VOI POISTAA
Valvoja: ffp jäsenet
VOI POISTAA
Nyt sitten myrkyn lykkäs, Gt ventossa vuotaa lämppärin kenno, 193tkm mittarissa.
Eli onko vaihto operaatio sama kun tavallisiin malleihin vai vaatiiko jotain muuta tuon ilmastoinnin takia?
Motonet näyttää vain yhtä mallia lämppärin kennoksi, tuote 30-8500 34,90e.
Mitähän tuo maksaa merkkiliikkeessä?
Mites tuo ilmastoinnin kenno, pitäiskö vaihtaa samalla, kuitenkin se mossahtaa heti perään, vielä ei vuoda ja toimii muutenkin ok.
Eli onko vaihto operaatio sama kun tavallisiin malleihin vai vaatiiko jotain muuta tuon ilmastoinnin takia?
Motonet näyttää vain yhtä mallia lämppärin kennoksi, tuote 30-8500 34,90e.
Mitähän tuo maksaa merkkiliikkeessä?
Mites tuo ilmastoinnin kenno, pitäiskö vaihtaa samalla, kuitenkin se mossahtaa heti perään, vielä ei vuoda ja toimii muutenkin ok.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eipä siellä juuri liittimiä ole mitkä voisi vuotaessaan tuon aiheuttaa. Kabiinin puolella kun ei ole mitään liittimiä vaan kenno liittyy letkuihin konehuoneen puolella. Eli tulipellistä menee läpi ne tulo- ja lähtöputket.
Tosin kyllä sitä nestettä pitäisi hävitä sieltä jos kenno vuotaa. Jos vuoto kuitenkin on vähäistä niin hitaastihan sitä sieltä katoaa. Mulla tuli ihan puhdasta vesihöyryä kabiiniin ja paljon, kun lämmöt käänti päälle. Ja nesteitä katos sitten ihan reipasta tahtia...
Eipä se kennon vaihto varsinaisesti vaikeaa ole, varsin työlästä vain. Mulla meni sellainen 8h siinä. Mutta en siitä kyllä kenellekään muulle viitsinyt alkaa maksamaan. Kylmän viileesti vaan koko kojelauta irti niin sieltä se kennokin loppujen lopuksi vastaan tulee.
Tosin kyllä sitä nestettä pitäisi hävitä sieltä jos kenno vuotaa. Jos vuoto kuitenkin on vähäistä niin hitaastihan sitä sieltä katoaa. Mulla tuli ihan puhdasta vesihöyryä kabiiniin ja paljon, kun lämmöt käänti päälle. Ja nesteitä katos sitten ihan reipasta tahtia...
Eipä se kennon vaihto varsinaisesti vaikeaa ole, varsin työlästä vain. Mulla meni sellainen 8h siinä. Mutta en siitä kyllä kenellekään muulle viitsinyt alkaa maksamaan. Kylmän viileesti vaan koko kojelauta irti niin sieltä se kennokin loppujen lopuksi vastaan tulee.
Ok, katotaan mitä tehdään, ilmastointi pitäis käydä tuossa tutulla tyhjäämässä jos remonttiin aletaan.
Homma on pakko teettää tutulla, itellä ei vain ole aikaa ja auton omistajalla peukut keskellä kämmentä :)
Mittaristo,mankka,hanskalokero ja alamuovit nyt saan ite purettua mutta loppujutut jää muille.
Samaan konkurssiin vaihetaan termostaatti joka tuossa talvella jumitti 70 asteeseen.
Homma on pakko teettää tutulla, itellä ei vain ole aikaa ja auton omistajalla peukut keskellä kämmentä :)
Mittaristo,mankka,hanskalokero ja alamuovit nyt saan ite purettua mutta loppujutut jää muille.
Samaan konkurssiin vaihetaan termostaatti joka tuossa talvella jumitti 70 asteeseen.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 4.6.2010 16:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kannattaako tuo kenno ostaa motonetista, koivuselta vai marmoritiskiltä?
EDIT: Motonetissa 35e mutta oli tuntematon merkki ja niin hepponen rakenne että tuskin pystyi kädessä pitämään eli ei kiitos.
Paikallisella jäähdytinkorjaamolla/myyjällä AVA -merkkinen 61e mutta tuostakaan ei googlella oikein mitään löytynyt. http://vaasa.ws/etusivu.html
Huomenna pitää soitella tutulle varaosamyyjälle mitä merkkiä Koivuselta saa ja hinta, samalla käyn Käyttöautolla kysymässä kun sinne on muutenkin menoa, taas.
EDIT: Motonetissa 35e mutta oli tuntematon merkki ja niin hepponen rakenne että tuskin pystyi kädessä pitämään eli ei kiitos.
Paikallisella jäähdytinkorjaamolla/myyjällä AVA -merkkinen 61e mutta tuostakaan ei googlella oikein mitään löytynyt. http://vaasa.ws/etusivu.html
Huomenna pitää soitella tutulle varaosamyyjälle mitä merkkiä Koivuselta saa ja hinta, samalla käyn Käyttöautolla kysymässä kun sinne on muutenkin menoa, taas.
Noniin, homma etenee, tänään saatiin vanha kenno pois ja huomenna uus tilalle.
Vanhassa oli päiväys 11/92 eli alkuperäinen kenno oli ja merkkiä Valeo.
Volkkarimiehen raamattu eli korjausopus oli mukana mutta ei siitä saanut kuin hieman apuja ja näyttää pieniä eroja olevan ilmastoidun ja ei-ilmastoidun välillä.
Koetaulu ym perusjutut pois ja koetaulun alla oleva palkki irrotettiin mutta riitti kun sen vaan laski alemmaksi, ei tarvinnut poistaa autosta.
Lämmityslaitteen muovikotelo oli 2 osainen ja keskeltä yhdessä peltiknipsuilla, irrotettiin nämä jolloin ilmastoinnin kenno koteloineen jäi autoon ja lämppärin kotelo saattiin pois, näin vältyttiin kennon tyhjäämiseltä.
Kirjan mukaan tuo kotelo on kiinni konehuoneen puolelta kolmella pultilla, tässä oli 4kpl m8 pulttia + 4kpl m6 mutteria :)
Lämppärin kotelon läpissä on sellaiset "telttapatja" matot, nämä pitää uusia, glykooli oli liottanut ne paloiksi, pitää huomenna jostakin hakea vastaavaa.
Samalla kun litkut on koneesta pois niin vaihdetaan termostaatti, talvella jäi lämmöt 70 asteseen, nyt kesällä pelaa joskus ok.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... G_3622.jpg
Vanhassa oli päiväys 11/92 eli alkuperäinen kenno oli ja merkkiä Valeo.
Volkkarimiehen raamattu eli korjausopus oli mukana mutta ei siitä saanut kuin hieman apuja ja näyttää pieniä eroja olevan ilmastoidun ja ei-ilmastoidun välillä.
Koetaulu ym perusjutut pois ja koetaulun alla oleva palkki irrotettiin mutta riitti kun sen vaan laski alemmaksi, ei tarvinnut poistaa autosta.
Lämmityslaitteen muovikotelo oli 2 osainen ja keskeltä yhdessä peltiknipsuilla, irrotettiin nämä jolloin ilmastoinnin kenno koteloineen jäi autoon ja lämppärin kotelo saattiin pois, näin vältyttiin kennon tyhjäämiseltä.
Kirjan mukaan tuo kotelo on kiinni konehuoneen puolelta kolmella pultilla, tässä oli 4kpl m8 pulttia + 4kpl m6 mutteria :)
Lämppärin kotelon läpissä on sellaiset "telttapatja" matot, nämä pitää uusia, glykooli oli liottanut ne paloiksi, pitää huomenna jostakin hakea vastaavaa.
Samalla kun litkut on koneesta pois niin vaihdetaan termostaatti, talvella jäi lämmöt 70 asteseen, nyt kesällä pelaa joskus ok.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... G_3622.jpg
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa