Imusarjan tiivisteen vaihto golf2
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
Imusarjan tiivisteen vaihto golf2
Elikkä oisko iso homma 1.8i katti koneiseen vaihtaa kun tuppaa nestettä vuotaa aikalailla? Ja tartteeko mitään muuta ostaa kun pelkkä tiiviste? Mitään o renkaita tai muita?
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
Hae nyt marmorilta se kumitiivari, ei varmaan maksa muutamaa euroa enempää. Se kumitiiviste kun ei ole tavallinen pyöreä/nelikulmainen o-rengas, siksi pistin sen heittomerkkeihin ekassa postauksessani. Tarvikkeena et todennäköisesti saa sitä erikseen vaan joudut imusarjan tiivistesarjan ostamaan. Laittaisin kuvan kyseisestä tiivisteestä mutta osa on jossain tallilla uusien mottiosien seassa, ei jaksa lähteä penkomaan.
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
Usko nyt hyvä mies neuvoja ja aloita siitä termarin takaisinlaitosta. Ilman sitä hommasta ei tule lasta eikä paskaa.
Oletko varma että lämmityslaitteen kotelon sisällä oleva ilmanohjausläppä liikkuu ja sisään virtaava ilma kulkee kennon läpi? Nestehän kiertää kakkiksen kennon läpi riippumatta lämppärin säädöstä, ilmaa vain ohjataan kennon läpi tai ohi lämmönsäätimen asennosta riippuen.
Voihan kenno olla tietysti tukossakin, eli neste ei mene läpi normisti.
Ota letkut irti sieltä konehuoneen puolelta ja huuhtele vesiletkulla.
Oletko varma että lämmityslaitteen kotelon sisällä oleva ilmanohjausläppä liikkuu ja sisään virtaava ilma kulkee kennon läpi? Nestehän kiertää kakkiksen kennon läpi riippumatta lämppärin säädöstä, ilmaa vain ohjataan kennon läpi tai ohi lämmönsäätimen asennosta riippuen.
Voihan kenno olla tietysti tukossakin, eli neste ei mene läpi normisti.
Ota letkut irti sieltä konehuoneen puolelta ja huuhtele vesiletkulla.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos ei lämpiä termarinkaan kanssa, niin sinulla on joko niin pahasti jäässä se laitos, tai ei ole nestettä koneessa.
1. Asenna termostaatti
2. Kaada pakkasenkestävää nestettä koneeseen
3. Käynnistä kone.
4. Puristele letkuja koneen käydessä, tarkkaile lämpömittaria ettei keitä.
5. Kun paisariin tulevasta pikkuletkusta tulee vesi, voit olla varma että vesi kiertää koneessa.
6. Jossei tämän jälkeen ala lämmintä tulemaan ohjaamoon, irroita konehuoneen puolelta lämmityslaitteelta tuleva letku ja varmista että sieltä virtaa nestettä.
7. Kun vesi kiertää, paisari täyteen ja kierroksia jotta saadaan järjestelmä täytettyä piripintaan.
Jossei tällä konstilla ala lämpöä tulemaan niin sitten joutuu joudut tutkimaan sen sisäkennon. Jyri H:n konsti on melko pätevä selvittää onko kenno tukossa. Eli letkut irti konehuoneesta ja toisesta vettä letkulla sisään.
1. Asenna termostaatti
2. Kaada pakkasenkestävää nestettä koneeseen
3. Käynnistä kone.
4. Puristele letkuja koneen käydessä, tarkkaile lämpömittaria ettei keitä.
5. Kun paisariin tulevasta pikkuletkusta tulee vesi, voit olla varma että vesi kiertää koneessa.
6. Jossei tämän jälkeen ala lämmintä tulemaan ohjaamoon, irroita konehuoneen puolelta lämmityslaitteelta tuleva letku ja varmista että sieltä virtaa nestettä.
7. Kun vesi kiertää, paisari täyteen ja kierroksia jotta saadaan järjestelmä täytettyä piripintaan.
Jossei tällä konstilla ala lämpöä tulemaan niin sitten joutuu joudut tutkimaan sen sisäkennon. Jyri H:n konsti on melko pätevä selvittää onko kenno tukossa. Eli letkut irti konehuoneesta ja toisesta vettä letkulla sisään.
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
Kenno puhdistettu em. tavalla. Hyttiin tulee lämmintä heti kun flekti alkaa huutamaan ja lämpiääkin hyvin kabiini mutta ajamaan kun lähtee ja vauhti nousee yli 60km/h alkaa taas kylmää puhaltamaan ja paluu letku lämppäriltä taasen kylmänä ja lämmöt on normaalissa. Missä helvetissä se voi vielä mättää?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
Menihän termari oikeinpäin? Vesipumppua ei minuntietääkseni ole kuin kahtamallia, pummpu+ runko, ja pelkkä pumppu. Mutta en usko että on pumpussa vika jos ei vuoda tai hihna ole löysällä. Tai sitten siellä on vaan ilmaaa.. Muistaakseni joku ohje sanoi että ilmaus pitäisi tehdä keula ylös tunkattuna.
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
Luulen että se kenno on mennyt vaikka siitä läpi jotenkin vesi virtasikin eikä paskaa irronnut muuta kun haaleni vain vesi. Ja nesteet mahtaa valua jostain välistä pois ajaessa tietenkin kun ei kennolta tule pois mitään ja muualla neste kyllä kiertää. Eli se mahtaa pois sulkea kannen/ kannentiivisteen menemisen? Mutta tuli mieleen että kesällä vaihdoin sen vesiputkenkin vanhan lahottua käsiin ja tilasin alkuperäisen siihen(78e) siitä puuttu kyllä yksi vesilähtö sieltä putken päästä ja yksi lähtö oli siellä putken alkupäässä alavesiletkun lähettyvillä. Laitoin sitten oman patentin että pistin yhden t haaran mistä pitäisi veden jakautua sinne minne pitääkin...Se puuttuva vesilähtö olisi mennyt imusarjalle niin en tiedä onko sillä sitten nyt niin merkitystä? Toivottavasti ymmärtää tekstistä jotain...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa