Elikkä sopiiko nuo Venton olka-akselit jettaan heittämällä, päälle päin muistuttaa hämmästyttävän paljon toisiaan? Jos ei sovi, niin mitkä jarrut olisivat riittävät 1.9td tekniikalle ja mistä autosta sellaiset voisi löytää? :)
Kiitos jo etukäteen :) Tänne voisi listailla melkeen noita jarruja ja että mitä kaikkea pittää tuolle tekniikalle olla. Luultavasti melko monet ovat tuota tekniikan vaihtoa tehneet/tekemässä/suunnittelemassa.. :) helpottaisi elämää suunnattavasti.
Venton jarrut mk1 jettaan?
Valvoja: ffp jäsenet
1,6 TD virityskeskustelu kannattaa lukaista. Etenkin sivulla 7 on tuota jarruasiaa. Ja onhan näitä muitakin keskusteluja.
Mikäli mk1 Jetan iskarit ovat yhtään Caddyn vastaavat, niin iskarin alapään kiinnitys on vähän erilainen. Olka-akselia koneistamalla tuokin asettuu, tai sitten vaihtaa mk3 tolpat eteen.
1.9td Ventoissa on ollut 256x13mm jarruja. Golffeissa joissakin 239x13mm.
P.s. Kunnostettu paketti myynnissä.
1.9td Ventoissa on ollut 256x13mm jarruja. Golffeissa joissakin 239x13mm.
P.s. Kunnostettu paketti myynnissä.
Mk3 tolpista
Mitähän nuo k-asemalla sanoo jos on mk3 tolpat edessä, meneeköhän läpi.. :D
Tuossa oli alla jo jotku levyt ja edellinen omistaja sano vaihtaneensa isompiin, mutta ite en näistä niin vielä tiedä...
Mikäköhän olka tuo oikeanpuolimmainen on? tuo vasen on luultavasti mk1 vakio..
http://i1215.photobucket.com/albums/cc5 ... 1299772180
Tuossa oli alla jo jotku levyt ja edellinen omistaja sano vaihtaneensa isompiin, mutta ite en näistä niin vielä tiedä...
Mikäköhän olka tuo oikeanpuolimmainen on? tuo vasen on luultavasti mk1 vakio..
http://i1215.photobucket.com/albums/cc5 ... 1299772180
Viimeksi muokannut Flarez, 10.3.2011 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ykkös GTI:ssä ei ole levyjä takana. Takajarruissa on kahta eri kokoa sylintereitä: GTI:ssä, ja muissa jarrupaineen rajoittajalla varustetuissa 17,46mm ja ilman rajoitinta olevissa 14,29mm. Kakkoskoppaisen levyjarrut saa sovellettua nätisti paikalleen napatapit vaihtamalla jos levyjä haikailee. Taka-akseli on sama kaikissa ykköskoppaisissa, vakaajien paksuudessa on ero, normimalleissa 18mm ja GTI 20,5mm.
Jos heitetään ulkomuistista miksi mkIII olka-akselit ei käy mkI:hen niin seuraavaa tulee mieleen:
Iskarinkiinitys kohta olka-akselissa on paksumpi,eli ykkösen iskari ei sovi = > helppo homma koneistajalle,pois pitää ottaa n. 5mm.
Iskarin kiinityspulttien reiät ovat myös mkIII leveämmällä,jako +5mm = > samalla kun hieroo paksuutta kohdalleen voi tappijyrsimellä vetää reikäjakoa soikeaksi.
Raidentangon kiintyskohta on kolmosessa huomattavasti alempana kuin ykkösessä,eroa on 40-45mm joka aiheuttaa valtavasti pump-steeringiä,eli töyssyn jälkeen auto haluaa mennä erisuuntaan kuin ennen töyssyä.Vastaava ilmiöhän tulee myös ykkösessä jos sitä madalletaan rajusti eikä raidetangon päätä flipata.Myös tuon raidentangon kiinitysetäisyys navan keskiöstä on kolmosessa hieman pienempi,eli tehostamattolla ohjauksessa lienee jäykempi käännellä kuin vakio napa mutta tämä on mutuilua kun oma projekti ei ole vielä niin pitkällä että pääsisi rattia vääntelemään.
Nopeana yhteen vetona , ei kannata vaihtaa mkIII olkaa ykköseen jos ei ole ihan varma mitä tekee,työmäärä on iso ja vaatii jonkin verran koneita onnistuakseen,taas toisaalta vaihtamalla kolmosen olat saadaan jarruiksi jopa 280 levy,vahvemmat alapallonivelet ja muuta pientä kivaa.
Iskarinkiinitys kohta olka-akselissa on paksumpi,eli ykkösen iskari ei sovi = > helppo homma koneistajalle,pois pitää ottaa n. 5mm.
Iskarin kiinityspulttien reiät ovat myös mkIII leveämmällä,jako +5mm = > samalla kun hieroo paksuutta kohdalleen voi tappijyrsimellä vetää reikäjakoa soikeaksi.
Raidentangon kiintyskohta on kolmosessa huomattavasti alempana kuin ykkösessä,eroa on 40-45mm joka aiheuttaa valtavasti pump-steeringiä,eli töyssyn jälkeen auto haluaa mennä erisuuntaan kuin ennen töyssyä.Vastaava ilmiöhän tulee myös ykkösessä jos sitä madalletaan rajusti eikä raidetangon päätä flipata.Myös tuon raidentangon kiinitysetäisyys navan keskiöstä on kolmosessa hieman pienempi,eli tehostamattolla ohjauksessa lienee jäykempi käännellä kuin vakio napa mutta tämä on mutuilua kun oma projekti ei ole vielä niin pitkällä että pääsisi rattia vääntelemään.
Nopeana yhteen vetona , ei kannata vaihtaa mkIII olkaa ykköseen jos ei ole ihan varma mitä tekee,työmäärä on iso ja vaatii jonkin verran koneita onnistuakseen,taas toisaalta vaihtamalla kolmosen olat saadaan jarruiksi jopa 280 levy,vahvemmat alapallonivelet ja muuta pientä kivaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa