Passat 3C voimansiirron kesto

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Anthy79
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.10.2010 19:31

Passat 3C voimansiirron kesto

ViestiKirjoittaja Anthy79 » 22.10.2010 19:42

Kuinkahan monta kilometriä muilla on kestäny passatin voimansiirto? Itselläni vuosimalli 2006 FSI 4motion ja nyt auto makaa korjaamolla odottamassa lisätutkimuksia. Kilometrejä vasta 85 000km ja jostain kuuluu kolinaa ajettaessa sekä vaihde vapaalla seisoessa. Kytkimen kun polkaisee pohjaan vaihde vapaalla niin kolina loppuu. Jos ajettaessa painaa kytkin poljinta kevyesti, niin tuntee kivan pienen tärinän.. Sen verran on selvinnyt, että vaihdelaatikon öljyt ovat aivan mustat..

mahtavaa laatua..

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 22.10.2010 20:13

Kuulostaisi kaksoismassatuholta.

Ja laatuhan niin mahtava, et kannattaa vaihtaa merkkiä kyl heti samantien. Suosittelen vaikkapa Toyotaa!

Anthy79
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.10.2010 19:31

ViestiKirjoittaja Anthy79 » 22.10.2010 20:21

Sitä vähän itsekin epäilen.. toivottavasti ei ole muutakin. Paljonkohan lysti tulee maksamaan? Onko muilla mennyt vastaavilla kilometreillä?

Voikohan edes laadusta puhua.. ekaks etujarrut uusiksi (73000km) ja nyt tämä..ajetut kilometrit pitävät kyllä paikkansa, kun auton ei ole omistanut kuin minä ja vv-auto..

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 22.10.2010 20:31

No rahallahan tosta selviää, jos ei mee johku tehdastakuuseen tms. Luulis olevan semmoinen vielä? Ilmeisesti ei kovin vanha auto kuitenkaan.

Anthy79
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.10.2010 19:31

ViestiKirjoittaja Anthy79 » 12.8.2011 10:36

Vaihdelaatikossahan vika oli. Joku erittäin pätevä korjaaja oli laittanut kemiallista metallia vaihdelaatikon päätykoteloon, kun siihen oli tullut jossain vaihdeessa halkeama. Varmaan toi halkeama tullut kaksoismassamurhapyörän vaihdossa (noin 30000km).. ja sieltä pikku hiljaa valunu öljyt puis :D

kuka maksaa? näillä näkymin artisti maksaa tietenkin.. vain 2600 ekee.. ellei kuluttajariitalautakunta toisin katso, kun auto ei ole ollut kuin merkkihuollossa. Neljän vuoden aikana auto korjattu vain 4000 eurolla.. laatua sen on pakko olla.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 12.8.2011 14:10

Neljän vuoden aikana auto korjattu vain 4000 eurolla.. laatua sen on pakko olla.


Ihan normaalia vag laatua. Suurin "vika" taitaa olla omistajan mielikuvissa jos kuvittelee pääsevänsä vag kikkareilla keskimäärin alle tonni/vuosi korjauskuluilla.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 12.8.2011 16:08

Vaihdelaatikossahan vika oli. Joku erittäin pätevä korjaaja oli laittanut kemiallista metallia vaihdelaatikon päätykoteloon


Kyllä mä lähtisin sieltä merkkihuollosta kyselemään että mitä toimintaa tuo tuommoinen on? Kyllähän asentajan olisi pitänyt raportoida tuosta halkeamasta! Eikä ominpäin mennä paikkaamaan jollain kemmetallilla.

Anthy79
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.10.2010 19:31

ViestiKirjoittaja Anthy79 » 12.8.2011 16:54

Ei kai kukaa halua ottaa tollasesta vastuuta tai laskua.. :(

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 12.8.2011 17:23

Joo aivan susiahan nää volkkarit on...sen takia mullakin jo ties kuinka mones menossa.

Kuulostaa aika hurjalta tuon vaihdelaatikon paikkailu kemiallisella metallilla...tulee ihan mieleen ne ajat kun Escortin helmapalkit täytettiin pakkelilla kun oli niin pehkua ettei hitsaamalla saanut korjattua :)

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 12.8.2011 19:04

No mutta mene nyt ensiksi sinne huoltoon/ liikkeeseen jossa olet tuon rempan teettänyt, reklamoimaan/ keskustelemaan asiasta ennekuin kuluttajalautakuntaa vaivaat. Tiedä vaikka siellä olisi ollut joku repe hommissa joka on saanut kenkää vastaavista kikkailuista?

Kyllä jos merkkihuollossa tuommoinen havaitaan niin siitä on asiakkaalle ilmoitettava. Tai sitten itse asentaja on kämminyt ja ei ole uskaltanut kertoa siitä työnjohtajalle.

Anthy79
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.10.2010 19:31

ViestiKirjoittaja Anthy79 » 12.8.2011 20:24

Kyllähän mä selvittelin asiaa. Kaksoismassamurhapyörä remontin tehnyt ei ole enää töissä ko. merkkikorjaamossa.. mutta ei kukaan silti tunnusta mitään. Mun pitäis jotenki pystyä todistamaan paremmin. Merkkikorjaamoissa, kun ei kuulemma ole edes kemiallista metallia, mutta jotenkin sieltä on sitä tarttunut siihen halkeaman kohdalle.. :)

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 12.8.2011 21:03

Kyllä toi asennusvirheeltä vaikuttaa.. Jos kerta sulla uudesta asti ollut etkä ole sitä itse paikkaillut. Kaippa tuosta voi alkaa väitellä niiden kanssa..

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 12.8.2011 21:45

ekaks etujarrut uusiksi (73000km)


Ihan mielenkiinnosta, menikö satulatkin uusiksi, ja jos meni niin miksi?

Anthy79
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.10.2010 19:31

ViestiKirjoittaja Anthy79 » 13.8.2011 8:00

Olin työmatkalla, kun vaimo käytti auton korjaamossa, niin en saanut kunnon selitystä :D Ratti alkoi täristä aika paljonkin jarruttaessa. Levyt olivat erittäin uraiset ja muistaakseni satulat meni samalla.

Takakontin avauskytkin meni uusiksi (tietysti matkalla, mukana lentokentällä lastenrattaat, pari matkalaukkua ja parit sukset ja pakkasta -25) ja pari kertaa on käyty vänkärin airbagin liittimet läpi. Kerran auto ei lähtenyt käyntiin ja vika löytyi 8h:n etsimisen jälkeen akun kotelosta(?). Oli kuulemma ruostunut valumareikä umpeen ja aiheuttanut hapettuman <- vaimon suusta selitys, kun yllättäen olin taas matkalla.

Nyt odottaa ilmastointikompura vaihtoa.. ja taas vw huolto hieroo käsiään, kun rahan tuloa ei voi estää.

mitäköhän seuraavaksi?

Anthy79
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.10.2010 19:31

ViestiKirjoittaja Anthy79 » 13.8.2011 8:04

Kyllä toi asennusvirheeltä vaikuttaa.. Jos kerta sulla uudesta asti ollut etkä ole sitä itse paikkaillut. Kaippa tuosta voi alkaa väitellä niiden kanssa..


Selvä virhehän toi on. Väittely loppuu siihen, kun kaikki kieltää sen jyrkästi eikä tule kuluissa vastaan :D

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 13.8.2011 10:19

Olin työmatkalla, kun vaimo käytti auton korjaamossa, niin en saanut kunnon selitystä :D Ratti alkoi täristä aika paljonkin jarruttaessa. Levyt olivat erittäin uraiset ja muistaakseni satulat meni samalla.


Virhe:D Ei kannata vaimoa pistää asialle vaikka mikä olisi, käyttävät tilannetta hyväkseen ja uusivat koko auton:) Levyt olleet kierot, en jaksa uskoa että satuloita ois ollu tarve vaihtaa, kestävät kuitenkin sen 15v ennen kun ruoste jumittelee niitä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa