4 r32 xenon ajovalo rikki

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

4 r32 xenon ajovalo rikki

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 5.10.2011 0:23

Tämmönen pääsi käymään että vasen xenoni pimeni, käytin käyttöautolla valohoidossa niin sanovat että umpio on rikki ja rikkonut myös xenonin sytyttimen eli umpio ja muut hilppeet vaihtoon ->1200e yhdestä valosta.

Olisiko kenelläkään mitään muita ehdotuksia..

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 5.10.2011 1:21

purkaamo? AVK?

twin
-
Viestit: 130
Liittynyt: 8.8.2003 13:02

ViestiKirjoittaja twin » 5.10.2011 11:46


jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 5.10.2011 12:49

Tuo on DS1 polttimoilla, ainakin omassa autossa ballasti on sisälokasuojassa aivan erillään umpiosta. Sytytin on polttimon juuressa, joka tulee uuden polttimon mukana.

edit. taitaakin olla golfissa toteutettu eri tavalla.

j-lo
-
Viestit: 160
Liittynyt: 14.9.2009 21:01

ViestiKirjoittaja j-lo » 5.10.2011 14:12

Itsellä on D2S polttimolla kys umpiot ja ballastit kiinni umpiossa. Hieman ihmetyttää, kuinka se umpio on rikki? kertoiko ne tarkemmin? Ettei olis vaan pelkässä ballastissa vika?

Ballasteja saa esim: http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... /Ballastit


mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 7.10.2011 1:49

Kiitoksia kovasti linkeistä! Lähti xenoni tänään matkaan, toivottavasti toimii ! Kuinka sattukaan että vielä just oikeenpuoleinenkin (eli siis vasemman)

j-lo
-
Viestit: 160
Liittynyt: 14.9.2009 21:01

ViestiKirjoittaja j-lo » 7.10.2011 14:55

Hieno homma, nää r32 umpiot on kyl kiven alla ja yleensä jos löytyy, niin maksaa maltaita.

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 16.11.2011 22:17

Terve, nyt kävi silleen että saatiin se umpio vaihdettua niin ei mitään vaikutusta. Möikö se meille rikkinäisen vai onko vika jossain muualla? Jos on hajua missä muualla voisi olla niin olisi hyvä.. täytyisi päästä katsastamaan

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 16.11.2011 22:22

Slamitilla oli hyllyssä yksi pari uusia r32 xenoneita, toisessa oli lasissa halkeama, toinen ehjä. Varmasti myyvät varaosiksi jos vielä ovat tallessa.

j-lo
-
Viestit: 160
Liittynyt: 14.9.2009 21:01

ViestiKirjoittaja j-lo » 17.11.2011 15:40

tuliko siinä umpion mukana ballasti? jos ballasti pelaa, niin sit johdoissa/polttimossa häikkää

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 22.11.2011 21:18

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1206027


TUossa on se myynti ilmo, kai siinä ballasti on. Tuo on nyt siellä paikallaan, ei pala xenon eikä parkit (myöskään oikealla) pitkät pelaa..

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 22.11.2011 21:43

Tuolta löytyy kans jotain (valoja ja muutakin): http://www.diederichs.com/
->esim hakusanalla XENONSCHEINW

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 22.11.2011 22:14

Tuleeko umpion liittimeen virrat parkille ja lähivalolle, silloin kun niiden pitäisi olla päällä? jos ei, niin onko sulakkeet 20-21(lähivalot) ja 22-23(parkit) ehjät? Tuleeko niille syötöt silloin kun kyseiset valot ovat päällä?

j-lo
-
Viestit: 160
Liittynyt: 14.9.2009 21:01

ViestiKirjoittaja j-lo » 23.11.2011 16:44

Vaikuttaa mukavalta piuhaongelmalta. Tsekkaa ekaks sulakkeet ja sit johtojen kimppuun =)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 25.11.2011 9:35

Miten se umpio on rikki? Onko lasi ihan konkreettisesti paskana? Heitäppäs vähän enemmän infoa jos on. Palaako parkit, pitkät, muttei xenon? Jos umpio ehjä, osta briteistä ja kaivat sisustat siitä valosta siitä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 25.11.2011 9:43

Kuva

Tossa olis toi musta laatikko joka ilmeisesti sytyttää sen polttimon. Ettei olisi se? Mikäli muut toimii paitsi xenon poltin?

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 27.11.2011 23:27

Lasi on ehjä kummassakin, alkuperäsessä on se sisusta siellä irti ja pääsee heilumaan.. käyttöautolla väittivät että tämä rikkonut sen sytyttimen. Mun mielestä ite ovat saaneet sen irti sielä rassatessaa. Ostetussa umpiossa on sisusta paikallaan mutta ei tosiaan pala xenon eikä parkit ( parkit ei myöskää oikeenpuoleisessa).

En ollu ite paikalla kun asentaja vaihto tän ostetun umpion, mutta se väittää että se oli syttynyt, palanut jonkin aikaa ja sitte kummatki valot oli hitaasti hiipunu ja sammunu. Sit se huomas että akku oli tyhjä (auto oli seissy kauan) latas akun ja koitti nii taas vasemmanpuoleinen xenon ei pala. En oo siis nähny ite missää vaiheessa paloko tässä ostetussa umpiossa xenon mutta näin asentaja väittää.
Täsä ostetussa umpiossa xenonin "silmä" näyttää himmeämmältä kuin oikeenpuoleisessa alkuperäisessä. Vähän niinkun koiralla kaihi..

Pitkät palaa kummassakin.

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 27.11.2011 23:33

Sulakkeet katsoin ja ihme ja kumma toinen lähivalon sulake oli palanut. Toiveet heräsi mutta kun vaihdoin sen niin ei mitään vaikutusta! Syöttöjä en oo vielä ehtiny testaamaan

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 27.11.2011 23:35

Ja autokaan ei herjaa mitään mistään vioista valoissa, waschwasser auffüllenia vaan prkl piippaa..
Mystinen vika

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 28.11.2011 15:42

Jos se sisusta on irti ylhäältä, sen jälkeen umpio on entinen. Tai näin muistelisin. Noita on mennyt maailmalla muutamia paskaks.
Tuon ei pitäisi mitenkään vaikuttaa xenonin syttymiseen, jollei herkemmin riko poltinta.
Tuo "kahi" on todennäköisesti siitä että toista on käytetty enemmän/ paskasta. Olihan poltinta testattu ettei olisi vaan se palanut?

Testaisin ensinmäiseksi sen että tuleeko virtaa T12/5 ja T12/6. Sitten kurkkaisin että onko mikään johto poikki. Sielä mustan palikan alla voisi olla mahdollisesti poikki johtoja. Muistaakseni se takakansi makso jonkun 46€ ja siinä tuli perusjohdot mukana.

Tuo mk4 R ei kerro mitään palaneista polttimoista. Mikäli mietit noita herjauksia. Mittaristossa on kyllä ominaisuus sille, muttei autoon ole vedetty tarpeeksi sähköjä niiden katsomiseen.

Harmi kun asustat sen verran pitkällä.....

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 29.11.2011 14:31

Missä asti asut?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 29.11.2011 14:32

Espoossa :( Olis helppoa kun olisi samanlaiset lamput niin pääsis kokeilemaan eriosia....

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 30.11.2011 8:48

Joo, mieluusti ottas kyllä apua tähän hommaan, alkaa hermo mennä ja aika ei meinaa riittää..

Sellasia havaintoja että tässä uudessa umpiossa surisee joku aina kun virrat kääntää ja vähän muullonkin.. valojen korkeuden säätömoottoriko siellä yrittää jotakin..

Mietin jo että minkähänlainen homma olis vaan vaihtaa halogeenit

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 30.11.2011 12:18

Olisikohan sulta menny korkeudensäätömoottori (t)? Itellä ne meni, ilmeisesti siksi umpio kupli....Vaikka vw ei löydy niitä ja mukamas ei ole vaihdettavissa niin ne on ja osanumerokin löytyy, tosin audilta. Boch osanumero: 0 307 853 304

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 30.11.2011 20:04

Tossa on se mekanismi sisältä..
Kuva

ja tolta näytti korkeudensäätömoottori kun otti suojakuoren pois:
Kuva

Mutta tuo ei vaikuta mitenkään xenonin palamiseen.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 30.11.2011 21:17

Boch osanumero: 0 307 853 304


Tuolla osanumerolla tuo löytyy vaikka lähimmästä boshia myyvästä tarvike putkasta.

Näyttäs olevan esim Golf V:ssä New Beetlessä ym sama. Hinta luokkaa 50€.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 30.11.2011 21:23

Onko tuo niin fiksu ettei polttele xenonia jos korkeudensäädin ei toimi/oikkarissa/irti tms?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 30.11.2011 21:29

Ei mulla ainakaan.....

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 30.11.2011 21:33

http://seekpart24.com/bosch/control-hea ... 100279&at=

Tuon tilasin ja sinne myös sopi......1J0 941 295 A

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 2.12.2011 10:16

Ehkä tämä auttaa:
Kuva
Mietin tätä. MIkäli vaihdoit koko valon "käytettyyn" joka pitäisi toimia, on vian pakko olla T12 plugissa tai matkalla plugiin. Oletko kokeillu vaihtaa sytkää ja ballastinta ristiin noista valoista? Jos vaikka toisessa olis ballastin rikki ja toisessa sytytin?

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 4.12.2011 11:23

Empä oo koittanut, täytyy kattoo taas kunhan kerkee, kiitti tuosta kaaviosta..

Vähän oon kyllä miettinyt myös halogeenien vaihtoa, minkähänlainen homma se on? Tarttis saada auto ajoon ens viikonlopuksi

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 4.12.2011 16:58

Xenoneissa on T12 liitin, halogeeneissa T10, eli ainakin johtoadapteri pitäisi tehdä. Kufatec myy adapteria halogeeni->xenon, muttei sun tapauksessa toimi, kun on uros/naaras väärinpäin. Sitten voi tulla ongelmia automaattisen korkeudensäädön kanssa.

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 7.12.2011 16:56

Haha eihän niissä ballasteissa tietenkää voi olla samanlaiset liittimet, sehän olis ollu ihan liian helppoa..

Kokeilin just vaihtaa ensiksi xenon polttimon, ei mitään vaikutusta, sitten irrotin ballastin ja koitin laittaa vanhasta umpiosta ballastia niin siinä on erilainen liitin.

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 7.12.2011 16:58

Seuraavaks oisin koittanut vaihtaa tuota sytytintä (jos se nyt on tuo musta laatikko mistä menee kaks paksua johtoa) mutta kun se sen päässä oleva xenon polttimoon tuleva liitin ei mahdu tulemaa sieltä umpion läpi niin siinäpä ollaan..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.12.2011 17:04

Niin kai sinne liittimille asti tulee virtaa?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 7.12.2011 17:24

Kyllä se sytkän liitn tulee ulos sielt, otat vaan ne säädöt niin eteen kuin uskallat..Ite sain koko xenonin purettua ilman lasin rikkomista. Heijastinpintojen irrotus vaatii lasin poiston.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 7.12.2011 17:25

Katsoisin eka T12 pinit että niille tulee virtaa, kuten Sebastian mainitsi, muuten kaikki muu voi olla turhaa.

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 7.12.2011 17:54

Katoin joo. 5 ja 8 tulee 11.56. Eli eli, vika rajautuu siis umpioon..?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 7.12.2011 20:40

Niin ite tulkitsisin...

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 7.12.2011 20:46

Jooh eli täytys se sytytin sieltä saada ulos, mitä tarkotat tuolla säätöjen laittamisella niin eteen kun mahollista? Siis sitä korkeus säätöä vai? Liikkuneekohan se ilman sähköä kun sielä on se kierre veto systeemi moottorilta

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 7.12.2011 20:47

Onkos sulla puskuri irti ja pulailet sitä? Kokeile laittaa toisen puolen xenon kiinni siihen liittimeen ja kato jos syttyy. Saadaan se ainakin rajattuu että on umpiossa. Jotenkin hämärältä tuntuu nyt tuo vika. Villi veikkaus olis että se sytytin on menny, mut miksi ihmeessä se varaumpio ei toimis...Äläkä sitten hävitä sitä "risaa" pois....

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 7.12.2011 20:49

Siel ylhäällä on ne kaks valkost mihin menee isokuusiokolo, niitä ruuvaat että se heijastin liikkuu kohti lasia...Muista että joudut ruuvaa sen sit takasin suunnillee (sit kun toimii) muuten näyttää taivaalle...
Vaikka briteissä yms väittävät ettei onnistu niin ainakin ite onnistuin... Se on pien tetris kyllä saada sielt ulos....

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 7.12.2011 21:28

Juu sain sen kans ulos sieltä.. täs alkuperäses on vaan toinen niistä korkeus säädöistä irti sieltä että ei taida takasinpäin tulla. Mut näin päin meni ainaki vielä.. mut vähän nyt vaikuttas siltä että kummassaki umpiossa on rikki tuo sytytin sekä ostetussa että alkuperäsessä.

Ei oo puskin irti oon vaa akun ottanu pois tieltä

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 7.12.2011 21:33

Eli pulaat valot paikoillaan....MUISTAAKSENI saisit varaosaumpiosta sen yläkiinnikkeen...Löytyyköhän sytkää golfin alta? Bora taitaa käyttää samaa...1J0 941 641 B taitaa olla koodi

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.12.2011 0:25

Katoin joo. 5 ja 8 tulee 11.56. Eli eli, vika rajautuu siis umpioon..?


5. napa on main beam aka. pitkä valo. Dip(ped) beam on lyhyt valo eli sinun tapauksessa xenon-poltin.

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 11.12.2011 16:07

Jaa niimpäs näyttääkin Markku olevan..

Nyt on taas mittailtu..
Dip beamin mittasin eli 6 ja 8 välin ja virtaa tulee sinnekkin.
Sitten mittailin sitä sytytintä ensiö eikä toisiopiirin läpi ei mene virta.

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 13.12.2011 19:55

Täälläkin Octavia II:sen toinen lähivalo xenon pysyy pimeänä vaikka olen kokeillut jo vaihtaa polttimoakin. Onko näissä erillinen sulake molemmille lähivaloille? Ne voisin tarkistaa ennen kuin alan vikakoodeja lukemaan.

Tässähän kävi niin että paloi toinen D1S xenoni ja vaihdoin sitten molemmat uusiin ja toimikin muutaman kilometrin loistavasti mutta sitten pimeni toinen ja ei syty millään..

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 14.12.2011 20:19

Mystistä koska korjaaja joka vaihtoi omaani tuon uuden umpion jossa piti olla toimiva ballasti, sytytin ja polttimo väitti myös että valo paloi vähän aikaa kunnes hiipui ja sammui....

Huono että ei ollut itse paikalla näkemässä kävikö näin tosiaan mutta vaikuttaisi vähän samalta vialta

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 14.12.2011 20:20

Yks hyvä syy taas tehdä ettei tuu pelkkää "valohoitoa" :) Mut kyllä ihmettelen tätä casee vieläkin.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 14.12.2011 20:26

Lisäksi ballastimen eriliitin on kyllä mysteeri. Hmm, toinen valostahan on masteri ja toinen slave. Olisikohan sulla nyt 2 masteria tai 2 slavea? Siksi olisi voinu syttyä ja sammua sen jälkeen? Niin kokeilit varaosavalon sytkää siihen alkuperäiseen?

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 15.12.2011 14:14

En oo vielä kokeillut kun paikallaan vähän vaikea saada se sytytin sinne ujutettua,,

jaa tässä pitäis vielä sellanenkin ottaa huomioon että toinen on master jne?

Se on ainakin ero että toinen on Boschin. Tämä jonka ostin käytettynä. Ja on myös tehty Saksassa. Kun taas toisenpuolen alkuperänen on OEM VW logoilla jne ja tehty Ranskassa. Ja ballastien liittimet tosiaan erilaiset

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 15.12.2011 20:21

Sitten mittailin sitä sytytintä ensiö eikä toisiopiirin läpi ei mene virta.


Olisko tuo sen merkki että sytytin on rikki?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 16.12.2011 3:05

Ei osaa sanoa sytkäst, mut jos kurkkaat sisälle niin toisessa on enemmän johtojakin. Ainoa selitys keksin miksei ballastin mene paikalleen. On mullakin molemmat erimerkkiä. Tosin ekana kesänä molempien heijastin pinnat kuprus niin ostin uudet takakannet ja piuhat sinne. Voi olla että mullakin olis ollu masterit tai slavet niin siks kuprus.

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 23.12.2011 12:55

Sytyttimienkin liittimet oli erilaiset.. luovutin :D Aika varattu käyttöautolle ja joulunviettoo

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 10.2.2012 21:27

Sitä on nyt käytetty vaikka missä valohoidossa ja maksettu ittensä kipeeks, ois vaa pitäny nöyrästi maksaa se 1200e sillon käyttöautoon..

Esim ne umpiot summuut hilppeet ei sopinu toisiinsa ollenkaan ja tämä käytetty ostettu "r32" originaali umpio sisuksineen on jostain 1.4 borasta. Eivät siis "keskustele" keskenään eikä tämä boran umpio keskustele auton tietokoneen kanssa.

Noh eipähän tarvi ajella voi senkin edestä ottaa Olusta!

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 11.2.2012 17:29

Tuol Briteis olis xenon sarja 230£ molemmat. Ainoa vika olisi että lasit rikki....Ite tarvitsisin linssin ja heijastin pinnat varaosiksi.....Niissä olis ballastimet jne kaikki....Linssin takana on sellanen pieni levy mikä kaiketi erottaa LHD ja RHD noissa, en tosin 100 varma ole....

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 17.5.2012 12:13

Multa saat tuon alkuperäsen umpion kyllä jos haluat, siinä on ehjä lasi ja linssi ja heijastinpinnat... Tarttis vaan saada valoa tuohon omaan ilmeisesti varaosa Bosch umpioon joka on paikallaan. Jos tuollaset ranskassa tehdyt ballastin sekä sytkän jostain löytäs nii toimisko lie sitten

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 17.5.2012 16:06

Kun pulailet niin otatko alkuperäisestä ballastimesta kuvan? Jotenkin hieman ihmetyttää ettei toimi tuolla varaosa ballastimella...
Etka erittää vain LHD ja RHD xenonit ja ne käyttäisi samaa ballastintakin, siis tuon mukaan muita ballastimia ei ole edes.

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 16.11.2012 18:39

Eilen päätettiin että hommataan sitten se uus umpio ja kaikki hilut sillä 900 ja risat niin ilmottivat että ei ole saatavilla ja laitettiin jonoon ja kun jonoon tulee tarpeeksi monta umpion haluajaa niin ruetaan valmistamaan.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 16.11.2012 20:24

Luulisi, että noita esim. eBaysta löytyy ehjiä. Varmaan "vähän" edullisemminkin jopa.

Ja ainakin TT:ssä se vipu siellä umpion sisällä vaan laski sen valokeilan viisteen suoraksi. Ei saanut siis käännettyä kätisyyttä.
Eli kun valokeila on näin: _/ ja vipua kääntämällä se oli näin: __. Ei saanut siis tuota viistettä ainakaan mulla nousemaan vasemman käden puolelta ylös...
Eli kannattaa katsella niitä umpioita manner-euroopasta (jenkeistä ei oo varmaan järkeä, kun kulut on niin kovat).

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.11.2012 21:43

Näyttäs eBaysta irtoavan hivenen edullisemmin ooeeämmääki jos oikein katsoin.

Ootkos kokeillu oikeanpuoleista valoa siihen kuskinpuolelle ja toisinpäin?

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 17.11.2012 19:26

350e löytyy oe käyttämättömänä ebaystä.

Aikamoisia patentteja myös rakentaa tuolla 900 ja risat summalla, umpion saa täysin levälleen ja osia löytyy käytettynä järkihintaan.

Valokuvion rajaukseen olevan peltilevyn voi rakentaa myös itse jos tulee väärän puolen umpio hommattua. Jenkkien HID foorumeilla tekevät pellit itse ja säätävät etäisyyden mahdollisimman tarkkaa rajausta varten... vajaa millinen pellin pala, peltisakset, vasara, pora ja tekemisen iloa :)

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 22.12.2012 4:05

Sebastian: kaikkea on kokeiltu. Joka osa käytetty kummallakin puolella ristiin rastiin, johtosarjatki revitty irti ja käyty läpi mitä vaan keksiikään.

Tuli tuo tilattu umpio joku viikko sitte; ei ollu ballastia vaikka tilasivat muka täydellisenä jotan nyt se tilauksessa lisäks samasta paikasta

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 22.12.2012 4:13

Kai vähän erikoisempien autojen omistajia täytyy rankaista jotenkin :D no eipähän tule kilometrejä mittariin
Viimeksi muokannut mk2 GTI, 18.2.2013 12:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 28.1.2013 20:03

Xenon palaa nyt.


Noin puolentoista vuoden pimeyden jälkee.

Kiitoksia kaikille yrittämisestä !

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.1.2013 9:53

Mitäs sä teit sille?

Vaihoit koko lampu?

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 29.1.2013 17:51

Yks paja sai käyttöautolta jollain konstilla pelkän alkuperäsen ballastin. Sillä lähti toimimaan. Ainut ongelma mikä selvis tänään kun kävin katsastamassa on että tämä korjattu lamppu paistaa suoraan maatakohti.
Muuten meni läpi ilman mitään sanomista mutta korjauskehotus lampun suuntaamisesta

asdasd
-
Viestit: 19
Liittynyt: 30.3.2014 11:15

Re: 4 r32 xenon ajovalo rikki

ViestiKirjoittaja asdasd » 27.2.2017 20:48

Laitetaas tänne vanhaan itellä '01 HB 4motion 1.9TDI golffi ja kuskin puolen umpiossa on kyllä ballasti kiinni mutta missä pelkääjän puolen ballasti on piilossa? Tai mikä lie voisi olla vikana kun pelkääjän puolen xenon ei toimi mutta jos vaihtaa umpion kuskin puolelle niin toimii? Ja kuskin puolen umpio ei toimi pelkääjän puolella?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa