VOI POISTAA

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

-jarkko-

VOI POISTAA

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 29.5.2010 16:52

Nyt sitten myrkyn lykkäs, Gt ventossa vuotaa lämppärin kenno, 193tkm mittarissa.
Eli onko vaihto operaatio sama kun tavallisiin malleihin vai vaatiiko jotain muuta tuon ilmastoinnin takia?
Motonet näyttää vain yhtä mallia lämppärin kennoksi, tuote 30-8500 34,90e.

Mitähän tuo maksaa merkkiliikkeessä?

Mites tuo ilmastoinnin kenno, pitäiskö vaihtaa samalla, kuitenkin se mossahtaa heti perään, vielä ei vuoda ja toimii muutenkin ok.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.5.2010 17:04

Käytetään sitä searchia.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 29.5.2010 17:35

Just, homma selvä, vento myyntiin.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 29.5.2010 18:01

50 euroa tarjottu.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 29.5.2010 21:26

Laitetaan korvan taakse. Mahdollisen remontin tekee tuttava jos hänellä aikaa on, euroja pitäis taas tuohon jostakin repiä.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 30.5.2010 12:49

Eikai tuossa sellaista mahdollisuutta olis että jokin liitin tai letku vuotais?
Ikkunat pysyy auki kun ilmastointi on päällä, jos sen sammuttaa ja kääntää lämpöä enemmän niin alkaa haisemaan ja ikkunat huurtuu.
Nestettä ei juurikaan ole hävinnyt 400km matkalla kuopio-vaasa välillä.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 30.5.2010 13:26

Eipä siellä juuri liittimiä ole mitkä voisi vuotaessaan tuon aiheuttaa. Kabiinin puolella kun ei ole mitään liittimiä vaan kenno liittyy letkuihin konehuoneen puolella. Eli tulipellistä menee läpi ne tulo- ja lähtöputket.
Tosin kyllä sitä nestettä pitäisi hävitä sieltä jos kenno vuotaa. Jos vuoto kuitenkin on vähäistä niin hitaastihan sitä sieltä katoaa. Mulla tuli ihan puhdasta vesihöyryä kabiiniin ja paljon, kun lämmöt käänti päälle. Ja nesteitä katos sitten ihan reipasta tahtia...
Eipä se kennon vaihto varsinaisesti vaikeaa ole, varsin työlästä vain. Mulla meni sellainen 8h siinä. Mutta en siitä kyllä kenellekään muulle viitsinyt alkaa maksamaan. Kylmän viileesti vaan koko kojelauta irti niin sieltä se kennokin loppujen lopuksi vastaan tulee.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 30.5.2010 16:41

Ok, katotaan mitä tehdään, ilmastointi pitäis käydä tuossa tutulla tyhjäämässä jos remonttiin aletaan.
Homma on pakko teettää tutulla, itellä ei vain ole aikaa ja auton omistajalla peukut keskellä kämmentä :)
Mittaristo,mankka,hanskalokero ja alamuovit nyt saan ite purettua mutta loppujutut jää muille.
Samaan konkurssiin vaihetaan termostaatti joka tuossa talvella jumitti 70 asteeseen.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 4.6.2010 16:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 4.6.2010 16:43

Kannattaako tuo kenno ostaa motonetista, koivuselta vai marmoritiskiltä?

EDIT: Motonetissa 35e mutta oli tuntematon merkki ja niin hepponen rakenne että tuskin pystyi kädessä pitämään eli ei kiitos.

Paikallisella jäähdytinkorjaamolla/myyjällä AVA -merkkinen 61e mutta tuostakaan ei googlella oikein mitään löytynyt. http://vaasa.ws/etusivu.html

Huomenna pitää soitella tutulle varaosamyyjälle mitä merkkiä Koivuselta saa ja hinta, samalla käyn Käyttöautolla kysymässä kun sinne on muutenkin menoa, taas.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 23.6.2010 16:02

Itse itselleni vastaten:

Motonet, merkki ? 35e
Autotarvikeliike Nissens tms 40e
Käyttöauto 135e
Netistä valeo/behr noin 50e.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 23.6.2010 21:11

motonetistä pari kennoa ostanut,mm corradon ja taisi olla valeo.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 23.6.2010 22:05

Kävin tuolla paikallisella katsomassa, 3 oli hyllyssä ja samaa merkkiä, joku tarvike ja oli aikas rimpula.
Ensviikolla auto lähtee työn alle, eipä ole koskaan ennen tarvinnut kennoja vaihdella, no kerta se on ensimmäinenkin.
Seuraavaksi varmaan vaihdetaan kone tms.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 24.6.2010 5:40

Itse laitoin Corradoon sen Motonetin 35€ maksavan kennon. Ihan samanlainen se oli kyllä mitä se alkuperäinen. Merkkiä en kyllä katsellut sen enempää.
Toi nyt on niin hulvattoman hauska remppa tehdä, että senhän nyt vaihtaa vaikka kerran vuodessa uudelleen... ;D

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 24.6.2010 11:20

No jos kaikki tarvikekennot on mallia tuo motonet niin ei ihme että eivät 20 vuotta kestä :)
Oli siis sellainenkin rimpula ja sama malli näyttää netin mukaan näyttää sopivan useampaankin vagineeseen,
Appiukko tuon vaihtaa, ite oon iltavuorossa joten hetken ehtii aamupäivisin olla jeesaamassa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 29.6.2010 12:03

Valeon kenno saapui ja on huomattavasti tukevampi kuin tuo motonet malli.
Kumastuttaa vain että miksi tuossa ei ole minkäänlaista runkoa kennon ympärillä, joskus voorttin kennon nähneenä siinä oli U-mallinen runko ylä ja alapuolella ja päädyt oli paksua muovia.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 29.6.2010 16:37

Olisko tossa taas se että Motonetistä ostaessa voi saada vähän mitä sattuu. Eli hyvällä tuurilla se on just se Valeo tai sitten huonolla joku paskempi.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 29.6.2010 17:39

Näin voi käydä, itse käyn usein tiskillä kysymässä mitä merkkiä jostakin osasta löytyy.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 30.6.2010 16:15

Noniin, homma etenee, tänään saatiin vanha kenno pois ja huomenna uus tilalle.
Vanhassa oli päiväys 11/92 eli alkuperäinen kenno oli ja merkkiä Valeo.

Volkkarimiehen raamattu eli korjausopus oli mukana mutta ei siitä saanut kuin hieman apuja ja näyttää pieniä eroja olevan ilmastoidun ja ei-ilmastoidun välillä.

Koetaulu ym perusjutut pois ja koetaulun alla oleva palkki irrotettiin mutta riitti kun sen vaan laski alemmaksi, ei tarvinnut poistaa autosta.
Lämmityslaitteen muovikotelo oli 2 osainen ja keskeltä yhdessä peltiknipsuilla, irrotettiin nämä jolloin ilmastoinnin kenno koteloineen jäi autoon ja lämppärin kotelo saattiin pois, näin vältyttiin kennon tyhjäämiseltä.
Kirjan mukaan tuo kotelo on kiinni konehuoneen puolelta kolmella pultilla, tässä oli 4kpl m8 pulttia + 4kpl m6 mutteria :)
Lämppärin kotelon läpissä on sellaiset "telttapatja" matot, nämä pitää uusia, glykooli oli liottanut ne paloiksi, pitää huomenna jostakin hakea vastaavaa.

Samalla kun litkut on koneesta pois niin vaihdetaan termostaatti, talvella jäi lämmöt 70 asteseen, nyt kesällä pelaa joskus ok.

http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... G_3622.jpg


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa