Bora vm.02 "kuollut" *EI OLE ENÄÄ ! *
Valvoja: ffp jäsenet
Bora vm.02 "kuollut" *EI OLE ENÄÄ ! *
Joo eli talviautoa alettiin tallista kaivamaan ulos ja kappas uskollinen ratsu vuodelta 2002 (Bora 1,9sdi) ei suostu yhteistyöhön.
Aluksi ajattelin että akku olisi tyhjentynyt kun huomasin että ei avaa ovia, mutta kuljettajan ovi oli jostain syystä auki ?!
Akku on ladattu ja kokeiltu mutta ei.
Oireet:
- Ovet aukeilee miten haluaa
- Starttaa muttei edes lupaa
- Dieseliä ei tule edes suodattimelle asti
- Airbagin valo palaa
- Keltainen avaimen kuva vilkkuu
- Kilometrilukeman kohdalla lukee DEF
- Ajotietokone sytyttää ainoastaan taustavalonsa, muuta tekstiä ei tule
- Ikkunat ei avaudu, napsuu ainoastaan
- Hehkun valo alkaa hetken päästä vilkkumaan
- Imuputkessa oleva sähköinen osa (mikä lie läppä tms) surisee ja pärisee kokoajan virrat päällä
Sekä erinäisiä piippauksia pitää virrat päällä ollessa.
Mistä siis vikaa hakemaan? Ajamalla tuo tuonne vietiin mutta näemmä hinaamalla pois.
Kiitokset jo etukäteen josko tähän tolkkua saisi.
Aluksi ajattelin että akku olisi tyhjentynyt kun huomasin että ei avaa ovia, mutta kuljettajan ovi oli jostain syystä auki ?!
Akku on ladattu ja kokeiltu mutta ei.
Oireet:
- Ovet aukeilee miten haluaa
- Starttaa muttei edes lupaa
- Dieseliä ei tule edes suodattimelle asti
- Airbagin valo palaa
- Keltainen avaimen kuva vilkkuu
- Kilometrilukeman kohdalla lukee DEF
- Ajotietokone sytyttää ainoastaan taustavalonsa, muuta tekstiä ei tule
- Ikkunat ei avaudu, napsuu ainoastaan
- Hehkun valo alkaa hetken päästä vilkkumaan
- Imuputkessa oleva sähköinen osa (mikä lie läppä tms) surisee ja pärisee kokoajan virrat päällä
Sekä erinäisiä piippauksia pitää virrat päällä ollessa.
Mistä siis vikaa hakemaan? Ajamalla tuo tuonne vietiin mutta näemmä hinaamalla pois.
Kiitokset jo etukäteen josko tähän tolkkua saisi.
Viimeksi muokannut Janzki, 27.1.2011 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei kai se nyt voi asetuksiaan hukata jos akku pääsee tyhjiin?
Eniten itsekkin epäilen tuota ajoneston päällä olemista, tuossa foorumia kahlatessa sattui silmiin että sen voisi poiskin koodata..Miten lie tämmöinen keino sitten edes testiksi?
Merkkiliikkeeseen en ainakaan vielä ole viemässä, vikaa pystyy hakemaan itsekkin ja sen löytyessä voi mahdolliset koodautukset teettää merkkiliikeessä tai sellaisella joka osaa.
Pitänee tuo laatikossa pölyttymässä ollut vag-com piuha ottaa käsittelyyn ja lukaista autosta ainakin koodit läpi..Teknisestihän tuo kone ei mitenkään erikoinen ole, mutta turhia sähkövempeleitä sen ympärillä on kyllä riittäväksi asti.
Edit: noni nyt olisi Vag-Com HEX läppäriin sörkittynä..Pystyykös tuolla mitenkä tuota ajonestoa jne. säätelemään?
Kenties potkimaan pitkälle mäellekkin?
Eniten itsekkin epäilen tuota ajoneston päällä olemista, tuossa foorumia kahlatessa sattui silmiin että sen voisi poiskin koodata..Miten lie tämmöinen keino sitten edes testiksi?
Merkkiliikkeeseen en ainakaan vielä ole viemässä, vikaa pystyy hakemaan itsekkin ja sen löytyessä voi mahdolliset koodautukset teettää merkkiliikeessä tai sellaisella joka osaa.
Pitänee tuo laatikossa pölyttymässä ollut vag-com piuha ottaa käsittelyyn ja lukaista autosta ainakin koodit läpi..Teknisestihän tuo kone ei mitenkään erikoinen ole, mutta turhia sähkövempeleitä sen ympärillä on kyllä riittäväksi asti.
Edit: noni nyt olisi Vag-Com HEX läppäriin sörkittynä..Pystyykös tuolla mitenkä tuota ajonestoa jne. säätelemään?
Kenties potkimaan pitkälle mäellekkin?
Ei kait neloskoppainen vielä niin tekninen ole että muutamassa kuukaudessa menettää järkensä ilman akkua?
Onhan nuita ruttutukusta kotoisin olevia romuja jotka on saattaneet olla yli puolivuotta ilman akkua eikä ole tullut mitään oireita.
Kauankos tämä nyt on seisonut? Luulis että terveessä akussa riittää aika moneksi kuukaudeksi ylläpitämään auton "järkeä" jos ei ole unohtunut sisävaloja tms päälle.
Onhan nuita ruttutukusta kotoisin olevia romuja jotka on saattaneet olla yli puolivuotta ilman akkua eikä ole tullut mitään oireita.
Kauankos tämä nyt on seisonut? Luulis että terveessä akussa riittää aika moneksi kuukaudeksi ylläpitämään auton "järkeä" jos ei ole unohtunut sisävaloja tms päälle.
dEF näkyy mittaristossa ainakin, jos trippilukema on tyhjentynyt ajotietokoneen muistista. Avaimen välkkyminen viittaisi ajoneston ongelmaan, tässä tapauksessa on todennäköisesti kyseessä mittariston flash-muistipiirin tyhjentyminen, jolloin on jääneet pois sekä trippilukema, että avainten koodaukset. Jälkimmäinen riittää jo siihen, ettei edes lupaa käynnistyä, naftapumppuhan ei pyöri ajoneston ollessa päällä.
Lue koodit, josko niistä selviää jotain (postaamalla tänne ehkä enemmän), mutta epäilen, ettei ilman datayhteyttä tehtaalle selviä.
@MattiM
Kyllä voi, ainakin noiden -00 jälkeen tehtyjen osalta. Neloskoppaisia on kuitenkin tehty jo vuodesta -98, jolloin niissä oli vielä mm. vaijerikaasu ja pelkkä ilmamassamittari ohjaamassa syöttöä.
Lue koodit, josko niistä selviää jotain (postaamalla tänne ehkä enemmän), mutta epäilen, ettei ilman datayhteyttä tehtaalle selviä.
@MattiM
Kyllä voi, ainakin noiden -00 jälkeen tehtyjen osalta. Neloskoppaisia on kuitenkin tehty jo vuodesta -98, jolloin niissä oli vielä mm. vaijerikaasu ja pelkkä ilmamassamittari ohjaamassa syöttöä.
Auto seistä jöpötti n. 9kk. Kuten sanottua, ajamalla talliin meni, joten mihinkä sieltä avaimesta se siru olisi kadonnut?
Vikakoodeissa hiukan hälyttävä huomio, juuri mikään boksi ei vastaa. Abs boksi vastasi ja sielläkin oli sekalaisia koodeja, ne nollasin pois eivätkä uusineet.
Mm. mittaristoon ei pääse sisään, moottorinohjausta ei löydy, central conv. tms moduuli antaa "sporadic erroria", lienee kaikki mahdolliset koodit listalla mitä pystyy..Valittelee mm. väylä ongelmista, ikkunan moottoreista, tankinläpästä, kontista, jne jne.
Mittaristo, ZM (korimoduuli?) sekä airbag moduuli purettu pöydälle ja täytynee alkaa niitä tutkimaan käsin josko vikaa löytyisi.
Zm-boksin sisältä löytyi voimakasta hapettumaa, normaalia?
Edit: ah ja tosiaan unohtui tuo vikakoodi läppäri tallille joten täytyy huomenna sieltä tikulle ottaa nuo logit.
Vikakoodeissa hiukan hälyttävä huomio, juuri mikään boksi ei vastaa. Abs boksi vastasi ja sielläkin oli sekalaisia koodeja, ne nollasin pois eivätkä uusineet.
Mm. mittaristoon ei pääse sisään, moottorinohjausta ei löydy, central conv. tms moduuli antaa "sporadic erroria", lienee kaikki mahdolliset koodit listalla mitä pystyy..Valittelee mm. väylä ongelmista, ikkunan moottoreista, tankinläpästä, kontista, jne jne.
Mittaristo, ZM (korimoduuli?) sekä airbag moduuli purettu pöydälle ja täytynee alkaa niitä tutkimaan käsin josko vikaa löytyisi.
Zm-boksin sisältä löytyi voimakasta hapettumaa, normaalia?
Edit: ah ja tosiaan unohtui tuo vikakoodi läppäri tallille joten täytyy huomenna sieltä tikulle ottaa nuo logit.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jokainen sulake mitkä löydetty, tarkistettu - ehjiä..Jopa ne kaksi piilotettua kuljettajan jalkatilan yläpuolella.
Btw. mitäs kaikkia bokseja tuossa kotterossa on? Airbag, Abs (missä), Zm ( se korimoduuli?), mittaristo missä ajonesto, moottorinohjaus (missä?)
Miten valojen ohjaus toteutettu, tosin ne tuntuu toimivan..Mutta kuitenkin.
Btw. mitäs kaikkia bokseja tuossa kotterossa on? Airbag, Abs (missä), Zm ( se korimoduuli?), mittaristo missä ajonesto, moottorinohjaus (missä?)
Miten valojen ohjaus toteutettu, tosin ne tuntuu toimivan..Mutta kuitenkin.
Jees, elikkä tänään tein seuraavia huomioita. Sulakkeet tuli putsailtua, samoin releiden jalat ja kaikki boksien liitokset mitkä vain löysin.
Mittaristo ei enää mene DEF tilaan, mutta siitä huolimatta ajotietokone on kuollut, airbagi ei vieläkään vastaa sekä ikkunan nostimet jne. lukitukset kuolleet.
Keskuslukko tosin pelaa ok, sekä central conv. basic testeillä mm. torvi pelaa ok jne.
Abs vikakoodit ei myöskään ole uusineet.
Hmm..laturi kyllä sanoo akun olevan täydessä latingissa, ja tosiaan iloisesti se tuota konetta pyörittää kyllä.
Missäs kaikkialla noita maadoituksia on?
Sen suhteen alan ainakin kallistumaan että tuo ZM boksi on kuollut, kyseessä siis lienee korinohjaus(ko)?..Olisiko tuon viallisuus voinut heijastua jotenkin mittaristoon?
Samoin huomasin kuljettajan jalkotilan yläpuolella olevien releiden jalkojen ovan hapettuneita, kaikki hierasin kirkkaaksi..Eniten hapettunut oli pienen koteloidun sulakkeen näköinen laatikko jossa lukemia 105A 30A 12v Vw..Tuon irroittaminen ei vaikuta mitenkään mihinkään, mikä lie?
Kohta lienee helpointa Saksasta ostaa vastaavat kamat tilalle, mittaristo, airbag sekä ZM-boksi jos noista ei ala tolkkua tulemaan..Eikös merkkiliike pysty moiset autoon sopivaksi koodaamaan?
Mittaristo ei enää mene DEF tilaan, mutta siitä huolimatta ajotietokone on kuollut, airbagi ei vieläkään vastaa sekä ikkunan nostimet jne. lukitukset kuolleet.
Keskuslukko tosin pelaa ok, sekä central conv. basic testeillä mm. torvi pelaa ok jne.
Abs vikakoodit ei myöskään ole uusineet.
Hmm..laturi kyllä sanoo akun olevan täydessä latingissa, ja tosiaan iloisesti se tuota konetta pyörittää kyllä.
Missäs kaikkialla noita maadoituksia on?
Sen suhteen alan ainakin kallistumaan että tuo ZM boksi on kuollut, kyseessä siis lienee korinohjaus(ko)?..Olisiko tuon viallisuus voinut heijastua jotenkin mittaristoon?
Samoin huomasin kuljettajan jalkotilan yläpuolella olevien releiden jalkojen ovan hapettuneita, kaikki hierasin kirkkaaksi..Eniten hapettunut oli pienen koteloidun sulakkeen näköinen laatikko jossa lukemia 105A 30A 12v Vw..Tuon irroittaminen ei vaikuta mitenkään mihinkään, mikä lie?
Kohta lienee helpointa Saksasta ostaa vastaavat kamat tilalle, mittaristo, airbag sekä ZM-boksi jos noista ei ala tolkkua tulemaan..Eikös merkkiliike pysty moiset autoon sopivaksi koodaamaan?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eilen tosiaan tuli vielä noita maadoitus pisteitä käytyä lävitse, ainakin ne mitkä löysin..Eli moottorinohjauksen vieressä pari, kojelaudan alla kuskinpuolella muutamat, sekä tietysti itse akun maadoitus..Kaikki johti kuten pitää..Johdosta siis mittasin, en pelkästä pultti/mutteri pisteestä.
Onkos noita myös paljon muualla?
Täytynee kokeilla noita käyttöjänöjä.
Onkos noita myös paljon muualla?
Täytynee kokeilla noita käyttöjänöjä.
Jännitteitä käyty mittailemassa. Akussa 12.34V, pääsulakkeita 12.30v. Mittaristolta sekä airbagi boksilta mittaus ei onnistunut, ei viitsinyt summassa sohia piuhoja ettei vahingossa kuulu poks poks ja pam.
ZM-moduulilta jännittet näytti luokkaa 0,4V - 11.63V.
Koppiin tulevilta jännitepisteiltä mittasin myös, 12.20V kaikki.
Uutena huomiona, puhaltimen kolmos-asento kuollut, ei mitään eloa, nelonen toimii.
Ideoita?
ZM-moduulilta jännittet näytti luokkaa 0,4V - 11.63V.
Koppiin tulevilta jännitepisteiltä mittasin myös, 12.20V kaikki.
Uutena huomiona, puhaltimen kolmos-asento kuollut, ei mitään eloa, nelonen toimii.
Ideoita?
Kiinnitin huomion tohon mittaamaasi akun jännitteeseen, joka on aikas alhainen. Oletko kokeillut mihin jännite romahtaa kun starttaa? Ajattelin vaan, et jos se akku on ottanut varastoinnista selkäänsä. Hyvällä varauksella akun napajännite ei saisi laskea paljon alle 9,0-9,5V käynnistysyrityksen aikana. Jos se napajännite menee alle 9,0V syinä yleensä on, kapasiteetiltaan liian pieni akku, pitkälle sulfatoitunut akku tai rikkonainen starttimoottori.
Mjoo, eihän se enää täydessä latingissa ole kun virtoja pidetty päällä ja parkit vähintään loistaa aina.
Tänään ajattelin ährätä kesäautosta akun mallia iso hetkeksi tuohon josko jotain apua olisi..Tuskin kuitenkaan akku se vian aiheuttaja tässä on.
Itse alan kallistua mittaristo, zm sekä airbag boksi osastolle, ts. niiden lahoamiseen jostain syystä.
Tänään ajattelin ährätä kesäautosta akun mallia iso hetkeksi tuohon josko jotain apua olisi..Tuskin kuitenkaan akku se vian aiheuttaja tässä on.
Itse alan kallistua mittaristo, zm sekä airbag boksi osastolle, ts. niiden lahoamiseen jostain syystä.
ettei olis maadoitus vikaa tms. ei virta kulje ja sitten kun kääntään virtoja niin ajonesto on poissa kun ECU ei vastaa ja sitä rataa.
yleensähän tuommoinen kaikki rikki/sekasin viittaa maadoitusvikaan tai sitten akku täysin kaput. itse ongelma tuskin edes kovin iso/hanakala korjata kunhan löytää ensin oikean paikan.
yleensähän tuommoinen kaikki rikki/sekasin viittaa maadoitusvikaan tai sitten akku täysin kaput. itse ongelma tuskin edes kovin iso/hanakala korjata kunhan löytää ensin oikean paikan.
Ei tuokaan oikein selitä sitä ettei siirtopumppu hörähdäkkään tuomaan tavaraa edes suodattimelle asti.
Mutta eräänlainen päätös tehty, Saksasta sekä Uk:sta lähteepi tulemaan boksit autoa kohdi tässä lähipäivinä, katsotaan onko muutosta asiaan.
Toki saa vielä heitellä ideoita ilmoille mikä voisi olla, ja jos joltain koodausvehkeet löytyy niin viestiä tulemaan vain !
Mutta eräänlainen päätös tehty, Saksasta sekä Uk:sta lähteepi tulemaan boksit autoa kohdi tässä lähipäivinä, katsotaan onko muutosta asiaan.
Toki saa vielä heitellä ideoita ilmoille mikä voisi olla, ja jos joltain koodausvehkeet löytyy niin viestiä tulemaan vain !
Kukaan ei tunnu tunnustautuvan sellaiseksi..Ja jos tässä nyt menee kaikki kuten pitää niin koodauksetkin suoritetaan kotteroon aivan itse.
Sinällään autot ei ole mikään tuntematon käsite koneremonttien jne tasolla. Ei vaan ole tullut perehdyttyä Volkkareiden sielun elämään..Nooh..Nyt sitten tulee.
Näköjään joka merkin kanssa pitää jossain välissä maksaa "oppirahat".
Edit: Ja tosiaan murto-osan Suomen ryöstöhinnoista maksaa nuo boksit ulkomailta takuun kanssa tilattuna.
Sinällään autot ei ole mikään tuntematon käsite koneremonttien jne tasolla. Ei vaan ole tullut perehdyttyä Volkkareiden sielun elämään..Nooh..Nyt sitten tulee.
Näköjään joka merkin kanssa pitää jossain välissä maksaa "oppirahat".
Edit: Ja tosiaan murto-osan Suomen ryöstöhinnoista maksaa nuo boksit ulkomailta takuun kanssa tilattuna.
Öö..varmaan se ettei peukalo nyt aivan keskellä kämmentä ole..Siksi toisekseen tuon ikäisen Boran huollataminen merkkiliikkeessä ei edes järkevää ole.
Loppuun asti yritetään itse, itse en ainakaan ole tyyppiä - vastoinkäyminen, hanskat naulaan.
Ja jos niikseen tulee että koodauksia kaipaa ja tarviaa saada yhteys Saksaan, niin taatusti teen sen homman niin helpoksi ettei pääse kuin nimenomaan siitä hommasta mikä pitääkin laskuttamaan.
Loppuun asti yritetään itse, itse en ainakaan ole tyyppiä - vastoinkäyminen, hanskat naulaan.
Ja jos niikseen tulee että koodauksia kaipaa ja tarviaa saada yhteys Saksaan, niin taatusti teen sen homman niin helpoksi ettei pääse kuin nimenomaan siitä hommasta mikä pitääkin laskuttamaan.
Kiire ja kiire..Talviautonahan tuo on luotettavasti ennen toiminut.
Onneksi ei vielä pahemmin lumia ole maahan satanut =)
Mutta eiköhän tässä olla viisaampia kun joku noista tilatuista bokseista rantautuu..Sinällään kettu tilanne kun piti yksi tilata Uk:sta, ja pari ympäri Saksaa..Ei muuten saanut versio numeroita ja varaosanumeroita natsaamaan..Joten saas nähä mikä niistä ekana kotiin tipahtaa.
Onneksi ei vielä pahemmin lumia ole maahan satanut =)
Mutta eiköhän tässä olla viisaampia kun joku noista tilatuista bokseista rantautuu..Sinällään kettu tilanne kun piti yksi tilata Uk:sta, ja pari ympäri Saksaa..Ei muuten saanut versio numeroita ja varaosanumeroita natsaamaan..Joten saas nähä mikä niistä ekana kotiin tipahtaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tänään tuli iskettyä kotteroon toinen mittaristo ja airbag boksi paikalleen, johan alkoi vastaamaan. Moottorinohjaus alkoi löytymään myös, siellä tuttu tieto, ajonesto päällä.
Ainoa joka edelleen hommaamatta ja kiukuttelee on tuo ZM boksi, mihinkäs kaikkialle tämä pirulainen oikein vaikuttaakaan?
Onko ajonestolla omaa boksia?
Ainoa joka edelleen hommaamatta ja kiukuttelee on tuo ZM boksi, mihinkäs kaikkialle tämä pirulainen oikein vaikuttaakaan?
Onko ajonestolla omaa boksia?
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... uggestions.
Tuossa juttua ajonestosta.
EDIT:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... o*+*reset*
Tuolla Vortexissa oli vinkki että ajonesto "löytäisi" avaimen taas seuraavalla tavalla:
Laita virta-avain siihen asentoon että mittariston varoitusvalot ym. syttyvät ja anna olla siinä 20-30 min. Sen jälkeen pitäisi olla taas yhteys ajoneston ja avaimen välillä.
Kannattaa varmaan laittaa alkuperäinen mittaristo takaisin ennen kuin kokeilet tuota.
Tuossa juttua ajonestosta.
EDIT:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... o*+*reset*
Tuolla Vortexissa oli vinkki että ajonesto "löytäisi" avaimen taas seuraavalla tavalla:
Laita virta-avain siihen asentoon että mittariston varoitusvalot ym. syttyvät ja anna olla siinä 20-30 min. Sen jälkeen pitäisi olla taas yhteys ajoneston ja avaimen välillä.
Kannattaa varmaan laittaa alkuperäinen mittaristo takaisin ennen kuin kokeilet tuota.
Hmm..Näyttää sille että tuo ZM-boksi sotkee pahasti auton väylän kun sen läsäyttää kiinni. Välillä pääsee ajonestoon, löytää jopa sen muttei päästä sisään. Transportterissa pääsin suoraan ajonestoon sisään, ja avaimien opetuskin onnistui suoraan.
Joten laitellaan nyt tuollaisen ZM-boksin tilaus vielä.
Ecusta sain avaimen pinnin kaivettua, samoten koodausta yritti, mutta ei onnistu, valittaa joko ettei ole oikeutta tai ei yhteyttä. Riippuen virhe ilmoituksesta, kuuluu aina jostain hentoinen releen napsahtelu..Itse relettä en ole pystynyt paikallistamaan.
Samaten huomasin että IMMO vastaa välillä paikasta 02 ja välillä 09..ei lienee aivan normaalia.
Ja tosiaan ilman tuota ZM-boksia mm. moottorinohjaus, airbag jne. ei vastaa..Joten se lienee jotenkin ohjailee noita auton sähköjä.
Keskuslukko antoi myös hiipumisen merkkejä jo, joka ohjataan tuon ZM:n kautta, joten..
Vanha mittaristo on entinen, se tuli jo todettua siinä vaiheessa kun "uuden" laitoin paikalleen, tulee jopa tekstit ja tiedotkin mikä autoa vaivaa..Myöskään DEF tekstiä ei uudella mittarilla ilmaannu. Toki voi olla että "uusi" mittaristo on viallinen, mutta onpahan onneksi takuu sillä joten nou hätä..Kunhan tuo ZM boksi saadaan jostain hommattua ja kokeiltua toisella.
Joten laitellaan nyt tuollaisen ZM-boksin tilaus vielä.
Ecusta sain avaimen pinnin kaivettua, samoten koodausta yritti, mutta ei onnistu, valittaa joko ettei ole oikeutta tai ei yhteyttä. Riippuen virhe ilmoituksesta, kuuluu aina jostain hentoinen releen napsahtelu..Itse relettä en ole pystynyt paikallistamaan.
Samaten huomasin että IMMO vastaa välillä paikasta 02 ja välillä 09..ei lienee aivan normaalia.
Ja tosiaan ilman tuota ZM-boksia mm. moottorinohjaus, airbag jne. ei vastaa..Joten se lienee jotenkin ohjailee noita auton sähköjä.
Keskuslukko antoi myös hiipumisen merkkejä jo, joka ohjataan tuon ZM:n kautta, joten..
Vanha mittaristo on entinen, se tuli jo todettua siinä vaiheessa kun "uuden" laitoin paikalleen, tulee jopa tekstit ja tiedotkin mikä autoa vaivaa..Myöskään DEF tekstiä ei uudella mittarilla ilmaannu. Toki voi olla että "uusi" mittaristo on viallinen, mutta onpahan onneksi takuu sillä joten nou hätä..Kunhan tuo ZM boksi saadaan jostain hommattua ja kokeiltua toisella.
Onkos tuo ZM-boksi nyt siis tämä ns. keskusmukavuusjärjestelmän boksi (46 Central Conv) VCDS:ssä vai mikä? Kun en oo ennen kuullut mistään ZM-boksista puhuttavan.
Ja sillä uudella mittaristolla sä et kyllä sitä käyntiin saa ilman korjaamokäyntiä, aika heikot todennäköisyydet on nykyään löytää uuteen mittaristoosi käypänen SKC-koodi jolla saisit sen sopeutettua moottorinohjainlaitteen kanssa VCDS:ää käyttäen.
Ja sillä uudella mittaristolla sä et kyllä sitä käyntiin saa ilman korjaamokäyntiä, aika heikot todennäköisyydet on nykyään löytää uuteen mittaristoosi käypänen SKC-koodi jolla saisit sen sopeutettua moottorinohjainlaitteen kanssa VCDS:ää käyttäen.
Viimeksi muokannut Heikki J., 18.11.2010 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaaha, nuo rosstekin sivut olikin uusi tuttavuus. Sieltä opiskeltuna täytyy koittaa tässä joku päivä saada tuota ajonestoa aukeamaan, ilmeisesti siellä jokin "varoaika" on joka täytyy odotella ennen kuin päästää sisään tms.
Tuolla puhutaan 4-nro pin koodista, sen mielestäni sain kaiveltua jo esiin..Täytyy jatkaa tutkimista.
Tuolla puhutaan 4-nro pin koodista, sen mielestäni sain kaiveltua jo esiin..Täytyy jatkaa tutkimista.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Niin kuin tuolla edellä on aikaisemmin kirjoitettu niin se vanha mittaristo on aika varmasti kunnossa. Siitä on se muisti tyhjentynyt ja vaatisi mielellään käynnin siellä merkkikorjaamossa että saisi elvytettyä sen takaisin kuntoon. Siellä pitäisi onnistua vanhan ohjelman takaisin laittaminen mittariston muistiin. Sen jälkeen ajoneston pitäisi toimia normaalisti.
Edelleenkään en jaksa uskoa vanhan mittariston kunnossa oloon, jos siitä olisi muisti tyhjä, niin eihän se silloin väylää jumittaisi?
Siinä kun ei elon merkkejä anna edes "ajotietokoneen" näyttö.
Releet käyty pääpiirteittäin läpi, joten tuskin on "kympin releessä" vika.
En usko että merkkiliike tuota hetkessä tekee, tuntiliksalla ukot sielläkin on, ja kaikelle vian haulle on oma taulukko hintansa.
Kukaan guru ei tosiaan ole ainakaan mitään ilmoitellut..Saa toki vapaasti ottaa yhteyttä.
Zm- boksi laitettu tulemaan Saksasta, katsotaan onko apuja.
Edit: Uudella mittaristolla ajoin testit läpi, toimii...Sama juttu Eculle, testit meni ok.
Ecun pinni tosiaan on oikea ja toimiva, pääsee kirjautumaan boksiin sisään ja muuttamaan arvoja. Toistaiseksi ei halunnut syncata uuden mittariston kanssa.
Siinä kun ei elon merkkejä anna edes "ajotietokoneen" näyttö.
Releet käyty pääpiirteittäin läpi, joten tuskin on "kympin releessä" vika.
En usko että merkkiliike tuota hetkessä tekee, tuntiliksalla ukot sielläkin on, ja kaikelle vian haulle on oma taulukko hintansa.
Kukaan guru ei tosiaan ole ainakaan mitään ilmoitellut..Saa toki vapaasti ottaa yhteyttä.
Zm- boksi laitettu tulemaan Saksasta, katsotaan onko apuja.
Edit: Uudella mittaristolla ajoin testit läpi, toimii...Sama juttu Eculle, testit meni ok.
Ecun pinni tosiaan on oikea ja toimiva, pääsee kirjautumaan boksiin sisään ja muuttamaan arvoja. Toistaiseksi ei halunnut syncata uuden mittariston kanssa.
Nää..työnnettii rottelo toistaseks taivasalle..Kävin hakemassa jo toisen auton millä ajella talvi.
Olen tässä soitellut paikalliseen huoltoon noista koodauksista, huonoin tuloksin..Ensin ei vastata, sitten jos vastataan ei osata sanoa, ja kun lopulta osataan sanoa tulee vittuilua..Hienoa.
Jatketaan siis ongelman kimpussa edelleen itse.
ZM-boksi tuli jo ajat sitten, siellä sekin odottelee, ei vain näillä pakkasilla napostele mennä tuonne autoon tekemään yhtikäs mitään.
Olen tässä soitellut paikalliseen huoltoon noista koodauksista, huonoin tuloksin..Ensin ei vastata, sitten jos vastataan ei osata sanoa, ja kun lopulta osataan sanoa tulee vittuilua..Hienoa.
Jatketaan siis ongelman kimpussa edelleen itse.
ZM-boksi tuli jo ajat sitten, siellä sekin odottelee, ei vain näillä pakkasilla napostele mennä tuonne autoon tekemään yhtikäs mitään.
Jaahas, nyt on hyvät neuvot tarpeen.
Tänään inspasi sen verran että menin kahden akun, 109 releen ja muiden rensseleiden auton luokse touhuamaan.
Releen vaihto vei asiaa eteenpäin, uudella mittaristolla löytyy boksit hienosti, ja puolet virhe ilmoituksista tippui pois.
Sähköikkunat jne ei kyllä toimi vieläkään..
Enivei, immoon sisään mennessä, ilmoittaa se seuraavaa:
Bitte addres 17 geben.
Mitäs moinen tarkoittaa?
Ja lopuksi, auto starttasi, lähti käymään, mutta toki sammui kun ajonesto on päällänsä..Eli eteenpäin siis päästiin.
Tänään inspasi sen verran että menin kahden akun, 109 releen ja muiden rensseleiden auton luokse touhuamaan.
Releen vaihto vei asiaa eteenpäin, uudella mittaristolla löytyy boksit hienosti, ja puolet virhe ilmoituksista tippui pois.
Sähköikkunat jne ei kyllä toimi vieläkään..
Enivei, immoon sisään mennessä, ilmoittaa se seuraavaa:
Bitte addres 17 geben.
Mitäs moinen tarkoittaa?
Ja lopuksi, auto starttasi, lähti käymään, mutta toki sammui kun ajonesto on päällänsä..Eli eteenpäin siis päästiin.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
Jotain "osoite 17":sta se pyytää...
Täältä löyty tällasta:
Address 17: Instruments Labels: 1J0-920-xx5-17.LBL
Controller: 1J5 920 926 A
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V05
Coding: 05412
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ1JZ2W174818 VWZ7Z0A3903106
1 Fault Found:
00667 - Ambient Temperature Signal
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
En tiedä auttaako Mitään.
Täältä löyty tällasta:
Address 17: Instruments Labels: 1J0-920-xx5-17.LBL
Controller: 1J5 920 926 A
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V05
Coding: 05412
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ1JZ2W174818 VWZ7Z0A3903106
1 Fault Found:
00667 - Ambient Temperature Signal
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
En tiedä auttaako Mitään.
Jos ajonesto sammuttaa auton, pitäisi moottorin vikamuistissa olla merkintä, että on sammutettu, ja ajoneston (mittaristo) vikamuistissa miksi.
Jos ei ajonestossa (mittaristossa osoite 17) sitä ole, on yhteys mittariston ja moottorin välillä poikki. Ajonesto toimii siten, että mittariston tulee antaa lupa moottorille pysyä käynnissä. Jos ei sitä tule, moottori sammuu noin 1 - 2 sekunnin päästä käynnistymisestä
Jos ei ajonestossa (mittaristossa osoite 17) sitä ole, on yhteys mittariston ja moottorin välillä poikki. Ajonesto toimii siten, että mittariston tulee antaa lupa moottorille pysyä käynnissä. Jos ei sitä tule, moottori sammuu noin 1 - 2 sekunnin päästä käynnistymisestä
Viimeksi muokannut rolle, 17.1.2011 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 11.1.2011 14:47
Noniin, kirjotellaan nyt sen verta tännekkin.
Eli auton sain käymään, itse koodailin, merkkiliikeessä ei tuota vieläkään käytetty. Tällä hetkellä muutama pikku sähkövaiva vielä löytyy, mutta eiköhän nekin saada koodattua / säädettyä takaisin kuntoon. Mittariston koodaukseen perehdyn tässä lisää kunhan jaksan kiinnostua, mittariston vaihto siis onnistuu..Kaikin puolin (tuon sisäistäkööt jokainen miten haluaa..).
Eipä tässä..kokonaiskustannukset jäi tässä alle 300e. Ottaen huomioon merkkiliikkeen tarjouksen mittaristo + koodaus 500-800e, olen kyllä varsin tyytyväinen.
Eipä siinä, täälläpäin onnistuu sitten tätä nykyä about "kaikki", jopa vanhan (käytetyn) mittariston laitto sekä koodaus toiseen autoon jne jne.
Se siitä mahdottomuudesta.
Over 'n out.
Eli auton sain käymään, itse koodailin, merkkiliikeessä ei tuota vieläkään käytetty. Tällä hetkellä muutama pikku sähkövaiva vielä löytyy, mutta eiköhän nekin saada koodattua / säädettyä takaisin kuntoon. Mittariston koodaukseen perehdyn tässä lisää kunhan jaksan kiinnostua, mittariston vaihto siis onnistuu..Kaikin puolin (tuon sisäistäkööt jokainen miten haluaa..).
Eipä tässä..kokonaiskustannukset jäi tässä alle 300e. Ottaen huomioon merkkiliikkeen tarjouksen mittaristo + koodaus 500-800e, olen kyllä varsin tyytyväinen.
Eipä siinä, täälläpäin onnistuu sitten tätä nykyä about "kaikki", jopa vanhan (käytetyn) mittariston laitto sekä koodaus toiseen autoon jne jne.
Se siitä mahdottomuudesta.
Over 'n out.
Täytyy kyllä hattua nostaa tälläiselle sissiasenteelle. Nykyään on niin yleistä, että tihrustetaan itkua käsilaukku kädessä, kun edes polttimon vaihto ei onnistu itseltä.
Esimerkki 1.
Täytyy kyllä antaa yksi esimerkki merkkihuollon käytöstä. Minulla oli autossa ongelma, jonka merkkiliike tarjoutui korjaamaan n. 3 000 euron hintaan. En niellyt sitä vaan marssin ns. asiantuntijan puheille. Siellä saatiin auto kuntoon ilmaiseksi. Olisihan se toki merkkiliikkeessäkin onnistunut osien vaihdolla, mutta asiantuntija selvisi ilman yhdenkään osan vaihtoa. Eli sinne merkkiliikkeeseen ei kannata rynnätä lompakko levällään. Kannattaa vähän itse ottaa asioista selvää ja kerätä referenssejä eri huolloista, ennen kuin laittaa Visan laulamaan.
Esimerkki 2.
Vanhemman auton ohjauksessa vikaa. Merkkiliike tarjoutui korjaamaan vian 2500 euron hintaan osia vaihtamalla. Olisihan se tullut kyllä kuntoon siellä, mutta tutun kanssa kiristettiin luistanut tehostimen hihna ilmaiseksi. Oli se vanhuksen naama näkemisen arvoinen, kun vittumaisuuttamme emme veloittaneet tosta mitään.
Eli pikkusen kannattaa rasittaa päänuppia, ennen kuin alkaa kylvää rahaa ympäriinsä.
Esimerkki 1.
Täytyy kyllä antaa yksi esimerkki merkkihuollon käytöstä. Minulla oli autossa ongelma, jonka merkkiliike tarjoutui korjaamaan n. 3 000 euron hintaan. En niellyt sitä vaan marssin ns. asiantuntijan puheille. Siellä saatiin auto kuntoon ilmaiseksi. Olisihan se toki merkkiliikkeessäkin onnistunut osien vaihdolla, mutta asiantuntija selvisi ilman yhdenkään osan vaihtoa. Eli sinne merkkiliikkeeseen ei kannata rynnätä lompakko levällään. Kannattaa vähän itse ottaa asioista selvää ja kerätä referenssejä eri huolloista, ennen kuin laittaa Visan laulamaan.
Esimerkki 2.
Vanhemman auton ohjauksessa vikaa. Merkkiliike tarjoutui korjaamaan vian 2500 euron hintaan osia vaihtamalla. Olisihan se tullut kyllä kuntoon siellä, mutta tutun kanssa kiristettiin luistanut tehostimen hihna ilmaiseksi. Oli se vanhuksen naama näkemisen arvoinen, kun vittumaisuuttamme emme veloittaneet tosta mitään.
Eli pikkusen kannattaa rasittaa päänuppia, ennen kuin alkaa kylvää rahaa ympäriinsä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa