T5: öljypainevalo ja öljypumppu

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

cordo-00
-
Viestit: 89
Liittynyt: 4.9.2006 17:44

T5: öljypainevalo ja öljypumppu

ViestiKirjoittaja cordo-00 » 3.11.2011 9:46

Kuulin korjaamolta, että Transporter T5:n öljypainevalossa on sellainen logiikka, että syttyy vasta, kun kierrokset ovat olleet yli 2500rpm:ssä vähintään 15 sekuntia. Ihmettelivät itsekkin sitä, mutta väittivät tämän pitävän paikkaansa. Mikähän idea tässä on? Tämän tiedon mukaan öljyvalo ei syttyisi tyhjäkäynnillä, vaikka öljyä ei olisi ollenkaan.

Onko jotain suositusta, millä kilometreillä öljypumppu pitäisi uusia. Oma kulkineeni (AXD-koneella) on menossa kansiremonttiin ja mietin, pitäisikö öljypumppu uusia samalla. Autolla on ajettu 560tkm ja tarkoitus olisi pitää auto liikenteessä vielä vähintään 300tkm.

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 3.11.2011 19:11

Tuo sama toiminto on muissakin vw-konsernin tuotteissa ollut jo pitkään. Tuo 15sek kuulostaa ehkä hieman pitkältä ajalta, varmaankin noin 5sek +2000rpm todellisempi.

Syy tuohon toimintoon että moottoreissa on vain yksi ö-paineanturi, joka on yläpaineanturi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa