Audi 80 tdi quattro swap?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Noksu
-
Viestit: 186
Liittynyt: 17.7.2006 16:23

Audi 80 tdi quattro swap?

ViestiKirjoittaja Noksu » 26.1.2011 18:43

Ajatuksena olisi saada aikaiseksi B4 koriseen farkkuun TDI ja quattro yhdistelmä.
Tuollaisella yhdistelmällä ei tehtaalta ole 80 Audia ulos tullut joten projektiksi menee.

Mahtaako olla yksinkertaisempaa lykätä V6 quattro audiin tdi motti vai onko pohjalevyt yhtenevät TDI ja V6 quattro mallissa jolloin voisi harkita voimansiirron swappia? Saksasta noita V6 saisi melko edullisesti niin saisi koko alustan samalla....

Miten mahtaa lattikot olla yhteneviä V6 ja 1Z malleissa?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 26.1.2011 19:12

Pohjalevy on täysin eri, joten ainut järkevä vaihtoehto on vaihtaa quattroon TDi mooottori. 4syl moottori ei sovi kuin 4syl moottorin laatikkoon, 5-6-8sylinteriset ovat sitten samanlaisia. 4syl quattro avantia ei taida vaan olla, eli helpoin olisi sinne konetilaan tiputtaa 5 tai 6sylinterinen dieseli. Sedania sitten taas on nelisylinterisenä nelivetona, mistä kyllä sopii voimansiirto farkkuun. Eli kyllä tuollainen on ihan tehdastekoisilla osilla mahdollista tehdä, mutta onko siinä mitään järkeä...

Noksu
-
Viestit: 186
Liittynyt: 17.7.2006 16:23

ViestiKirjoittaja Noksu » 26.1.2011 19:53

Jos en väärin ymmärtänyt niin V6 koriin tiputtaisi 4 sylinterisen TDI motin ja sedan quattron lootan niin tuolla setupilla saattaisi saada homman pelittämään?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 26.1.2011 20:28

Tarvitset vielä 4syl quattron takaperän, jos käytät 4syl vaihdelaatikkoa. Eli perävälitykset ovat eri 4 ja 6syl moottoreiden kanssa. Tai sitten vaihdat 4syl vaihdelaatikkoon 6syl etuperävälityksen ja pidät 6sylinterisen takaperän.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 27.1.2011 10:30

Onhan sitä 01e ja 01a askia ollut neloskoneen perässä..

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 27.1.2011 14:55

On on, eihän sitä ole kiistettykkään. Mutta ei ole koskaan silmä osunut B4 quattro farkkuun neloskoneena, en sitä sano etteikö sellaista olisi koskaan tehty. 01A kutoskoneisen ja 01A neloskoneisen askit eivät sovi ristiin.

Lisäksi kysyjälle vielä sen verran kapuloita rattaisiin, että bensakoneiden laatikoissa/perissä on julmetun lyhyet välitykset dieselikäyttöön.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 27.1.2011 14:59

Kyllä ne laatikot sopii ristiin, samoihin kuoriin ne on tehty. Molemmat pulttijaot löytyy. Välityksissä on suuriakin eroja moottorien välillä, niin perävälityksissä kuin vaihteidenkin.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 27.1.2011 15:06

Hmm, samaa itsekin miettinyt tässä näillä lumilla, että josko tuon AFN:n tempois farkku-quattron keulille. Lähinnä tuollainen 80-kori olisi oiva lähtökohta, koska A4 on jo liian tekninen laite. :)

Onkos välityksissä minkälainen ero ns. isolohkosten ja 4-syl vehkeiden välillä? Onko isommilla koneilla pitemmät välityksen, vai mitenkäpäin ne menee?

Järkeähän tässä ei varmasti ole, mutta eipä nykyään minkään moottorikäyttöisen nelipyöräisen käyttö ole. Hauska käyttis vain talvella tuolla voimakkaalla SEKÄ taloudellisella moottorilla.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 27.1.2011 15:11

Vitos- ja kutoskoneisissa välitykset on tiuhat, neloskoneisissa tolkuttoman tiuhat. Uudemmasta TDI quattrosta laatikko ja vastaava välitys taakse niin menee sopivaksi.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 27.1.2011 16:57

Mutta ei ole koskaan silmä osunut B4 quattro farkkuun neloskoneena, en sitä sano etteikö sellaista olisi koskaan tehty.


Ilmeisesti venäjän markkinoille, jos oikein etkasta katselin.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 27.1.2011 22:08

2.0 16V oon joskus nähny myynnissä ihan mobilessa muistaakseni avant quattrona. Mut varmaan aika harvinainen yhdistelmä.

Hezekiel
-
Viestit: 397
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Hezekiel » 28.1.2011 8:10

Yksi näyttäisi nytkin löytyvän ihan normi 2.0 koneella
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =140985983
Eri asia sitten kannattaako tuollaista ottaa lähtökohdaksi, juurikin välityssuhteiden takia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa