Transporteriin (T5) paremmat valot/xenonit
Valvoja: ffp jäsenet
Transporteriin (T5) paremmat valot/xenonit
Terve
Pitäisi saada vm.2006 T5 Transporteriin paremmat valot. Pari vuotta on vakioilla menty ja tuntuvat olevan samaa kastia T4 valojen kanssa. Saisko jostain mahdollisesti tilattua laillisia xenon umpioita kyseiseen kulkineeseen ? Ehdottomasti ilman mitään angels eyes tms. "cooleja" juttuja ja mielellään vielä alkuperäisosia ? VW-liikkeestä varmaan saisi, mutta hintakin lienee melko tolkuton ? Ja nämä laittomat jälkiasennus xenonit eivät tule kyseeseen, niissä on kuvio miten sattuu ja valottavat ainoastaan vastaantulijoiden silmiin.
Yhden firman löysin netistä, mutta nämä eivät tunnu maileihin vastaavan.
Pitäisi saada vm.2006 T5 Transporteriin paremmat valot. Pari vuotta on vakioilla menty ja tuntuvat olevan samaa kastia T4 valojen kanssa. Saisko jostain mahdollisesti tilattua laillisia xenon umpioita kyseiseen kulkineeseen ? Ehdottomasti ilman mitään angels eyes tms. "cooleja" juttuja ja mielellään vielä alkuperäisosia ? VW-liikkeestä varmaan saisi, mutta hintakin lienee melko tolkuton ? Ja nämä laittomat jälkiasennus xenonit eivät tule kyseeseen, niissä on kuvio miten sattuu ja valottavat ainoastaan vastaantulijoiden silmiin.
Yhden firman löysin netistä, mutta nämä eivät tunnu maileihin vastaavan.
Jos sinulla on vakio H4:t pakussa niin pelkillä multivanin nelivaloilla saa jo paljon aikaan.
Lailliset bi-xenonit saa Projekt-zwo:lta, mutta eivät ole suostuneet niitä ainakaan aiemmin toimittamaan suoraan Suomeen. Suomessa hinta oli yli tuplasti tuon Saksan hinnan eli reilut 3000e.
Mutta pelkillä nelivaloillakin pääsee jo pitkälle ja ne saa satasilla. Itse tilasin aikanaan alle 200e Saksasta osat ja asensin ne itse paikoilleen. Täällä on siitä keskustelua jossain ja vielä pari kuukautta sitten ne löytyi haullakin.
Lailliset bi-xenonit saa Projekt-zwo:lta, mutta eivät ole suostuneet niitä ainakaan aiemmin toimittamaan suoraan Suomeen. Suomessa hinta oli yli tuplasti tuon Saksan hinnan eli reilut 3000e.
Mutta pelkillä nelivaloillakin pääsee jo pitkälle ja ne saa satasilla. Itse tilasin aikanaan alle 200e Saksasta osat ja asensin ne itse paikoilleen. Täällä on siitä keskustelua jossain ja vielä pari kuukautta sitten ne löytyi haullakin.
Ei niitä xenoneja ole juuri asenneltu joten purkaamoilta niitä ei paljoa löydy.
Lisäpitkillä saa parannettua valojen kantamaa, mutta vain jos kytkee ne toimimaan omina pitkinään - muutoin auton alkuperäiset valot näyttävät sinne pitkälle sen pienen läikän ja edessä autoa on pimeä aukko.
Nelivaloilla tuo valokuvio muuttuu siten että lähivalot näyttävä lähelle ja pitkät vielä pidemmälle. Yksi T5:n tuli itse muutettua noihin nelivaloihin ja sen jälkeen ostin ne valmiina nelivaloilla.
Lisäpitkillä saa parannettua valojen kantamaa, mutta vain jos kytkee ne toimimaan omina pitkinään - muutoin auton alkuperäiset valot näyttävät sinne pitkälle sen pienen läikän ja edessä autoa on pimeä aukko.
Nelivaloilla tuo valokuvio muuttuu siten että lähivalot näyttävä lähelle ja pitkät vielä pidemmälle. Yksi T5:n tuli itse muutettua noihin nelivaloihin ja sen jälkeen ostin ne valmiina nelivaloilla.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onhan tästä taitettu peistä monessakin topikissa.
Nelivalojärjestelmässä samanaikaisesti kaukovalojen kanssa toimivia lähivaloja (vast. jatkuvasti palavia sumuvalojakin) on perusteltu mm. sillä, että maantienopeuksissa lähivalojen leveämmän valokeilan takia nähdään paremmin ne etumaastossa parinkymmenen metrin päässä tielle könyävät hirvet paremmin.
Nelivalojärjestelmässä samanaikaisesti kaukovalojen kanssa toimivia lähivaloja (vast. jatkuvasti palavia sumuvalojakin) on perusteltu mm. sillä, että maantienopeuksissa lähivalojen leveämmän valokeilan takia nähdään paremmin ne etumaastossa parinkymmenen metrin päässä tielle könyävät hirvet paremmin.
T5:n H4 valoissa on vain se ongelma, että näyttää pienen läntin pitkälle (pitkät päällä) ja ei sinne juuri näe mihin tuo valo osoittaa. Silmä kun tottuu siihen mitä siinä lähempänä on eli pimeätä.
Juuri kuten kirjoititte niin ongelma on se silmän tottuminen siihen lähellä olevaan, mutta ongelma on se pimeys siinä lähellä :)
Juuri kuten kirjoititte niin ongelma on se silmän tottuminen siihen lähellä olevaan, mutta ongelma on se pimeys siinä lähellä :)
Itse ajoin työkseni T5:sta jossa oli orkkis H4 valot ja sen syksyöisen Oulu-Helsinki-reissun jälkeen päätin että siihen en enää alistu. Jotenkin pärjäsi kun piti viikseä taka-asennossa jolloin paloivat molemmat langat yhtäaikaa.
Kun sitten sai valita omaan uuteen autoonsa valovarustuksen niin tällainen siitä tuli.:
-Multivan-nelivalot, näihin Ollot itse sisään lyhkäsiin, Nightbreakerit pitkiin
-Lisäpitkät valoraudassa Bosch navigator, aluksi oli 100W mutta nykyään 50W xenon.
-Sumuvalot laittomilla led-polttimoilla DLR valoina.
Orkkis Multivan-umpiot ei sitten kestä edes 50W H7 polttimoa säröilemättä ja 35W Xenon toimii sairaan hyvin umpion isolla taustaheijastimella. Ongelma vaan tässä on että lähivalot on niin erinomaiset että pitkiin on melkein pakko panostaa kans että tasapaino säilyy.
Jos nyt ostaisin uuden T5:sen, oma valintani olisi nelivaloumpiot ja jälkixenonit ja xenon-lisäpitkät.
Lailliset xenonit löytyy tuolta. 2500 euroa
Kun sitten sai valita omaan uuteen autoonsa valovarustuksen niin tällainen siitä tuli.:
-Multivan-nelivalot, näihin Ollot itse sisään lyhkäsiin, Nightbreakerit pitkiin
-Lisäpitkät valoraudassa Bosch navigator, aluksi oli 100W mutta nykyään 50W xenon.
-Sumuvalot laittomilla led-polttimoilla DLR valoina.
Orkkis Multivan-umpiot ei sitten kestä edes 50W H7 polttimoa säröilemättä ja 35W Xenon toimii sairaan hyvin umpion isolla taustaheijastimella. Ongelma vaan tässä on että lähivalot on niin erinomaiset että pitkiin on melkein pakko panostaa kans että tasapaino säilyy.
Jos nyt ostaisin uuden T5:sen, oma valintani olisi nelivaloumpiot ja jälkixenonit ja xenon-lisäpitkät.
Lailliset xenonit löytyy tuolta. 2500 euroa
Huonot on T5:sen orkkis halogeenit kaukovalojen osalta, mutta ei minusta ole mitään hyötyä jos lähivalot palavat samaan aikaan. Tulee liian kirkas alue siihen lähelle ja kauas ei näe sitäkään vähää.
Voiko ihmisten silmät olla niin erilaisia? Vai onko se monille vaan tärkeämpää, että valoa on pirusti nenän alla, mutta todellisuudessa näet huonommin sinne minne pitää eli kauas? (maantie nopeuksissa)
Voiko ihmisten silmät olla niin erilaisia? Vai onko se monille vaan tärkeämpää, että valoa on pirusti nenän alla, mutta todellisuudessa näet huonommin sinne minne pitää eli kauas? (maantie nopeuksissa)
Kannattaa koittaa niitä nelivaloja ennen kuin ihmettelee niiden toimintaa tai hyötyä :)
Idea niissä on näyttää tasaisesti sitä valoa pidemmälle kuin H4:t - ei se että sitä valoa on nenän alla pirusti. Ongelma H4:ssa on se, että näytetään vain pieni läntti valoa pitkälle ja muutoin on pimeää - silloin ei näe edes sinne läntin luokse.
Siis kaikki H4:t eivät ole moisia, mutta T5:n ovat.
Koeajoon varmasti saa nelivalollista versiota, jos haluaa nähdä tuon eron.
Täällä on useampi keskustelu T5:n valoista ja nelivalojen muuttamisesta. Johdotusta joutuu muuttamaan ratin takaa sen verran että vetää yhden pinniin maahan katkaisijasta ratin alla olevaan johtosarjaan.
Idea niissä on näyttää tasaisesti sitä valoa pidemmälle kuin H4:t - ei se että sitä valoa on nenän alla pirusti. Ongelma H4:ssa on se, että näytetään vain pieni läntti valoa pitkälle ja muutoin on pimeää - silloin ei näe edes sinne läntin luokse.
Siis kaikki H4:t eivät ole moisia, mutta T5:n ovat.
Koeajoon varmasti saa nelivalollista versiota, jos haluaa nähdä tuon eron.
Täällä on useampi keskustelu T5:n valoista ja nelivalojen muuttamisesta. Johdotusta joutuu muuttamaan ratin takaa sen verran että vetää yhden pinniin maahan katkaisijasta ratin alla olevaan johtosarjaan.
Johdotusta joutuu muuttamaan ratin takaa sen verran että vetää yhden pinniin maahan katkaisijasta ratin alla olevaan johtosarjaan.
Ei siinä mitään maihin vedetä. Yksi johto (kelta/vihreä) rattiakselin johtosarjalta poikki ja valokatkaisijalta yksi johto vedetään katkaistun johdon autollepäin menevään johtoon. Lähivalon virransyöttö johdosta on kyse.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa