Heje!
Onko tupla-ilmastoidussa autossa omat kylmäpiirit eli pitääkö ne erikseen täyttää?
Omassa T4 multivanissa Climatronic näyttäisi takana olevan ainakin jokin oma tarkistusliitin.
Tupla-ilmastoinnin täyttö?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 55
- Liittynyt: 13.10.2003 21:13
ei vaan hirveesti ainakaan meikäläinen osannu mitareista katella piaineita kun normisti paineet r134a:lla 2-2,5bar ni tuntu tarvitsevan paljon enemmän.
tais olla mangneetti venttiili siinä missä haarautuu etu ja takatilalle.
jos jollain heittää vinkki mimmoset paineet pitäisi olla niin olis tosi mahtava juttu.
tais olla mangneetti venttiili siinä missä haarautuu etu ja takatilalle.
jos jollain heittää vinkki mimmoset paineet pitäisi olla niin olis tosi mahtava juttu.
ei vaan hirveesti ainakaan meikäläinen osannu mitareista katella piaineita kun normisti paineet r134a:lla 2-2,5bar ni tuntu tarvitsevan paljon enemmän.
Kyllä mettään mennään tuolla kaavalla, jos haluat lisää painetta järjestelmään! Toivottavasti ei ole asiakkaan auto. Ja jos ei ole tietotaitoa, niin jättäisin asian osaaville tekijöille..
Esim R-134a hö-lämpötila 2bar=~0,8 astetta, joten jos sitä nostat paljokin, niin saat unohtaa optimaalisen kylmäntuoton kokonaan lauhdelämpötilojenkin noustessa liian korkeaksi. Esim 3bar=~9,0astetta on liikaa!
-
- -
- Viestit: 55
- Liittynyt: 13.10.2003 21:13
nii en tiedä pitikö alkaa heti mussuttaa ennenkö tietää mitään . Autohan on teikäläisten eli kylmämiästen jäljiltä kun aloin katselee ja paineet oli 3.6. Ja tiedän myös että 2 olisi loistava mutta kyllähän ulkolämpökin siihen vaikuttaa. Siksi laitoinkin sen 2-2.5. Eli jos jollain olisi kertoo miten se takatilan viilennys toimii. Mg venttiili mikä aukeaa pyydettäessä? Eli voisiko epäillä sitä vialliseksi kun paineet noin korkeat? Toinen mikä on niin kun autolla ajetaan hetki niin puhallus lämpö 5-6 astetta. Alkaako taka ilmastointi toimia vasta ajossa vai mistä voisi johtua?
SUOSITTELEN tyhjentämään ja täyttämään oikealla kylmäainemäärällä kyseisen laitoksen ja oikealla tavalla. Tuolla tavalla tuhotaan kompura, jos täytellään miten sattuu jne.. Sitä nyt kun ei tiedä paljonko sitä jäähdykettä siellä sisällä on??? Sen jälkeen aletaan tutkia mahdollista vian aiheuttajaa ja paineiden käyttäytymistä. Onko OEM ja jälkiasennettu? Mg- venttiili saattaa olla esim auton alla/sisätiloissa, tarkastele sen toimintaa ja jännitteen tuloa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa