Kävin tuossa menneellä viikolla koeajamassa automaatti Lupoa. Heräsi pari kysymystä:
-Onko Lupoa saanut puoliautomaattina kuten myyjä asian ilmoitti vai onko se automaatti? Vaihdekaavio on suurinpiirtein kuin automaatin. Mietein vaan onko vaihdelaatikko rikki kun vaihdot olivat aika epämukavia automaatiksi ja myyjä sanoi ettei vaihdekeppiä saa laittaa asentoon stop joka on etummaisena, koska silloin engine stop. Eli mikä vaihdelaatikko lupo automaateissa on? Ovatko kaikki automaatit noissa noita puoliautomaatteja, eli toimivat vähän kuin manuaalin vaihdot, ei niin pehmeästi?
-Toisena kysymyksenä on että minkä perusteella etumaskin vilkut ovat toisissa pyöreitä ja toisissa kantikkaita, vuosimalli, varustetaso??
Lupon korista ja vaihteistosta
Valvoja: ffp jäsenet
Tuo auto oli 1,4 fsi ja vaihdot tuntu niin oudolta. Kylläkin koeajo autosta oli akku ekaks tyhjä ja sit apuvirralla startattiin ni lähti käymään. Moottorinvikavalokin palo koko ajon ajan mutta voi olla tyhjästä akusta johtuvaa. Mukana oli kyllä vagcom kaapeli mut en jaksanu sitä viel kiinnitellä. Tuo vaihdelaatikko juttu vaan tuntu oudolta.
FSI:ssä on samanlainen aski kuin 3L:ssä: tavallinen 5-lovinen joka on automatisoitu eli vaihtaminen voi kestäääääääää... Toi FSI on muutenkin tehty samalla periaatteella 3L eli pihistelyyn. Vilkut ovat erillaisen puskurin takia kulmikkaat 3L ja FSI:ssä, tavismalleissa on pyöreät ja GTI:ssä niillä paikoilla on lisäpitkät.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa