Tuossa käytiin mökillä ja paluumatkalla sytytti latauksen merkkivalon. No auto tiensivuun ja takaluukusta yleismittari, tuloksena 12v auton käydessä joten eipä enään lataa.
Nyt auto kotona tallissa ja aamulla pitäis alkaa tutkimaan, mistä aloittaa? Ainakin motonetissä uusi laturi sopivasti yli parisataa joten vanhasta olisi hyvä saada vielä toimiva. Autolla päästelty menemään 356tkm...
3b 1.9tdi AHU ei lataa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Kuukauden päivät pitänyt pientä "kitinää" tms koneessa, ajatellutkin että joku paikka alkaa hiljalleen oleen menossa...
Nappasin laturin kouraan ja irroitin hiilet. Etummainen näytti vielä hyvältä mutta jälkimmäisessä paljastui karu totuus, kuten kuvasta voi nähdä. Eli eikös tuo tarkoita uutta laturia kun on päässyt syömään tuohon akseliin jo noin syvän uran.
http://imageshack.us/photo/my-images/846/img4692y.jpg/
Kannattaako alkaa katselemaan yksityisiltä/purkaamoilta käytettyä laturia(kuitenkin pääosin ajettu ainakin tuo 300tkm) vai suosiolla mennä motonettiin ja maksaa 228€??
Nappasin laturin kouraan ja irroitin hiilet. Etummainen näytti vielä hyvältä mutta jälkimmäisessä paljastui karu totuus, kuten kuvasta voi nähdä. Eli eikös tuo tarkoita uutta laturia kun on päässyt syömään tuohon akseliin jo noin syvän uran.
http://imageshack.us/photo/my-images/846/img4692y.jpg/
Kannattaako alkaa katselemaan yksityisiltä/purkaamoilta käytettyä laturia(kuitenkin pääosin ajettu ainakin tuo 300tkm) vai suosiolla mennä motonettiin ja maksaa 228€??
omassa ex pasatissa oli sama vika. Autosähkö nykänen sanoi et kollektori vaihdettuna 70 euroa + hiilisilta säätimen kera 50 euroa. Samalla olisi laakerit kannattanut vaihtaa....30 lisää.
Päädyin uuteen tai siis korjattujahan noi motonetinkin taitaa olla.
Juuri näin. Muutamalla kympillä tässä vaiheessa saat täyden takuun laturille, sekä mm. uuden hihnapyörän (kuulunee Motonetinkin laturiin?).
Korjatulle vehkeelle taas takuun vain niille korjatuille kohteille tai työvirheille.
Ja siitä vierestähän se taas porsii sitten...
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Ite laitoin golviin ihka uuden laturin, näky kollektorista jo muovi kun oli 340-350 tkm mittarissa. Uusi maksoi 20 e enemmän kuin tehdaskorjattu, ja oli vuoden vai kaksi pitempi takuu.
Tuo kollektori itte olis maksanu vissiin 5 vai 15 euroa, kohtuu helppo pitäs olla itekki vaihtaa jos on aikaa ja vihtii rapata.
Ite ei kerenny, mutta näytti että oli kohtuullisesti liimaa käytetty kollektorin kiinnitykseen, että vähän saa askarrella. Toki sieltä kannattais samalla vaihtaa laakeritkin, eikä se hihnapyöräkään ikunen oo, vaikka kohtuu kallis onkin.
Tuo kollektori itte olis maksanu vissiin 5 vai 15 euroa, kohtuu helppo pitäs olla itekki vaihtaa jos on aikaa ja vihtii rapata.
Ite ei kerenny, mutta näytti että oli kohtuullisesti liimaa käytetty kollektorin kiinnitykseen, että vähän saa askarrella. Toki sieltä kannattais samalla vaihtaa laakeritkin, eikä se hihnapyöräkään ikunen oo, vaikka kohtuu kallis onkin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 30 vierailijaa