100/ A6 avant c4 pähkäilyä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

100/ A6 avant c4 pähkäilyä

ViestiKirjoittaja nani » 9.2.2010 11:17

tekis mieli laittaa tollanen 100 audi varkku tai a6 varkku. 2.5tdi vitos koneella.

tarjonta vähäistä tai sit hinnat korkeella.

käykö tuohon sataseen a6 etuvalot ja konepelti suhteellisen kivuttomasti??

samoilla kilometreillä ja varusteilla tuota satkua sais hiukan edullisemmin ja a6 paremman näköinen tuo keula :)

ja onko noita tehty päällekäin? vai onko nettiauton ilmoituksissa virheitä, kun yks a6 oli jo 94 vuosimallia.


niin ja olisi tiedossa pienen keulamällin saanut satku, siksi kiinnostaisi tuo a6 keula.
Viimeksi muokannut nani, 16.2.2010 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 9.2.2010 12:22

Eikös C4-korimallin satkussa ole sama konepelti kuin vastaavan korimallin A6:ssa? A6:ssa oli erinäköset valot ja valkoset vilkut vs. 100:n keltaset. Nuo pitäisi olla keskenään sopivat.

Mulla oli -92 C4 Avantti 2.5 tdi -koneella ennen tuota profiilin 3bg farkkua. Jakohihnan vaihto tuossa oli aika hinnakas (marmorilla yli 1keur), ja absin keskusyksikkö piti uusia (marmorilla yli 3keur), mut muuten oli aikalailla huoleton peli. Osiahan noihin löytyy ihan mukavasti purkaamoiltakin.. :)

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 9.2.2010 12:34

minusta se näyttää hiukan erilaiselta ku satkussa.

vähän viistommilta ne pellin reunat valojen reunalta.

tiedä sit :D


jakopää laitot onnistuu kotona :)
mites nuo alustat? onko samantyyliset ku a4 ja passat? koiranluu ja nivel jumppaa joka leimalle??

Eli siis mimmosia lastentauteja näissä on?

Darek
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.10.2006 20:58

ViestiKirjoittaja Darek » 11.2.2010 20:19

A6 on executive car, ei mikään passatti ;) Valot ei mene keskenään. Alusta on vanhan liiton systeemi teräksisillä alatukivarsilla. Vaihdettavat kumipuslat menee 250-400tkm:ssä, mutta eipä maksa itse varretkaan paljoa. Bilstein ja H&R jouset toimii hienosti yhteen, vakio alusta on liian mukava.

AEL moottori kannattaa valkata. Automaatti kestää, jos öljyt vaihdettu. Itsellä nyt 420tkm ajettu, hienosti ja nopeasti toimii. Kone on hihnoineen herkkä ajoituksen muuttumiselle, eli joutuu ajoittamaan kerran hihnanvaihtovälillä, 90tkm.

Mitä uudempi C4 sitä vähemmän mitään ns. lastentauteja. Normaalia on takapyörän laakerit 100tkm, seisontajarrua pitää käyttää että ei jumi jne. Eipä tuosta Audi paljon kovene.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 12.2.2010 14:57

Tuosta dieselistä ei ole kokemusta, mutta bensatekniikasta kyllä.
Omat mielipiteet muusta :

+ kori kestää ruostesuojauksen osalta/pelleiltään paremmin kuin uudemmat Audit
+ etupäässä ei ole mitään ylimääräisiä tukivarsia. Se yksi ainut maksaa n.60e.
+ jämäkkä ajaa
+ on tehty korjattavaksi eli tilaa työskennellä on ja osat on helposti vaihdettavissa
- välimallin kori niin peltiosat kalliita, esim. etulokasuoja 180e tarvikeosana.
- käytettynä ei osia löydy paljoa
- osittain erikoista tekniikkaa/nippeliä mitä ei löydy 100:esta eikä uudemmasta A6:sta
--->kalliita varaosia.(valot,peltiosat,moottorin osat saat kertoa 2:lla perusgolfiin verrattuna.)Esim. moottorin tukikumit 99e/kpl tarvikkeena....jne....

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 12.2.2010 23:44

jepjep.

just näitä plussa ja miinus vastauksia halusinkin :)


no joo huomenna meen katsoo/vaihtaa -95 a6 avantin. 140hv 2.5tdi 6v manuaali. mikäs moottori koodi tolla 140hv:llä on? ael?

ja onko hyvää tai huonoa sanottavaa tuosta 6v manuaali askista?

ainut iso miinus on että ei oo neliveto :)

tarkotus olis ottaa haun jälkeen mahdollisimman pian talliin, tehdä tuo jakopää remppa, öljyt ja suotimet vaihtaa, tutkia alipaineletkujen kunto ja laatikkoöljyt vaihtaa. ainakin näin aluks ...

Benqqu
-
Viestit: 17
Liittynyt: 11.2.2010 14:14

ViestiKirjoittaja Benqqu » 14.2.2010 20:00

140 hp on AEL.
Jakopää on kyllä hieman ahdas vaihtaa. Itsellä tuollainen seisoo tälläkin hetkellä jakopään vaihdossa. Oli kaikki pultit aivan tanan tiukassa, visko hajos sitä irrottaessa yms muuta pientä kivaa. Itsellä 6-v manuaali (tosin quattro) , laatikko sukua 01e ja sitä käytetty iät ja ajat audi sukuisissa peleissä. 1 ja 2 vaihteen siirtäjä noissa kuulemma heikko lenkki, tiedä sitten onko sama etuvetoisessa.
Todella perustekniikkaa koko auto- helpohko itsekin värkätä- ihan eri maata kuin 97 tullut C5 kori ja V6 tdi.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 15.2.2010 17:22

ok.

nyt pari päivää a6 ollu ajossa ja vielä ainakin hymy korvissa :)

toivotaan että jatkossakin :)

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

100/ A6 avant c4 pähkäilyä

ViestiKirjoittaja nani » 16.2.2010 19:42

mistä näihin saa hyviä alustasarjoja?

löysin supersport alustasarjan, ei säädettävä, madallus -60/35mm kohtuu hintaan ja sen meinasin kesäks laittaa jos ei löydy mitään parempaa tai mieleisenpää.

volkkarin alustat ei taida näihin käydä??

Löytyykö keltään kuvia suurinpiirtein tuon verran madalletusta a6 avantista 18" vanteilla?

Muokkasin tuota otsikkoo hieman..

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 16.2.2010 19:49

Tossa iipein halvalla KAW -55/35 jousilla. Vanteina on kyllä vaan 17". Madallusta tuli kyllä 70mm kumpaankin päähän...

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 16.2.2010 19:59

Älä osta supersportin alustaa, mulla olis se c4 100 audissa. Ei ollut oikeastaan mitään hyvää. Löysä, jouset paukkui. Eti joku parempi sarja.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 16.2.2010 20:55

Tossa iipein halvalla KAW -55/35 jousilla. Vanteina on kyllä vaan 17". Madallusta tuli kyllä 70mm kumpaankin päähän...


pelkät jousetko vain ja orkkis iskarit tuossa kuvassa?


Älä osta supersportin alustaa, mulla olis se c4 100 audissa. Ei ollut oikeastaan mitään hyvää. Löysä, jouset paukkui. Eti joku parempi sarja.


no mitäs suosittelette? alusta saa olla kiinteä.. korkkaria ei taida tämä tarvita..

hintakin olis hyvä olla kohtuullinen :)

Nyt mulla tuossa on alla h&r -25mm tai -35mm jouset ja turhan korkee omaan silmään. Tosin 15" läski talvirengastus.. Noita 18" aluja en oo vielä mallannu alle..

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 16.2.2010 22:24

Takana oli aivan vakiot iskarit, kun madallusta ei pitänyt ihan noin paljoa tulla. Etuiskarit kävi sorvin kautta ja otettiin 50mm pois. 15" vakiorengastuskin näyttää paljon paremmalle tuommoisella madalluksella.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 16.2.2010 22:31

Vanteista:

Mulla oli 8x18'' et 32, oli muuten pirullisen passelit! Juuri sopiva offsetti.


Diesel kone on lähes ikuinen. Mulla oli 500 000 ajettu eikä merkkejäkään väsymisestä. Kantta oli tosin käytetty auki mut melkein pakollista noilla kilometreillä. Ja ah se vääntö tuossa koneessa, ja ne äänet :D Rivivitosdiesel rox. Kulutus oli jtn 6 sekalaisessa ajossa.

Kuva

Toi on sillä suppersportin alustasarjalla. iskarit+jouset

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 17.2.2010 16:01

tuo tiisselin vääntö ja vitosen äänet on kyllä mahtavat.. Saa nähdä miten väännöt muuttuu jakopäärempan jälkeen. Eikös näissä ollu sitä ajoituksen muuttumista vaihtovälillä...

Lastuakin tuossa jo katselin mutta eiköhän tuo 140kaakkia ainakin kesään riitä :)

MJF :n auton korkeus näyttää aikas passelilta, jotain tuollaista lähtee hakuun.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 17.2.2010 21:51

Ajoitus kannattaa vetästä ihan mittakellolla niin tulee kohdalleen, pumppu voi olla kulunut joten anturitieto saattaa heittää. Ja ennemmin aikasemmalle ku myöhäselle!

Onnistuu kun laittaa moottorin jaon kohilleen ja sit nappasee sen pumpun hihnapyörän irti kartiosta nokka akselilla, kääntää kammen päästä ja mittakelloa seuraa, kun näyttää oikein niin kiristää sen hihnapyörän. Kyllä toimi ainakin itellä!

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 18.2.2010 16:24

jep, kiitos neuvoista.

lampelju
-
Viestit: 14
Liittynyt: 11.2.2004 2:27

ViestiKirjoittaja lampelju » 19.2.2010 18:23

Laita alustasarjan eli jousien kanssa Sachs Advantage iskunvaimentajat niin tulee aika jämäkkä, vakio jousten kanssa liian jäykät mutta madallusjousten kanssa menee.

Erot paineissa:

SUPER TOURING
Audissa 5 kilon paine kaasussa.

ADVANTAGE
Audissa 10 kilon paine kaasussa.

Kokemuksella... :)

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 1.3.2010 17:53

Nyt iski hirvee himo saada jonkinlainen halpa ja toimiva VAG-COM sarja... Läppäreitä löytyy jo mutta tuota vagcomi sarjaa halunnu jo kauan.

Olis hauska itse tutkia mitä autoissa tapahtuu....


Eli mistä ja mitä? Muutaman sivun löysin mistä tilata suoraan , mutta hiukan auki mikä toimii missäkin ?

Pitäis toimia tuossa -95 a6 ja hyvä jos pääsis lukee -01 golffin tietojakin... pystyykös tuosta -91 corradosta lukemaan mitään?? Onko olemassa suomenkielistä versioo??

Ja sais vielä löytyä ihan suomalaisilta sivuilta :)

Käytettyäkin voi tietysti tarjota..

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 1.3.2010 18:22


nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 1.3.2010 18:23

OK. kiitos


edit:

missäs tuossa audissa on se liitin johon nuo tulee?

En äskön hämärässä löytäny..

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 1.3.2010 18:39

Konehuoneen sulakerasiassa kuskinpuolen kulmalla.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 2.3.2010 17:22

Njoo vielä jousi asiaa:


-Löysin yksityiseltä myyjältä uudet weitecin -60/40 mm jousisarjan.

Laatikon kyljessä lukee näin:

Weitec 282 10 368
Sport F 60/40 audi a6 typ c4 2,5-2,8 limo
AU057F / 2,6-2,8 +2,5TDI Avant 2/94- 3/97

Weitec sport springs 60/40 AUDI A6 type C

myyjä sanoi että nämä käy -95 avanttiin, osaako kukaan sanoo käykö varmasti vai ei?

nettivaraosasta löytyy kuvakin jos nuo tekstit ei sano mitään :)

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 2.3.2010 20:18

Eikös tuossa lue aika selvästi että 2,5TDI Avant 2/94- 3/97

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 3.3.2010 7:17

jep, varmistin :)

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 15.3.2010 16:13

päivää taas...

Onko kellään mitään räjäytyskuvaa avantin ( c4 etuveto ) takapyörän tuennoista?

Alkoi pitää ilkeää kolinaa takaa vänkärin puolelta ja nyt haluttaisi tietää mitä kaikkee saa ja joutuu tilaamaan. :) En ihan heti pääse autoa tutkimaan..

Iskarin yläpäätä itse veikkaan, niin samallhan tuonne tulis muutakin romua uutta.
Samalla vaihtuu myös ne madallusjouset joka nurkkaan.

Iskarit on uudet jo tuloillaan..

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 31.3.2010 17:58

-tarzi-

Vanteista:

Mulla oli 8x18'' et 32, oli muuten pirullisen passelit! Juuri sopiva offsetti.




Minkä kokoiset renkaat sulla oli tuossa kuvan audissa kyseisillä vanteilla??

Mulla olis 8x18 vanteet ET35 ja nyt pitäis renkaat ostaa niille..

Oon katellu 225/40 kokoja mutta hyvää kuvaa en ole kasi tuumasella vanteella vielä löytäny.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa