Pojat meitä on kusetettu!

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Cruinneach
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.4.2011 10:36

Pojat meitä on kusetettu!

ViestiKirjoittaja Cruinneach » 21.8.2011 20:56

Ostein tuon golffin tuosa huhtikuun lopulla ja vaikeudet alkoivat kesäkuulla - en nyt jaksa ihan kaikkea selostaa mut moottorissa on kaikkea sähköhäikkää ja sen semmosta.. Nyt käytein vasta huollossa ja todettiin et auton mulle myynyt umpikiero autojobbari (liike) on vissiinki sabotoinut moottorihäiriömerkkivalon kun ei syty edes siinä vaiheessa ku vääntää virrat päälle. Semmosia siinä on ollu et nyt vaihetaan moottorinnopeuden tunnistimen anturi ja piuhotus ja sitte tulpat ja mahollisesti viä korjaillaan lisää ku ilmottaa et lyö maahan oikosulun 2 puolalta - kaasuläppääkin herjaa vikakoodilsitalla nii ja syö öljyä melkeen enemmän ku bensaa. Onko mitään semmosta piuhaa millä näkis millon vikakoodit on tullu koska määhän niin lähetän laskun niistä sille autojobbarille jos ne on vaan tullu ennen sitä päivämäärää / kilometrimäärää ku oon auton ostanu. Lupas viä kahden mun kaverin läsnäollessa et autolla on takuu jos moottoriin tulee jotain isompaa.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 21.8.2011 21:24

Olikohan tässä joku kysymyskin, en ainakaan kysymysmerkkiä näe? Ilmoitat jobbarille, että vetoat virhevastuuseen ja auto pitää korjata liikkeen piikkiin?

Cruinneach
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.4.2011 10:36

ViestiKirjoittaja Cruinneach » 21.8.2011 21:27

Onko mitään semmosta piuhaa millä näkis millon vikakoodit on tullu? (kilometrimäärä/päivämäärä)

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 21.8.2011 22:00

Ei löydy freeze framea noin vanhasta autosta, eli ei.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 21.8.2011 22:49

Muistetaanhan että vikakoodi ei aina tarkoita vikaa, sehän voi tulla ihan mitättömästä asiasta välillä, kylmällä jos virrat vähissä tms... Puolavikojahan näissä on jos on juurikin 16v kone, eli kannattaa kokeilla sitä kakkosen puolaa, ne ei maksa ku 50€... Kerro nyt ihmeessä millasta vikaa on niin osaa joku auttaa kenties? pätkiikö, nykiikö tms? Kaikki sulakkeet varmasti ehjät?

Cruinneach
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.4.2011 10:36

ViestiKirjoittaja Cruinneach » 21.8.2011 23:39

1.4 kone siinä on AHW ihan tarkemmin.

Tässäpäs ois vikalistaa tärkeysjärjestyksessä:

Olennaisin vika tosiaan odottaa korjaamistaan ts. moottorin nopeusanturin ja moottorin ohjausyksikön välinen yhteys pätkiin, nykii nii et tuntuu ku koko kori hajoiais liitoksistaan ja pahimmassa tapauksessa huomaa nykäsyn jälkeen et akun merkkivalo syttyy ja sitte se hyytyy koko kone mut lähtee kuites heti käyntiin ku pysäyttää ja vääntää uudelleen avaimesta. Tämän meen kuites korjauttaan nyt viimenen päivä. Vaihetaan se anturi ja en tiiä vaihetaanko koko piuhotuksetki.

Lukot on rikki.
Kuskin oven lukko ei reagoi avaimeen millään lailla. Vänkärin oven lukko toimii ja sillä laillahan mää meen sisälle et avaan vänkärin oven avaimella ja sit sisäkahvasta kuskin oven ja sama toisin päin: Lukitessa autoa menen vänkärin puolelta sisään ja painan kuskin puolen oven napin alas ja lukihen sitte sen vänkärin puolen oven avaimella.
Keskuslukituksen kaukosäädin oli joku pilipaliversio - ei mikään Cobra, tippu pari kertaa maahan ja luulin et patteri loppu ku ei toiminu mut hajos sitte vissiin kokonaan. Nyt siinä on uus patteri ja kaukosäätimeen syttyy punainen valo ku painelen nappeja mut se onki sit ainut mitä tapahtuu.
Konttia en oo saanu kiinni ollenkaan sen jälkeen ku keskuslukitus hajos. Avain ei passaa konttiin en tiiä onko lukko vaan niin hapettunu vai pitäskö mulla olla siihen toinen avain.
Voin elää ilman kaukosäätöistä keskuslukitusta kunhan ovet pelais edes avaimella ;)

Tuosta puolaviasta en osaa muuta sanoo ku et vikakoodi listassa luki puola 2: oikosulku maadoitukseen, kokkeillaan nyt eka kuites et auttaisko ku vaihtaa tulpat ja kattoo sitte ;)

Pakoputki on alkanu vuotaa ja resonoi todella kauniisti. Pelottelivat sielä pajalla et onko tehot tallella vai oisko syytä epäillä et katti on hajonnu, mut todettiin et kyllä sielä tuntuis olevan voimaa.

Vasemman puolen etuvilkku vilkuttaa tuplanopeudella, mikä on aika viheliäistä.

Kaasuläpän vikakoodiki sinne listaan tuli mut ajoivat sielä pajalla jonku ohjelman koneessa ja meinasivat et läppä liikkuu ihan ok.

Aiemmin keväällä ei pitäny tyhjäkäyntiä ja epäiltiin kaasuläppävikaa, mut kaasuläppä tosiaan oli ihan puhdas ja liikku, ilmansuodatin sen sijaan oli ihan käsittämättömän paskanen ja sen mää vaihoin sen jälkeen alako pysyyn tyhjäkäyntikierrokset.

Öljyä syö ihan kiitettävästi, suunnilleen ehkä 1/2 litraa ja 1000 km. Ei kuulemma mikaan Volkkarin kruununjalokivi tuommonen 1.4 kone... Moottorista kuuluu semmonen viheliäinen "ominaisääni" venttiilinnostajat vissiin flopsuttaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 22.8.2011 1:32

13. vuotta vanha auto siis kyseessä? Semmosia ne vaan taitaa olla. Osa ton ikäisistä menee jo hiljattain paaliin ja lopuilla kitkutellaan ehkä vajaa 10 vuotta lisää.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 22.8.2011 8:00

Teittekö myyntipapereita ollenkaan? Luultavammin lukee kohdassa lisätietoja että= Myyty korjattavaksi.
Ootko ollu yhteydessä tähän liikkeeseen?
Monelle jää paskamaku suuhun jos auto hajoaa muutaman kuukauden päästä ostosta ja kumminkin osto tilanteessa olisi ollut mahdollisuus käydä auto läpi suurennuslasilla. Eihän tämä liikekkään välttämättä tiedä vikavaloista jne.... jos liikettä edellinen omistaja onkin tämä kusettaja.
Autoissa on vikoja oli ne sitten uusia tai vanhoja. Niitten kanssa joutuu vaan elämään ja jos ei pysty elämään niin fillari on melko luotettava peli mutta niissäkin saattaa esiintyä vikoja.
Jos nyt menet vasta narisemaan liikkeeseen vioista niin luultavammin nauravat pihalle liikkeestä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.8.2011 8:03

Ostein tuon golffin tuosa huhtikuun lopulla ja vaikeudet alkoivat kesäkuulla

Nyt pitäisi pystyä todistamaan, että viat ovat olleet autossa jo myyntihetkellä. Monet noista luetelluista vioista ovat olleet havaittavissa jo ostohetkellä, mm. lukkojen toiminta.
Osa vioista voidaan laittaa selkeässti normaalin kulumisen piikkiin, kuten vilkut ja pakoputki.
Lupas viä kahden mun kaverin läsnäollessa et autolla on takuu jos moottoriin tulee jotain isompaa.
Takuun ehdot kannattaa aina laittaa paperille, "jotain isompaa" voi olla autojobbarin mielestä ihan eri asia kuin ostajan mielestä.

Lasse
-
Viestit: 351
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 22.8.2011 21:26

miten voi joku ostaa auton testaamatta esim lukkoja/avaimia. Ja kaiken lisäksi ostaa tuollaisen 1000-3000 euron kärryn joltain jobbarilta joka aivan varmasti kusettaa/ei varmasti maksa remontteja. Mun mielestä on vaan niin turha valittaa jos käy paska säkä tollasten kanssa. Auto on jo kuitenkin yli 10 vuotta vanha ja ajettukkin varmasti yli 200tkm. Kaikki aina olettaa että pitäs olla virheetön, huoltokirjalla, katsastettuna, 2 uusilla renkailla, ilman mitään virheitä, ja hintaakaan ei sais olla juuri mitään. Ei kait ne niille jobbareille kulkeutuis jos ne olisi papan silmäteriä.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 23.8.2011 7:57

Pakoputki on alkanu vuotaa ja resonoi todella kauniisti. Pelottelivat sielä pajalla et onko tehot tallella vai oisko syytä epäillä et katti on hajonnu, mut todettiin et kyllä sielä tuntuis olevan voimaa.


Ja tämäkin on sitten vissiin jo myyjän vika?

Kalioli
-
Viestit: 101
Liittynyt: 12.6.2011 21:40

ViestiKirjoittaja Kalioli » 23.8.2011 18:52

Täs ois hyvä jobbari http://www.laakkonen.fi/ . Malleja on ihan kivasti ja luultavimmin kestävät vuoden - kaksi. Noil on myös tuo rahoitus mahdollisuus ?
Fillari merkeistä suosittelen nishikiä! Todella näpsä peli. Tietenkin suomalainen nopsa on varma valinta!

Tervetuloa VAG heimoon ! Itsellä on aaz. Eli mikään vika ei ole liian suuri. Ei edes se kunkkupultti!

Cruinneach
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.4.2011 10:36

ViestiKirjoittaja Cruinneach » 24.8.2011 0:06

just...

No joo, siis eihän nuita kaikkia vikoja voi sen jobbarin piikkiin laittaa sitä mä just tos kyselin et näänkö mää mistään millon ne on tullu ne vikakoodit et ois mitään pohjaa alkaa kitiseen...

Edellinen autoni muuten täytti ennen kolopallon ostoa 21 vuotta - eikä mennyt paaliin ;) Vikkaa vikkaakaan ei suuremmin ollu koko sen 100 tkm aikana mitä siihen ajoin (tullessa 270 tkm - lähtiessä 370 tkm) ja siihen tehtiin remppaa varmastikki alle tonnilla koko 5 vuoden aikana mitä se mulla oli ja nuilla kilometreillä et vähän enemmän oisin odottanut näiltä VAGgilaisilta :P

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 24.8.2011 6:32

Vanha auto on vanha auto ja se tarkoittaa yleisesti sitä, että rahapussi avoimena saa mennä varaosaliikkeeseen osia hakemaan. Onhan nyt kuitenkin jo kyseessä toistakymmentä vuotta vanha auto!

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 24.8.2011 8:40

Edellinen autoni muuten täytti ennen kolopallon ostoa 21 vuotta - eikä mennyt paaliin


Joo mut mitä uudemmaks autot menee niin sitä heikommista ja ohuemmista materiaaleista ne pyritään valmistaan..eipä oo juurikaan käytössä enään esim valurautakansia=)

Ja kyllä se huono pito voi rikkoa sen vankemastikkin tehdyn auton.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa