Tietoa Nokka-akseleista?? (MK1 & MK2)

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

Tietoa Nokka-akseleista?? (MK1 & MK2)

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 5.5.2011 10:09

Eli kaikkihan tietää, että perus 1.6 ja 1.8 koneisiin saa hieman lisäpontta asentamalla GTi:n, G60 tms. nokka-akselin?? Olis kiva tietää eri nokka-akseleiden arvoja ja koodeja. Mikä nokka on ärjyin ja mitä siitä löytyy nostoja, jne.

Nyt nokat syyniin ja tietoa eetteriin! :)

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 5.5.2011 13:09

Joo, kiinnostaisi kanssa vaihtaa nokka 1.8 JH moottoriin. Eikös noissa 1.8:ssa käy melkeen kaikki nokat keskenään. Mutta mikä olisi se paras vaihtoehto jos haetaan vaikka kierrosherkkyyttä?

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 5.5.2011 13:42

tutkin tuossa oman 8v gtini nokan.. tiettävästi alkuperäinen. Ihmetyttä toi nämä ihmeelliset merkinnät:026 , W20 , 2162 , joku ihme suorakulmainen kolmio , made in germany.. viimeisin on tiedossa mutta mitä hittoa noi muut stanssaukset oikeen kertoo nokasta? oisko noissa jotain nokan auki olo aikoja yms? kun kerkeän niin mittailen vielä palikkaa jos siitä saisi lisää tietoa.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 5.5.2011 19:33

Pitää sitten muistaa että mk1 ja alkupään mk2 oli kovilla nostajilla, joten myöhempien hydraulinostimilla olevien koneiden nokat ei istu suoraan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.5.2011 21:02

Mek on 5 pukkia, Hyd on 4 pukkia.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 5.5.2011 21:04

Kuulema vw motorsportin tekemä nokka istuu kumpaakin variaatioon. Myytiin joskus muinoin volkkarilla kittinä, jossa tuli mukana myös isompi suutin. Mutta vakio nokat eivät kyllä käy keskenään.

Yksi vanha vw työntekijä puhui kerran mulle että noissa olisi ollut jotain kulumis onngelmaa?

Tiedossa olisi ehkä yksi tuollainen uusi motorspotin nokka. Mitähän tuollainen voisi pitää arvoa nykyään?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 5.5.2011 21:17

Ei noista tehtaan vakionokista löydy ajoitustietoja kätkettynä, se yksi kirjain kertoo nokan tyypin, avautumis aikoja/nostoja ei etkakaan kerro joten pitäisi mitata.
Bensakoneissa on (tietääkseni) 3 hytikkanokkavaihtoehtoa:
1.6 EZ jne sekä 75hp 1.8 omaavat sen miedoimman, olisiko ollut M-tyyppi?
1.8 90hp eli GU/RP jne H/Q merkinnällä
ilmeisesti kaikki 4-pisteruiskulla olevat 1.8 ja 2.0litraiset omaavat sitten G-nokan, lieneekö sama sitten G60:ssä.

Tuollainen uusi motorsportin nokka olisi kiinnostava :D Mitä maksaa?

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 5.5.2011 21:33

Noi kirjaimet taitaa olla osanumeron viimeisiä merkkejä, osuu meinaa aika monesti kohdalleen.
Vaan jos tahtoo virinokkaa, niin ei uudet schrick nokat maksa niin paljoa että sellaista voisi ostaa. Tietää ainakin varmasti mitä saa ja sopiiko paikoilleen.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 5.5.2011 22:22

Perusympyrässä on 4mm eroa, mek 38mm ja hyde 34mm

Hyviä ja halpoja mek nokkien valmistajia/myyjiä saa kertoa

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 5.5.2011 22:49

Taisin tuossa ylempänä kirjoitella G-nokan osalta perättömiä, mulla on kotosalla jokin virinokka (mahd.Öettinger) ja se on merkitty tuolla G-kirjaimella, mutta tästä puuttuu tyystin kaikki vag-nokkien merkinnät. Nostoa tuossa on digitönärillä mitattuna 10.55mm sekä imu- että pakopuolella. Asteita en ole mitannut kun puuttuu astelevy. Tuota pitäisi kokeilla vakiossa RP-koneessa (G60 pakosarja+PL putkisto)

Korjatkaa joku jolla on GTI-nokka hyllyssä mikä tuo kirjaintunnus niissä on jotten levitä virheellistä tietoa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 6.5.2011 9:52

Kyllä minulle on semmoinen käsitys jäänyt, että noista kirjaimista tunnistaa ja juuri tuo G on gti:n nokka.

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 6.5.2011 15:22

onko joku menny joskus yli 270 asteisella nokalla katsastukseen?

mietin vaan että missä menee asteissa se raja ettei mene päästöistä läpi

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 6.5.2011 17:04

Riippuu ihan minkä ikänen auto on ja minkä päästönormin se joutuu täyttämään. Sen tiedän että 268 asteinen schrick meni vielä 1.6 8v koneessa 2000 mallisessa vähäpäästöisessä autossa läpi. siitä mennään sitten isompiin astelukuihin kun autot tarpeeksi vanhenee, toki sitten moniventtiili koneet vielä erikseen oma juttunsa.

Ja jos jollain on nurkissa shimmilevyjä ykköseen, niin mulle saa tarjota niitä.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 7.5.2011 11:10

No niin tämä mun "G-virinokka" onkin sitten ilmeisesti GTI:n vakiokeppi..Tosin konsernin logo puuttuu, missään ei myöskään lue vw, vag tms joten vähän hämäävää.

Merkinnät ovat seuraavat:
1 G -kolmio- 6297 WZO
toisella sivulla:
1 G 049G Germany
Ja nostoa siis 10.55mm imu-pako


Myyjä oli kaveri joka tuntee kakkoset/vastaavan ikäiset vagineet kuin omat taskunsa joten uskoin tietoon öettingerin tuotteesta..

timetuned
-
Viestit: 256
Liittynyt: 20.7.2008 15:40

ViestiKirjoittaja timetuned » 7.5.2011 13:03

onko joku menny joskus yli 270 asteisella nokalla katsastukseen?

mietin vaan että missä menee asteissa se raja ettei mene päästöistä läpi


Hyvin meni 289 asteisella läpi pienellä kikkailulla ;)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 11.5.2011 14:24

Eikö G60 nokka ollu A-nokka? Semmonen olis itellä jemmassa.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 11.5.2011 21:59

^^+300 asteisella vwmotorsportilla ja digifantilla nätisti päästöt läpi :D

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 12.5.2011 22:00

Jep, A-merkintä löytyy G60 nokasta ja samaisesta värkistä peräisin olevan pakosarjan kanssa piristää ihan mukavasti kulkuja yläkierroksilla muutoin perus 1,8 GU:ssa.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 18.7.2011 20:53


jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 14.8.2011 14:29

Tässä kuvia omasta Öettingerin (?) nokasta, G-leimattu, volkkarin logoa ei löydy mistään ja myyjä väitti sen olevan nimenomaan Öettingerin tekemä, tiedä sitten. Nostoa tuossa 10.55mm, jos jollain GTI:n G-nokka irrallaan, voisiko mitata paljonko siinä on?
Kuva
Kuva
Profiilista näkee jo silmällä ettei mikään hurja nokka ole kyseessä mutta ei semmoista 1-pisteruutan kaveriksi haetakaan:
Kuva

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 15.8.2011 18:29

Ihan on ainakin identtisen näkönen vakionokkien kanssa. Itelle laitoin ABT 285 asteisen G60 golffiin, loppuviikosta käytännön kokemuksia. Jos on turhan raju, niin voisin vaihtaa miedompaan/geeheen suunniteltuun. Putkesta tehty ja veikkaisin että painoa noin neljännes vanhasta. Nostoa ei juurikaan enempää ole kuin vakiossa, 10,x.

Kuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 89 vierailijaa