta kannattaa suosiolla lukea ja kokeilla googlata sitä koodia pikkusen (jos sieltä jotain löytyy kuin oletan).

Voihan siellä öljyä olla vaikka paineet oliskin kadoksissa. Ota siis aika varovasti sen kans, suosittelen koodien lukua mahd pian.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 12.3.2012 18:03

Ei koodit mitään öljynpaineongelmaa näytä. Oisko öljypumppu mennyt? ei olis eka FSI koneinen josta pumppu mennyt. toki voi olla öljynpaineanturi

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 12.3.2012 18:06

Tai imusihti tukossa.

YALMAR
-
Viestit: 64
Liittynyt: 1.3.2011 9:58

ViestiKirjoittaja YALMAR » 12.3.2012 20:26

ei olis eka FSI koneinen josta pumppu mennyt. toki voi olla öljynpaineanturi

Jännä että en löytäny mistää öljynpaineanturia, tosin en kyllä kovin aktiivisesti sitä ettinytkän mutta kuitenkin. Mitään käsitystä mitä kustantaa uusi pumppu?

Tai imusihti tukossa.

Oisko heittää vinkkii mistä moisen edes löydän ? :D

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 12.3.2012 21:04

1.4TSI:ssä öljykello löytyy kannen päädystä, pakonokan pään tuntumasta. Vähän tuo on piilossa ja hankalahko paikka toimia. Moottorithan ovat sukua toisilleen niin 1.6FSI:stä voisi löytyä samasta paikkaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 12.3.2012 21:30

anturi on 1.6 fsi koneessa kannen etupuolella ihan sikahelpossa paikassa. Oikealla edestäpäin katsottuna.

YALMAR
-
Viestit: 64
Liittynyt: 1.3.2011 9:58

ViestiKirjoittaja YALMAR » 13.3.2012 17:11

En tiedä tekeekö auto tuota nyt sitte vaan kylmänä, eilen kun tuota alkoi tehdä, teki sen pari kertaa jonka jälkeen ei enää mitään, eikä vikakoodejakaan tosiaan ollut. Tänään taas kun lähti niin alkoi tehdä sitä samaa pazkaa.

Kenelläkään käsitystä mitä tuo anturi kustantaa, mätänetistä ei ainakan tunnu tarvikemallisena löytyvän.

E: mahtaako olla osanumeroltaan 030 919 081 1 kyseessä ?

YALMAR
-
Viestit: 64
Liittynyt: 1.3.2011 9:58

ViestiKirjoittaja YALMAR » 16.3.2012 14:53

EI auttanu painekytkimen vaihto, menee öljypohjan irti repimiseen, katotaa mitä siitä sitte seuraa...

ArtoE
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.12.2006 21:11

ViestiKirjoittaja ArtoE » 17.3.2012 18:28

Voiskohan olla öljysihdissä paskaa. Kertyy helposti sinne kaikkea ainakin 1,4 TSi:ssä. Voi olla halpa vika jos joutuu vaan ottaa öljypohjan pois ja puhdistaan sihdin. Toivotaan parasta...

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 20.3.2012 16:25

Ni, tai sitten hieman kalliimpi, jos vaan jatkaa ajamista... Ei olis ensimmäinen kerta kun näkee hajonneen koneen, jossa "siihen sytty se öljyvalo, mut oli siel öljyy ja ajettiin vaan".

YALMAR
-
Viestit: 64
Liittynyt: 1.3.2011 9:58

ViestiKirjoittaja YALMAR » 24.3.2012 20:36

Tuli öljypohja irrotettua, ja vaihdettua sihti. Päällisin puolin sihti näytti ihan OK, sitte sahasin sen siitä sihdin vierestä että näkee vähän tarkemmin, siinä jotain lima mössöä oli jonkin verran. Tiedä sitten onko se voinut olla vian aiheuttaja.

Kylmänä startatessa vain tuota tehnyt, joten varmaan aamulla ollaan hieman viisaampia.

E: Huomasin että pakoputkessa oleva jousto osa on lähtenyt niinsanotusti rispaantumaan, toisesta päästä miltei irti. Kenelläkään tietoa paljonko tuommonen etupätkä maksaa ?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.3.2012 20:53

Mikä moottorikoodi ja vuosimalli?

Sen verran se kumminkin maksaa että kannattaa korjata jos vaan löytyy sopiva joustopätkä siihen.

YALMAR
-
Viestit: 64
Liittynyt: 1.3.2011 9:58

ViestiKirjoittaja YALMAR » 24.3.2012 20:59

Mikä moottorikoodi ja vuosimalli?


Nyt ei kokopäivän raataneena kyllä pysty sanomaan/muistamaan koodia, 04 tuo kuitenkin on.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.3.2012 21:05

Kaverin -04 BAG-moottoriseen vähän vajaa 700 €.

YALMAR
-
Viestit: 64
Liittynyt: 1.3.2011 9:58

ViestiKirjoittaja YALMAR » 24.3.2012 21:09

Kaverin -04 BAG-moottoriseen vähän vajaa 700 €


On mokomalle hintaa keksitty. Taitaa mennä pärnäsen korjaamolle, saavat keksiä siihe semmosen "tarvikejouston".

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.3.2012 21:58

Hinta tullee siitä että siinä on esikatalysaattori samassa.

YALMAR
-
Viestit: 64
Liittynyt: 1.3.2011 9:58

ViestiKirjoittaja YALMAR » 25.3.2012 20:20

Sihti tuli tosiaan vaihdettua, auto lepäili yön ja tänään sitten päästiin toteamaan että ei ainakan nyt valittanut enää öljynpaineista. Toivotaan että ei valita jatkossakan.

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

Re: Golf V 1.6 FSi "STOP! Oil pressure, stop engine"

ViestiKirjoittaja 204 » 11.7.2016 7:38

Öljyn suodattimen vaihto auttaa.
Monesti menee tukkoon kun vaihtaa eri öljyt ja on todella pieni se suodatin,niin en ihmettele jos noin käy.
Piti vaihtaa useamman kerran kun ostin auton ja laitoin oikein hyvät öljyt autoon.

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

Re: Golf V 1.6 FSi "STOP! Oil pressure, stop engine"

ViestiKirjoittaja 204 » 25.7.2016 16:53

Nyt se vian keksi kun ei meinaa millään löytyä.
Alussa pelas kylmänä hyvin ,mutta nyt ei sitten millään lähde kulkemaan.
Jostakin lykkää moottorin vika valoa mittariin,
On jo neljä kertaa testerissä ollut ja polttoainepuolelle herjaa vikaa.
Paineanturi on uusi ,samoin suodatin. tankkikin on putsattu kun otin polttoainepumpun irti ja se kyllä lykkää bensaa.
Pitäneekö antaa vielä kovakin paine?
Tulpatkin vaihdoin ja lämpötilan tunnistimen.
Pörhön huollossa epäilivät johto vikaa,mutta ei ainakaan antureiden lähellä ole johtoja rikki.
Voisko kukaan valaista mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi.??

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

Re: Golf V 1.6 FSi "STOP! Oil pressure, stop engine"

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 26.7.2016 16:42

Mikä on tarkka vikakoodi? Veikkaan että korkeapainepumppu rikki.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa