Venton jarrut mk1 jettaan?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Flarez
-
Viestit: 20
Liittynyt: 10.3.2011 13:40

Venton jarrut mk1 jettaan?

ViestiKirjoittaja Flarez » 10.3.2011 13:46

Elikkä sopiiko nuo Venton olka-akselit jettaan heittämällä, päälle päin muistuttaa hämmästyttävän paljon toisiaan? Jos ei sovi, niin mitkä jarrut olisivat riittävät 1.9td tekniikalle ja mistä autosta sellaiset voisi löytää? :)

Kiitos jo etukäteen :) Tänne voisi listailla melkeen noita jarruja ja että mitä kaikkea pittää tuolle tekniikalle olla. Luultavasti melko monet ovat tuota tekniikan vaihtoa tehneet/tekemässä/suunnittelemassa.. :) helpottaisi elämää suunnattavasti.

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 10.3.2011 14:03

1,6 TD virityskeskustelu kannattaa lukaista. Etenkin sivulla 7 on tuota jarruasiaa. Ja onhan näitä muitakin keskusteluja.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 10.3.2011 16:20

Mikäli mk1 Jetan iskarit ovat yhtään Caddyn vastaavat, niin iskarin alapään kiinnitys on vähän erilainen. Olka-akselia koneistamalla tuokin asettuu, tai sitten vaihtaa mk3 tolpat eteen.

1.9td Ventoissa on ollut 256x13mm jarruja. Golffeissa joissakin 239x13mm.

P.s. Kunnostettu paketti myynnissä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.3.2011 16:33

84 uudemmista caddyistä löytyy 239mm levyllä olevat satulat ja kannakkeet. näihin vain kakkiken 239mm+20mm levyt ja näillä oikeat palat niin riittää ihan kohtalaisen hyvin

Flarez
-
Viestit: 20
Liittynyt: 10.3.2011 13:40

Mk3 tolpista

ViestiKirjoittaja Flarez » 10.3.2011 17:31

Mitähän nuo k-asemalla sanoo jos on mk3 tolpat edessä, meneeköhän läpi.. :D

Tuossa oli alla jo jotku levyt ja edellinen omistaja sano vaihtaneensa isompiin, mutta ite en näistä niin vielä tiedä...

Mikäköhän olka tuo oikeanpuolimmainen on? tuo vasen on luultavasti mk1 vakio..

http://i1215.photobucket.com/albums/cc5 ... 1299772180
Viimeksi muokannut Flarez, 10.3.2011 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.3.2011 18:43

kaveri oli kokeillu kakkiksen navoilla niin ei ollu oikein toiminu huonostikkaan. monttuun ku ajo niin sano että meinas olla oikeasti ajettava että pysy tiellä. syynä raidetangonpään kiinnityskohta. tai näin minä sen käsitin.

Flarez
-
Viestit: 20
Liittynyt: 10.3.2011 13:40

ViestiKirjoittaja Flarez » 10.3.2011 19:43

Ilmeisesti tuo oikeanpuoleinen voisi olla sitten kakkoskorisesta? raidetangonpäät tulevat hiukan erikohtaan kuin noissa toisissa, oli ajettaessa aika kauhean oloinen, tiedä sitten oliko auraukset kuin päin helvettiä.. :D

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 11.3.2011 7:10

ongelmana on se että raidetanko ja tukivarsi pitää saaha samaan kulmaan että auto pysyy ajettavana.'

edit: kasaa vaan laadukkailla 239x20mm etupään jarruhilppeillä niin uskoisin että pysähtyy jo niilläki

Flarez
-
Viestit: 20
Liittynyt: 10.3.2011 13:40

Jarruista

ViestiKirjoittaja Flarez » 11.3.2011 16:59

Mites noiden Jetan takajarrujen kans, pittäiskö niitäkin päivittää samalla sitten isompiin rumpuihin vai kokonaan gti:n taka-akseliin ja levyihin? Vakaajia gti:stä vai saako tarvikkeena joitain mitkä kelpuutetaan?

Jussi.S
-
Viestit: 178
Liittynyt: 6.9.2006 18:28

ViestiKirjoittaja Jussi.S » 11.3.2011 19:45

Ykkös GTI:ssä ei ole levyjä takana. Takajarruissa on kahta eri kokoa sylintereitä: GTI:ssä, ja muissa jarrupaineen rajoittajalla varustetuissa 17,46mm ja ilman rajoitinta olevissa 14,29mm. Kakkoskoppaisen levyjarrut saa sovellettua nätisti paikalleen napatapit vaihtamalla jos levyjä haikailee. Taka-akseli on sama kaikissa ykköskoppaisissa, vakaajien paksuudessa on ero, normimalleissa 18mm ja GTI 20,5mm.

Flarez
-
Viestit: 20
Liittynyt: 10.3.2011 13:40

ViestiKirjoittaja Flarez » 11.3.2011 19:51

Tuo takavakaajahan voi teettää paksummasta tangosta mallin mukaan. Pitääkö tuohon eteen haikailla vakaajantankoa, jotta saa leimaan tuon joskus?
Viimeksi muokannut Flarez, 3.7.2012 15:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 13.3.2011 8:07

Jos heitetään ulkomuistista miksi mkIII olka-akselit ei käy mkI:hen niin seuraavaa tulee mieleen:

Iskarinkiinitys kohta olka-akselissa on paksumpi,eli ykkösen iskari ei sovi = > helppo homma koneistajalle,pois pitää ottaa n. 5mm.
Iskarin kiinityspulttien reiät ovat myös mkIII leveämmällä,jako +5mm = > samalla kun hieroo paksuutta kohdalleen voi tappijyrsimellä vetää reikäjakoa soikeaksi.
Raidentangon kiintyskohta on kolmosessa huomattavasti alempana kuin ykkösessä,eroa on 40-45mm joka aiheuttaa valtavasti pump-steeringiä,eli töyssyn jälkeen auto haluaa mennä erisuuntaan kuin ennen töyssyä.Vastaava ilmiöhän tulee myös ykkösessä jos sitä madalletaan rajusti eikä raidetangon päätä flipata.Myös tuon raidentangon kiinitysetäisyys navan keskiöstä on kolmosessa hieman pienempi,eli tehostamattolla ohjauksessa lienee jäykempi käännellä kuin vakio napa mutta tämä on mutuilua kun oma projekti ei ole vielä niin pitkällä että pääsisi rattia vääntelemään.

Nopeana yhteen vetona , ei kannata vaihtaa mkIII olkaa ykköseen jos ei ole ihan varma mitä tekee,työmäärä on iso ja vaatii jonkin verran koneita onnistuakseen,taas toisaalta vaihtamalla kolmosen olat saadaan jarruiksi jopa 280 levy,vahvemmat alapallonivelet ja muuta pientä kivaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa