Passat 3C voimansiirron kesto
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3C voimansiirron kesto
Kuinkahan monta kilometriä muilla on kestäny passatin voimansiirto? Itselläni vuosimalli 2006 FSI 4motion ja nyt auto makaa korjaamolla odottamassa lisätutkimuksia. Kilometrejä vasta 85 000km ja jostain kuuluu kolinaa ajettaessa sekä vaihde vapaalla seisoessa. Kytkimen kun polkaisee pohjaan vaihde vapaalla niin kolina loppuu. Jos ajettaessa painaa kytkin poljinta kevyesti, niin tuntee kivan pienen tärinän.. Sen verran on selvinnyt, että vaihdelaatikon öljyt ovat aivan mustat..
mahtavaa laatua..
mahtavaa laatua..
Sitä vähän itsekin epäilen.. toivottavasti ei ole muutakin. Paljonkohan lysti tulee maksamaan? Onko muilla mennyt vastaavilla kilometreillä?
Voikohan edes laadusta puhua.. ekaks etujarrut uusiksi (73000km) ja nyt tämä..ajetut kilometrit pitävät kyllä paikkansa, kun auton ei ole omistanut kuin minä ja vv-auto..
Voikohan edes laadusta puhua.. ekaks etujarrut uusiksi (73000km) ja nyt tämä..ajetut kilometrit pitävät kyllä paikkansa, kun auton ei ole omistanut kuin minä ja vv-auto..
Vaihdelaatikossahan vika oli. Joku erittäin pätevä korjaaja oli laittanut kemiallista metallia vaihdelaatikon päätykoteloon, kun siihen oli tullut jossain vaihdeessa halkeama. Varmaan toi halkeama tullut kaksoismassamurhapyörän vaihdossa (noin 30000km).. ja sieltä pikku hiljaa valunu öljyt puis :D
kuka maksaa? näillä näkymin artisti maksaa tietenkin.. vain 2600 ekee.. ellei kuluttajariitalautakunta toisin katso, kun auto ei ole ollut kuin merkkihuollossa. Neljän vuoden aikana auto korjattu vain 4000 eurolla.. laatua sen on pakko olla.
kuka maksaa? näillä näkymin artisti maksaa tietenkin.. vain 2600 ekee.. ellei kuluttajariitalautakunta toisin katso, kun auto ei ole ollut kuin merkkihuollossa. Neljän vuoden aikana auto korjattu vain 4000 eurolla.. laatua sen on pakko olla.
Vaihdelaatikossahan vika oli. Joku erittäin pätevä korjaaja oli laittanut kemiallista metallia vaihdelaatikon päätykoteloon
Kyllä mä lähtisin sieltä merkkihuollosta kyselemään että mitä toimintaa tuo tuommoinen on? Kyllähän asentajan olisi pitänyt raportoida tuosta halkeamasta! Eikä ominpäin mennä paikkaamaan jollain kemmetallilla.
No mutta mene nyt ensiksi sinne huoltoon/ liikkeeseen jossa olet tuon rempan teettänyt, reklamoimaan/ keskustelemaan asiasta ennekuin kuluttajalautakuntaa vaivaat. Tiedä vaikka siellä olisi ollut joku repe hommissa joka on saanut kenkää vastaavista kikkailuista?
Kyllä jos merkkihuollossa tuommoinen havaitaan niin siitä on asiakkaalle ilmoitettava. Tai sitten itse asentaja on kämminyt ja ei ole uskaltanut kertoa siitä työnjohtajalle.
Kyllä jos merkkihuollossa tuommoinen havaitaan niin siitä on asiakkaalle ilmoitettava. Tai sitten itse asentaja on kämminyt ja ei ole uskaltanut kertoa siitä työnjohtajalle.
Kyllähän mä selvittelin asiaa. Kaksoismassamurhapyörä remontin tehnyt ei ole enää töissä ko. merkkikorjaamossa.. mutta ei kukaan silti tunnusta mitään. Mun pitäis jotenki pystyä todistamaan paremmin. Merkkikorjaamoissa, kun ei kuulemma ole edes kemiallista metallia, mutta jotenkin sieltä on sitä tarttunut siihen halkeaman kohdalle.. :)
Olin työmatkalla, kun vaimo käytti auton korjaamossa, niin en saanut kunnon selitystä :D Ratti alkoi täristä aika paljonkin jarruttaessa. Levyt olivat erittäin uraiset ja muistaakseni satulat meni samalla.
Takakontin avauskytkin meni uusiksi (tietysti matkalla, mukana lentokentällä lastenrattaat, pari matkalaukkua ja parit sukset ja pakkasta -25) ja pari kertaa on käyty vänkärin airbagin liittimet läpi. Kerran auto ei lähtenyt käyntiin ja vika löytyi 8h:n etsimisen jälkeen akun kotelosta(?). Oli kuulemma ruostunut valumareikä umpeen ja aiheuttanut hapettuman <- vaimon suusta selitys, kun yllättäen olin taas matkalla.
Nyt odottaa ilmastointikompura vaihtoa.. ja taas vw huolto hieroo käsiään, kun rahan tuloa ei voi estää.
mitäköhän seuraavaksi?
Takakontin avauskytkin meni uusiksi (tietysti matkalla, mukana lentokentällä lastenrattaat, pari matkalaukkua ja parit sukset ja pakkasta -25) ja pari kertaa on käyty vänkärin airbagin liittimet läpi. Kerran auto ei lähtenyt käyntiin ja vika löytyi 8h:n etsimisen jälkeen akun kotelosta(?). Oli kuulemma ruostunut valumareikä umpeen ja aiheuttanut hapettuman <- vaimon suusta selitys, kun yllättäen olin taas matkalla.
Nyt odottaa ilmastointikompura vaihtoa.. ja taas vw huolto hieroo käsiään, kun rahan tuloa ei voi estää.
mitäköhän seuraavaksi?
Olin työmatkalla, kun vaimo käytti auton korjaamossa, niin en saanut kunnon selitystä :D Ratti alkoi täristä aika paljonkin jarruttaessa. Levyt olivat erittäin uraiset ja muistaakseni satulat meni samalla.
Virhe:D Ei kannata vaimoa pistää asialle vaikka mikä olisi, käyttävät tilannetta hyväkseen ja uusivat koko auton:) Levyt olleet kierot, en jaksa uskoa että satuloita ois ollu tarve vaihtaa, kestävät kuitenkin sen 15v ennen kun ruoste jumittelee niitä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa