Golf 3 vetelee
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 vetelee
Mitkä kaikki vaikuttaa auton vetelemiseen? Kun tuntuu et voimistuu tuo vetely tuossa autossa molempiin suuntiin. Aamulla kiihdytin ja vaihdetta kun rupesin vaihtamaan nii rupes jo toiseen suuntaan vetämään. Vastottain katsastettu ja toisen puolen alapallo vaihdettu.
Koitin hakua käyttää.. Moottori heiluu kyl aika paljon kun kädelläkin heiluttaa.
Minkälaista vikaa iskareiden yläpäissä vois olla, ihan ehjät kumminki ne kumi jutut on. Mistä voi tietää että tukivarsien puslat ois väljät?
Talvella tuntu et takana ois ollu väljää kun jäisellä kohdalla lähti vähän sivuttain.
Entäs aurauskulmat voisko olla viduillaan?
Iskareita myös käytetty irti ja siinä kun on se "camber"? kulman säätö kun ne kiinnitykset ei niin tiukat ole, niin miten nekin sais kohdilleen?
Minkälaista vikaa iskareiden yläpäissä vois olla, ihan ehjät kumminki ne kumi jutut on. Mistä voi tietää että tukivarsien puslat ois väljät?
Talvella tuntu et takana ois ollu väljää kun jäisellä kohdalla lähti vähän sivuttain.
Entäs aurauskulmat voisko olla viduillaan?
Iskareita myös käytetty irti ja siinä kun on se "camber"? kulman säätö kun ne kiinnitykset ei niin tiukat ole, niin miten nekin sais kohdilleen?
Koskapa on viimeksi käytetty nelipyörä suuntauksessa? Alapallot ja raidetangonpäät on niin halpoja että sama vaihtaa molemmin puolin ennen suuntaukseen vientiä. Sorkkaraudalla kun vääntelee niin näkee tukivarren puslien kunnon.
Camperin saa säädettyä itsekkin tarvittaessa kun katsoo vatupassilla vannetta vasten. Oikea camper on vain hieman pakkasella. Aurauksen säätö kotikonstein onkin sitten vähän hankalampaa, mutta tarkan markan mies voi zoomailla vaikka vanteesta pitkän laudan avulla. ;D
Camperin saa säädettyä itsekkin tarvittaessa kun katsoo vatupassilla vannetta vasten. Oikea camper on vain hieman pakkasella. Aurauksen säätö kotikonstein onkin sitten vähän hankalampaa, mutta tarkan markan mies voi zoomailla vaikka vanteesta pitkän laudan avulla. ;D
Ei opi ei.
Alla pyörii 205/40 17, sama homma 185/65 14.. On madallettu.
Etu renkaita käsin heiluttamalla huomaa että puslat siellä on selvästi väljät. Onko vaikea vaihtaa? Samahan se ois sit vaihtaa raidetangon päät ja toinenki alapallo.
Ei oo minun aikaan käytetty pyörän suuntauksissa. Kunhan alustan saa toimivaks niin sit sinne pyörän suuntaukseen.
Alla pyörii 205/40 17, sama homma 185/65 14.. On madallettu.
Etu renkaita käsin heiluttamalla huomaa että puslat siellä on selvästi väljät. Onko vaikea vaihtaa? Samahan se ois sit vaihtaa raidetangon päät ja toinenki alapallo.
Ei oo minun aikaan käytetty pyörän suuntauksissa. Kunhan alustan saa toimivaks niin sit sinne pyörän suuntaukseen.
Jos alatukivarsien pultit lähtee vaan nätisti auki, niin on helppo homma. Jos taas ei lähde, niin voi joutua ottamaan koko apurungon irti ja sekin voi pahentua niin, ettei senkään pultit lähde kunnolla auki tai katkee :)
Puslat on helppo vaihtaa jos on prässi, mutta onnistuu varmaan vasara/moska+hylsy/putki periaatteella.
Puslat on helppo vaihtaa jos on prässi, mutta onnistuu varmaan vasara/moska+hylsy/putki periaatteella.
Alapallot +(uudet pultit ja levyt mihin pultit tulee kiinni), raidetangot päät, raidetangon suojakumit, alatukivarsien puslat, jos haluaa jämäkämmät, voi laittaa Audit TT:n takimmaiset. Vakaajan "koiranluut".. ainakin noin äkkiseltään tulee mieleen. Uudet pultit voi laittaa kanssa, ei maksa kuin jotain 3-6e kpl.
Samalla ois suht helppo vaihtaa vetarien nivelet, pyöränlaakerit, iskarin yläpään laakerit/kumit...
Sit oiskin melkein kaikki uutta xD
Motonetin alapallot voi olla hyvät tai surkeat. Toinen oli kuin alkuperänen, kuusiokolo avaimelle paikka kiristystä varten, toisessa ei ollut sitä ja kartio osa oli niin pitkä, ettei se kiristynyt edes pohjaan...
Samalla ois suht helppo vaihtaa vetarien nivelet, pyöränlaakerit, iskarin yläpään laakerit/kumit...
Sit oiskin melkein kaikki uutta xD
Motonetin alapallot voi olla hyvät tai surkeat. Toinen oli kuin alkuperänen, kuusiokolo avaimelle paikka kiristystä varten, toisessa ei ollut sitä ja kartio osa oli niin pitkä, ettei se kiristynyt edes pohjaan...
Tukivarren kumipuslia (ainakaan niitä taaempia) ei kannata motonetistä hakea, jos siis vetelystä haluaa eroon.
Itse vaihdoin pari viikkoa sitten uretaaniset motonetin puslien tilalle, kun alkoi olla liian työlästä ajaa tuulisella säällä tai uraisella tiellä. Motonetin puslat oli vain talven yli käytössä, ja uutena suunnilleen yhtä hyvät kuin lähes 400tkm ajetut orkkispuslat.
Completokselta omaani tilasin.. hinta oli noin 60e matkahuoltoennakolla.
Suosittelen tukevasti ;)
Itse vaihdoin pari viikkoa sitten uretaaniset motonetin puslien tilalle, kun alkoi olla liian työlästä ajaa tuulisella säällä tai uraisella tiellä. Motonetin puslat oli vain talven yli käytössä, ja uutena suunnilleen yhtä hyvät kuin lähes 400tkm ajetut orkkispuslat.
Completokselta omaani tilasin.. hinta oli noin 60e matkahuoltoennakolla.
Suosittelen tukevasti ;)
Katselin auton alle ja ei paljoo puslien vaihto kiinnosta kun ei nosturia ole!! :D Päätin sit laittaa vatupassilla camperit suoraan ja toiset renkaat alle niin johan kulkee ja jopa ratti suorassa, en tiedä oliko vika camper kulmissa vai renkaissa, ei ainakaan silloin vedelly kun ne 17 renkaat eka kerran alle laitoin. Eli ei kai ne puslat sit niin väljät olekkaan. Tämä tällä selvä, jes! :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 27 vierailijaa