Golf IV flekti ei toimi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

Golf IV flekti ei toimi

ViestiKirjoittaja VilleP » 1.6.2011 19:02

Uusi hankinta ja ensimmäinen ongelma: flektit ei pyöri ollenkaan, ei ilmastoinnin kanssa eika lämpöjen noustessa. Meinas tänään iltaruuhkassa tulla kusi sukkaan:) Onko noille oma anturi tai lämpökytkin jossain?

juusoa
-
Viestit: 117
Liittynyt: 19.3.2006 20:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja juusoa » 1.6.2011 21:10

Ihan offtopickina mutta ei kai ole punainen ´98 1.6 trendilne. Tuli vaan heti mieleen uusimman TM:n juttu käytetyn auton ostamisesta..

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 1.6.2011 21:17

Itsellä oli aikoinaan IV-golffissa kosketus häikkää akun päällä olevissa lattasulakkeissa. Flektit ei välissä pyörineet, mutta silloin ei tosin lähtenyt ilmastointikaan päälle.

Se oli niin tiivis paketti ettei sille voinut oikein mitään tehdä niin tuli sitten laitettua erillinen sulakerasia akun viereen.

e: Ja anturi/lämpökytkin pitäis löytyä jäähdyttimen alareunasta kuskin puolelta. Samanpuolen runkopalkista akun alapuolelta löytyy rasia joka ohjaa ainakin ilmastoinnin toimintaa. En muista liittyikö se myös flekteihin.

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 1.6.2011 21:58

e: Ja anturi/lämpökytkin pitäis löytyä jäähdyttimen alareunasta kuskin puolelta. Samanpuolen runkopalkista akun alapuolelta löytyy rasia joka ohjaa ainakin ilmastoinnin toimintaa. En muista liittyikö se myös flekteihin.

Sama rele ohjaa sekä ilmastoinnin että jäähdytyksen flektejä. Itsellä mennyt vaihtoon kahdesta 4-korisesta kolopallosta juuri tuo kyseinen rele. Hintaa marmorilla n. 200€

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 1.6.2011 22:51

Ihan offtopickina mutta ei kai ole punainen ´98 1.6 trendilne. Tuli vaan heti mieleen uusimman TM:n juttu käytetyn auton ostamisesta..


Ei sentään. TDI 4motion 150hv versio. Täytyypä katsastaa tuo antura. Ei kukaan muista sen osanumeroa?

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 5.6.2011 20:05

Onko flekteille sulaketta jossain? Kojelaudan päässä ei ainakaan ollut. Ja ilmeisesti tuon ohjausboksin irroitus vaatii akun ja sen telineen irroituksen?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 5.6.2011 20:51

Flektin sulake on akun päällä.

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 5.6.2011 23:19

Ja ilmeisesti tuon ohjausboksin irroitus vaatii akun ja sen telineen irroituksen?

Ei vaadi ainakaan dieselissä. Kuljettajanpuoleisen ajovalon muovisuojahärpäkkeen kun irrottaa niin yläpuolelta saa pultit irti ja alakautta johdot ja sitä myötä releen. 2,8 litrasessa piti akku irrottaa, että sai kiinnityspultit irti

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 10.6.2011 21:57

Onko kukaan tutkinut tarkemmin tuota releboksia? Otin sen irti ja aukaisinkin, mut ei siellä mitään silmiin pistävää näkynyt.

http://www.nime.co.uk/content.php?mk4fans

Tuommoisen löysin. Ymmärränkö oikein että jos tuo PWM controlleri on mykkä niin silloin ei flektit pyöri?

Nyt kun releboksi on irti niin ilmastointi ei toimi...

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 10.6.2011 22:02

Oletko nyt tarkistanut ne sulakkeet siitä akun pältä olevasta muovikotelosta.
Muutamassa olleet niin hapettuneita ettei virta ole liikkunut.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 10.6.2011 22:16

Syvällä kokemuksen rinta-äänellä kehotan tarkastamaan ne akun päällä olevat sulakkeet. Kuten jo Sakkekin mainitsi.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 10.6.2011 22:22

Juu katsottu ja nypitty irti moneen kertaan, kuin uudet. Unohtu mainita että virta tulee kyllä releboksille asti->mitattu. Ssp:tä tuossa vähän lueskelin, eli tuo ohjaa myös kompuraa, eli sen puolesta ehjä, koska kiinni ollessaan ilmastointi toimii kyllä. Mut voipi ilmeisesti olla tuo flektin ohjaus erikseen sökö(?).

Uusi mötikkä maksaa marmorilla 150€, ja tarvikkeenakin noita saa, hinnasta ei kyl tietoa, veikkaan että 100€ pintaan. Purkaamolla muutama 40€ hinnassa oleva. Ei nyt hirvee sijoitus.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 11.7.2011 21:16

Näköjän tuossa akun päällä oli semmoisia kiskosulakkeita, joista yksi olikin palanut:) En hokassut niitä, katsoin vaan ne normaalit lattasulakkeet. Eli tuli hankittua turhaan tommonen ohjausboksi. Mut mut, eipä korjaantunut pelkällä sulakkeen vaihdolla, vaan sulake palaa heti kun isompi flekti yrittää käynnistyä. Että oisko flekti oikosessa? Tällä hetkellä vaan tuo pienemmän flektin johdot kiinni niin on ees jotain jäähdytystä.

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 11.7.2011 23:29

Mulla on kans tuo robleema ettei isompi flekti lähe päälle mutta pienemmässä toimii molemmat nopeudet. Ongelma ilmenee ainoastaan kovimmilla helteillä kun ilmastoinnin painekytkin kytkee kompuran pois paineen noustessa liikaa järjestelmässä kun lauhdutin "kuumenee" liikaa. Moottorin lämmöt ei oo omassa autossa vielä villiintyny mutta pitänee paneutua tuohon ongelmaan ku alkaa todellisuudessa haittaamaan.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 7.1.2012 14:40

Molempien flektien moottorien vastus on sama, mut kui toinen polttaa sulakkeen? Johtosarja syylärin alalaidan liittimille asti ehjä.

Wuzzy
-
Viestit: 241
Liittynyt: 15.7.2004 16:39

ViestiKirjoittaja Wuzzy » 18.6.2012 12:05

Täällä sama juttu, ettei toimi pienempi nopeus. Pitääpä tutkia sulakkeet ensin.

Wuzzy
-
Viestit: 241
Liittynyt: 15.7.2004 16:39

ViestiKirjoittaja Wuzzy » 22.6.2012 9:17

Eipäs ollut sulakkeissa vikaa. Varmaan sen hitaan pyörimisnopeuden vastukset menneet kummastakin flektistä, sehän on ihan tyyppivika. Sivun http://uk-mkivs.net/forums/t/59897.aspx?PageIndex=19 puolessa välissä on muutama videolinkki vastusmodauksesta ja ohje kuinka voi testata high ja low -nopeuksien toiminnan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa