Transporter Rego President Class
Valvoja: ffp jäsenet
Transporter Rego President Class
Tuli pitkästä aikaa Vaggine taloon ja tällä kertaa tuollanen -99 Transporter joka on siis alunperin Taksiksi ilmeisesti tehty. Kuvat lötyy tuolta toisesta threadista missä on foorumilaisten kulkineita.
Auto on Rego President Class(?) varustelulla ja muutamia kysymyksiä olisin esittänyt jos täältä löytyisi vastauksia. Auto mukana on perus opas josta ei selviä mitään noista lisäkytkimistä ym. mitä autossa on.
-Kuskin penkin takana seinäpaneelisaa on joku valkoinen termostaatti. Mitä virkaa tuolla on?
-Ohjaamon kattopaneelissa on joku sähköinen flektikytkin jolla saa takaosan katossa olevista aukoista ilmaa virtaamaan. Pitäiskö tuon ilman olla lämmintä ja liittyykö tuohon termostaattiin?
-Kojelaudassa on myös lämmönsäätö takaosaan omalla puhallinsäädöllä, mutta se ei vaikuta mihinkään eli joku sulake on pimee. Missähän tuo takaosan puhallinmoottori voisi olla?
-Onko noissa liukuoven sähöisissä avausmekanismeissä joku vika altis paikka, koska siitä aukaisuvivun päässä olevasta napista kuuluu releen napsahdus kuskin penkin alta, mutta ovi ei aukee.
Onko jotain yleistä nevuoa mitä tuollaisen kanssa tulisi yleisesti huomioida? Auto on siis 2,4D koneella.
Auto on Rego President Class(?) varustelulla ja muutamia kysymyksiä olisin esittänyt jos täältä löytyisi vastauksia. Auto mukana on perus opas josta ei selviä mitään noista lisäkytkimistä ym. mitä autossa on.
-Kuskin penkin takana seinäpaneelisaa on joku valkoinen termostaatti. Mitä virkaa tuolla on?
-Ohjaamon kattopaneelissa on joku sähköinen flektikytkin jolla saa takaosan katossa olevista aukoista ilmaa virtaamaan. Pitäiskö tuon ilman olla lämmintä ja liittyykö tuohon termostaattiin?
-Kojelaudassa on myös lämmönsäätö takaosaan omalla puhallinsäädöllä, mutta se ei vaikuta mihinkään eli joku sulake on pimee. Missähän tuo takaosan puhallinmoottori voisi olla?
-Onko noissa liukuoven sähöisissä avausmekanismeissä joku vika altis paikka, koska siitä aukaisuvivun päässä olevasta napista kuuluu releen napsahdus kuskin penkin alta, mutta ovi ei aukee.
Onko jotain yleistä nevuoa mitä tuollaisen kanssa tulisi yleisesti huomioida? Auto on siis 2,4D koneella.
Tuossa pari selventävää kuvaa:
Seinäpaneelin termostaatti - tietääkö kukaan?
Takaosan lämmönsäätö soittimen alla - mitään hajuan minkä sulakkeen takana tai missä puhallin sijaitsee?
Sähköinen flektikytkin kattopaneelissa TV napin vasemmalla puolella - tämän ilmeisesti tuuletuskanavan puhallin, ei lämmitä?
Seinäpaneelin termostaatti - tietääkö kukaan?
Takaosan lämmönsäätö soittimen alla - mitään hajuan minkä sulakkeen takana tai missä puhallin sijaitsee?
Sähköinen flektikytkin kattopaneelissa TV napin vasemmalla puolella - tämän ilmeisesti tuuletuskanavan puhallin, ei lämmitä?
Takaosan lämmönsäätö volkkarin oma, joten luulisi että siihen sulakkeet löytyy ihan normaalista sulaketaulusta. Eikös se puhallin ole siinä vänkärin penkin takana lattianrajassa? Vai takakulmassa?
Muut ihmettelyt menee siihen samaan yleiseen melko paskaan suomalaiseen dokumentoinnin tasoon johon tämän kokoluokan tai jopa isommatkin yritykset valitettavasti syyllistyvät tänä päivänä ;)
Muut ihmettelyt menee siihen samaan yleiseen melko paskaan suomalaiseen dokumentoinnin tasoon johon tämän kokoluokan tai jopa isommatkin yritykset valitettavasti syyllistyvät tänä päivänä ;)
Rego on ollut konkurssissa monta vuotta, suuri osa työntekijöistä niin toimistossa kuin halli puolella taitaa olla Tamlansilla. Sieltä voisi saada hyvällä tuurilla tietoa.
Meillä ainakin koritehtaana auton mukana menee sähköpiirrustukset ja kaikki dokumentit tavaroista mitä autoon on laitettu, lieneekö sitten esim tässä tapauksessa hukkunut(?)
Meillä ainakin koritehtaana auton mukana menee sähköpiirrustukset ja kaikki dokumentit tavaroista mitä autoon on laitettu, lieneekö sitten esim tässä tapauksessa hukkunut(?)
Yläpaneelissa oleva katkaisija on takaosan imurin/puhaltimen käyttökatkaisija ja vieressä potentiometri ,jolla säädetään sille portaaton nopeus. Siis takana katolla oleva moottori.
seinä termari on mielenkiintoinen, mitä se ohjaa ? takaosan lämmittimen puhallinta?
Kokeile lämpimänä auto kaynnissä ja soittimen alta puhallin päälle ja termarin kiekkoa pyörittämällä ,katkooko puhallinta?
seinä termari on mielenkiintoinen, mitä se ohjaa ? takaosan lämmittimen puhallinta?
Kokeile lämpimänä auto kaynnissä ja soittimen alta puhallin päälle ja termarin kiekkoa pyörittämällä ,katkooko puhallinta?
Joko se ohjaa tosiaan takalämmitystä eli lattiapuhallinta tai
Tuli mieleen sekin että olisiko seinä-termostaatti sulkeutuvilla kärjillä. Eli lähtee kylmäpuhallus katosta päälle, kun lämpötila nousee. Pyrkii jäähdyttämään takaosaa? EDIT:jaa sullahan olikin siihen omat säätimet.
Sulla näyttäs kuiten takakierrolle olevan hanasäätö lämmölle. Tuskin sitä ohitettu sähköisesti.
Mulla on oma lehmä ojassa tähän liittyen...
Tuli mieleen sekin että olisiko seinä-termostaatti sulkeutuvilla kärjillä. Eli lähtee kylmäpuhallus katosta päälle, kun lämpötila nousee. Pyrkii jäähdyttämään takaosaa? EDIT:jaa sullahan olikin siihen omat säätimet.
Sulla näyttäs kuiten takakierrolle olevan hanasäätö lämmölle. Tuskin sitä ohitettu sähköisesti.
Mulla on oma lehmä ojassa tähän liittyen...
Tänään tutkittiin tuo takaosan lämmityspuhaltimen toimimattomuus ja virta tulee piuhoja pitkin moottorille asti. Moottori on liukuoven etureunan kohdalla auton alla. Pitää purkaa ja tutkia saako kuntoon tai sitten hommata jostain uus moottori sinne.
Tuolla kuskin puolella alustassa mistä vesiletkut tulee sinne takapuhaltimelle ja toinen letku lähtee rungon sisällä selvästi taaksepäin...voisko tuossa olla vielä joku lattialämmitys mille tuo valkoinen "huonetermostaatti"?
Pitää jututtaa noita taksareita jos joku olis joskus törmänny vastaavaan tai jos kukaan ei tiä niin kesällä purkaa vähän verhoilua ja katsoa mitä sieltä löytyy. Ei nuo pakkaset ja lumisade houkuta pihalla tutkimaan enempää.
Tuo katto imuri/puhallin selkis tänään itelle myös ku kokeilin niistä suuttimista eli kytkin toisessa asennossa puhalsi sisään ja toisessa imi ulos.
Se liukuoven avausvipu ei myöskään toimi täydellisesti eli joku rele napsahtaa kuskin penkin alla, mutta oven lukitus salpa ei aukee. Vipu itsessään toimii moitteetta.
Kiitos vastanneille!
Tuolla kuskin puolella alustassa mistä vesiletkut tulee sinne takapuhaltimelle ja toinen letku lähtee rungon sisällä selvästi taaksepäin...voisko tuossa olla vielä joku lattialämmitys mille tuo valkoinen "huonetermostaatti"?
Pitää jututtaa noita taksareita jos joku olis joskus törmänny vastaavaan tai jos kukaan ei tiä niin kesällä purkaa vähän verhoilua ja katsoa mitä sieltä löytyy. Ei nuo pakkaset ja lumisade houkuta pihalla tutkimaan enempää.
Tuo katto imuri/puhallin selkis tänään itelle myös ku kokeilin niistä suuttimista eli kytkin toisessa asennossa puhalsi sisään ja toisessa imi ulos.
Se liukuoven avausvipu ei myöskään toimi täydellisesti eli joku rele napsahtaa kuskin penkin alla, mutta oven lukitus salpa ei aukee. Vipu itsessään toimii moitteetta.
Kiitos vastanneille!
Tämä on niin mielenkiintoinen juttu, että kokeiles vielä mitata ku ehdit(halli), katkeaako virta lattiapuhaltimen moottorilta, kun käännät sitä seinätermaria aivan minimiin. Voi olla että sen kärjet on jumittuneet, tai jos menee erillisen releen kautta, se on sökö. Ja lisänä tuo, että puhallinmoottori kaput. Ellei sitten katko miinus-napaa...
Tuo lattialämmitys pitäisi kyllä näkyä selvästi lattiapinnan korotuksena sisäpuolelta. Matkailuautoissa ovat asentaneet jälkeenpäin, mutta että taksiin...Jos se tosiaan on näin, niin se ohjaa ilmeisesti sähköistä sunttia. Liekkö vielä erikseen kiertovesipumppukin. Kun näkisi mihin ne termarin johdot menee.
Nää nyt on vaan arvailuja kirjekurssin muodossa, mutta kiinnostaa!
Tuo lattialämmitys pitäisi kyllä näkyä selvästi lattiapinnan korotuksena sisäpuolelta. Matkailuautoissa ovat asentaneet jälkeenpäin, mutta että taksiin...Jos se tosiaan on näin, niin se ohjaa ilmeisesti sähköistä sunttia. Liekkö vielä erikseen kiertovesipumppukin. Kun näkisi mihin ne termarin johdot menee.
Nää nyt on vaan arvailuja kirjekurssin muodossa, mutta kiinnostaa!
Mulla profilen lanssi, jossa myöskin vastaavia takaosan varusteita. Tässä on säädettävällä termostaatilla takapuhallin, jolle menee sen vw puhaltimen kohdilta omat vesiletkut. Semmonen 25cmx25cm kokonen lämmönvaihdin ja puhallin löytyy kuskin puoleisesta takakulmasta. Ostaessa mainostettiin että "on tässä lattialämmityskin" no sisustan vaihdossa paljastui että tasan ne vesiletkut menee lattian alla, että semmonen 20cm leveä kaistale lattiaa lämpenee :D
Ihan täysin ei ole vielä(kään) selvinnyt tuon systeemin sielunelämä, kun tuntuu että tuo termostaatti vaikuttaa vw-takapuhaltimenkin lämpöön.
Ihan täysin ei ole vielä(kään) selvinnyt tuon systeemin sielunelämä, kun tuntuu että tuo termostaatti vaikuttaa vw-takapuhaltimenkin lämpöön.
No siis jos se lattia lämpiää 20cm leveydeltä koko pituudeltaan niin sehän on jo tehokas lämmitin?
Mulla tosiaan ei oo hallia käytössä joten tarkempi tutkiminen oman osalta menee tuonne kesemmälle :)
Saakos noihin muuten varaosana jos jostain sen liukuoven sähköisen aukaisijan kontaktipintoja - niitä mitkä on siinä ovessa.
Mulla tosiaan ei oo hallia käytössä joten tarkempi tutkiminen oman osalta menee tuonne kesemmälle :)
Saakos noihin muuten varaosana jos jostain sen liukuoven sähköisen aukaisijan kontaktipintoja - niitä mitkä on siinä ovessa.
Pari taksaria nopealla vilkaisulla epäili myös jonkinlaiseksi lattialämmitykseksi tuota termaria. Odotellaan lämpimiä jotta pääsee purkamaan.
Pari lisäkysymystä:
- saako noihin regon penkkeihin mistään noita vöitä? yhden penkin kiristin on rikki ja osia puuttu eli ei voi ehjätä.
- Minkälainen tuo vaihteensiirto mekanismi on? Välillä ei mene ykkönen päälle kunnolla eli pitää painaa keppiä alas kuten pakille laitettaessa, että saa tarpeeks liikkumaan vasemmalle ja pykälän silmään.
Huomasin, että jos väännän vaihdevivusta oikealla voimalla tuntuu kuin koko "paketti liikkuis" ja sen jälkeen 1. vaihde menee taas todella sulavasti silmään..onko se jonkulainen paketti missä vivut on kiinni ja sieltä olis vaan joku ruuvi löysällä ja se liikkuu könttänä?
Pari lisäkysymystä:
- saako noihin regon penkkeihin mistään noita vöitä? yhden penkin kiristin on rikki ja osia puuttu eli ei voi ehjätä.
- Minkälainen tuo vaihteensiirto mekanismi on? Välillä ei mene ykkönen päälle kunnolla eli pitää painaa keppiä alas kuten pakille laitettaessa, että saa tarpeeks liikkumaan vasemmalle ja pykälän silmään.
Huomasin, että jos väännän vaihdevivusta oikealla voimalla tuntuu kuin koko "paketti liikkuis" ja sen jälkeen 1. vaihde menee taas todella sulavasti silmään..onko se jonkulainen paketti missä vivut on kiinni ja sieltä olis vaan joku ruuvi löysällä ja se liikkuu könttänä?
Takapuhaltimesta oli hiilet kuluneet loppuun ja uusi moottori olis maksanu Merkkiliikkeessä "miljoonan" ja tarvikeena 198-220€ mitä kyselin.
Tyydyin vaihtamaan hiilet ja puhallin pelaa kuin uusi.
Tuossa kuva hiilistä, jotka maksoi 10€ jos joku haluaa itse korjata. Juuri oikea koko ja meni heittämällä paikalleen.
Tyydyin vaihtamaan hiilet ja puhallin pelaa kuin uusi.
Tuossa kuva hiilistä, jotka maksoi 10€ jos joku haluaa itse korjata. Juuri oikea koko ja meni heittämällä paikalleen.
Tänään sain soitettua auton alkuperäiselle omistajalle ja kyllä siellä vesikiertoinen lattialämmitys tosiaan on.
Kertoi tuon jopa olevan vielä tehokaskin - kuivaa lattian aika tehokkaasti.
Tänään selvisi myös hehkutuksen releen osalta sellainen asia, että noita on kahta eri mallia. Hidas ja nopea jälkihehkutus malli. Hain mätänetistä rekisterinumeron perusteella autoon soppelin malli ja hehkuvalo ei sammunut ikinä - ennekuin auton starttasi käyntiin ja senkin jälkeen meni noin parinkymmentä sekuntia kunnes hehkuvalo lopulta sammui. Sama lämpimällä koneella.
Tarviketorilta löytyi nopea malli ja nyt rele toimii kuten edellinen eli hehkuttaa n.10sek ja sammuu sen jälkeen. Lämpimänä hehkuvalo ei syty ollenkaan.
Autossa on ollut satunnaista ongelmaa aamukäynnistymisen kanssa eli hehkuvalon sammumisen jälkeen starttauttaa "kauan" kunnes lopulta syttyy. Putkesta tulee pakokaasua, mutta kestää ennekuin käynnistyy. Toisena aamuna ei mitään ongelmaa.
Polttoaine suodatin on uusittu ja nyt tuo rele. Jos ei asetu niin seuraavaksi menee hehkut uusiksi..
Kertoi tuon jopa olevan vielä tehokaskin - kuivaa lattian aika tehokkaasti.
Tänään selvisi myös hehkutuksen releen osalta sellainen asia, että noita on kahta eri mallia. Hidas ja nopea jälkihehkutus malli. Hain mätänetistä rekisterinumeron perusteella autoon soppelin malli ja hehkuvalo ei sammunut ikinä - ennekuin auton starttasi käyntiin ja senkin jälkeen meni noin parinkymmentä sekuntia kunnes hehkuvalo lopulta sammui. Sama lämpimällä koneella.
Tarviketorilta löytyi nopea malli ja nyt rele toimii kuten edellinen eli hehkuttaa n.10sek ja sammuu sen jälkeen. Lämpimänä hehkuvalo ei syty ollenkaan.
Autossa on ollut satunnaista ongelmaa aamukäynnistymisen kanssa eli hehkuvalon sammumisen jälkeen starttauttaa "kauan" kunnes lopulta syttyy. Putkesta tulee pakokaasua, mutta kestää ennekuin käynnistyy. Toisena aamuna ei mitään ongelmaa.
Polttoaine suodatin on uusittu ja nyt tuo rele. Jos ei asetu niin seuraavaksi menee hehkut uusiksi..
Yksinpuhelu jatkuu - nyt vajaan parin viikon aikana auto käynnistynyt moitteettomasti tuon releen vaihdon jälkeen.
Rele maksoi tarviketorilla 19€ ja marmoritiskillä hintaa olis jääny 124€..
Nuo hehkut voisi vaihtaa varalta kun ei tiedä millon ne on viimeksi vaihdettu. Onko tuo oikeesti niin paha rasti kuin sanotaan?
Säädin liukuoven sisällä soileneidille menevät vaijerit/tikut tänään tikkiin ja se oli sellanen 2 tunnin homma, että sai ne pelaan synkroonissa. Nyt aukee ovi napista nätisti :)
EDIT: edelleen hakusessa yksi lantiorullavyö jos löytyis ylimääräisenä.
Rele maksoi tarviketorilla 19€ ja marmoritiskillä hintaa olis jääny 124€..
Nuo hehkut voisi vaihtaa varalta kun ei tiedä millon ne on viimeksi vaihdettu. Onko tuo oikeesti niin paha rasti kuin sanotaan?
Säädin liukuoven sisällä soileneidille menevät vaijerit/tikut tänään tikkiin ja se oli sellanen 2 tunnin homma, että sai ne pelaan synkroonissa. Nyt aukee ovi napista nätisti :)
EDIT: edelleen hakusessa yksi lantiorullavyö jos löytyis ylimääräisenä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 35 vierailijaa